Auttakaa: Varhennettu äitiysraha?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Eli varhennettuun äitiysrahaan kai on oikeutettu ihminen, joka ei opiskele eikä ole töissä. Näinkö?

Miten on, onko minun työttömänä henkilönä _PAKKO_ hakea varhennettua äitiysrahaa, vai _VOINKO_ hakea ihan tavallista äitiysrahaa (alk. 30 arkipäivää ennen lapsen laskettua syntymäaikaa)?

Entäpä kuinka olisi _VIISAINTA_ tehdä?
Hakeako sitä varhennettua äitiysrahaa, vaiko ihan sitä tavallista?

Mä aloitin äitiysloman varhennettuna sillä en jaksanut enää töissä. Sairaslomaa en hakenut, koska en varmaan olisi saanut rahaa mistään (-> mulle ei olisi laitettu sen jälkeen yhtään työtunteja, olin tarvittaessa töihin kutsuttava).
Äitiysloma sitten myös loppuu normaalia aikaisemmin.

Itse hain varhennettuna. Alkaisi 23.1 mutta hain 23.12 alkavaksi. Työttömänä olen. Rahallisesti kuitenkin kannattavampi mulle ja jään kuitenkin äitiysloman jälkeen vielä kotiin niin sillä ei sinänsä ole väliä.

Ei tietenkään ole
[QUOTE="Vieras";22524571]Eli varhennettuun äitiysrahaan kai on oikeutettu ihminen, joka ei opiskele eikä ole töissä. Näinkö?

Miten on, onko minun työttömänä henkilönä _PAKKO_ hakea varhennettua äitiysrahaa, vai _VOINKO_ hakea ihan tavallista äitiysrahaa (alk. 30 arkipäivää ennen lapsen laskettua syntymäaikaa)?

Entäpä kuinka olisi _VIISAINTA_ tehdä?
Hakeako sitä varhennettua äitiysrahaa, vaiko ihan sitä tavallista?[/QUOTE]

Ei ole pakko hakea, vaan on viisainta hakea tavallista, koska näin ollen et kuluta vapaitasi sieltä toisesta päästä, eli lapsen syntymän jälkeisiä päiviä.

Yhteistyössä