Auttakaa! valitkaa vaihtoehto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielipiteitä

Vieras
Jos henkikö A on velkaa henkilölle B 30e ja henkiö olisi joulun jälkeen tarjoutunut maksamaan henkilö Bn: ja poikansa menopaluumatkan Raumalle asti.
(Se on tärkää pojan ja mummon takia, koska mummo voi kuolla koska vaan ja rakastaa poikaani eniten, nänyt viimeksi elokuussa.)

niin pitäisikö:
a) henkilön A maksaa velkansa ja silti myös matkaliput.
b) Henkilön A:n maksaa velkansa, mutta ostaa matkaliput velaksi B:lle.
c) A ei maksa velkaansa, mutta antaa matkaliput lahjaksi.
d) Jotain muuta. Mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja milloin:
on lainattu ja koska on luvattu?[/quotejj

jalkineista 20e, ja 10e pankin entisen tilin käyttömaksuista, jota en edes käytä. Mulla on pätkätyötömän palkat pieniä, mutta maksoin exä:n pojalle synttärirahaa voin maksaa nuo kumpparit vaikka ja lainat siten, että hän valitsee kaupassa 30e ervosta ruokia, jotka makdan, kun valitteli ruokapulaa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
d eli henkilö A maksaa velkansa ja matkansa maksakoon jokainen itse.

sitten poikani ei pääse sinne ja menen taas yksin mummoni luokse.

B:llä ei ole rahaa maksaa matkaa
Sitten B lainaa rahat jostain. On ihan reilua lainata vastavuoroisesti, jos itsekin on saanut kaverilta lainaa. 30 eurolla ja parilla sadalla eurolla on kuitenkin mun mielestä niin suuri ero, ettei voi olettaa sen 30 euroa lainanneen vastaavasti lainaavan paria sataa euroa. On jo vähän siinä ja siinä, pitääkö 30 euroa lainanneen lainata edes sataa euroa, kahdesta puhumattakaan.

Mummon asema tässä täkein, eli minkäs valitsette?
En ole aivan varma, ymmärsinkö aloitustasi ihan oikein. Onko henkilö A siis jo tarjoutunut maksamaan matkanne? Jos on, niin siinä tapauksessa tietysti se 30 euroa velkaa tulee kuitattua tuossa samassa yhteydessä, koska matkathan ovat huomattavasti kalliimmat kuin A:n velka.

Jestas, että mä oon tyhymä! :headwall: Miten ihmeessä 30? laina voisi paisua 200?? Emmätajuu! Vai onko sovittu koroistakin ja lainanmaku on viivästynyt vuostolkulla?

En ole aivan varma, ymmärsinkö aloitustasi ihan oikein. Onko henkilö A siis jo tarjoutunut maksamaan matkanne? Jos on, niin siinä tapauksessa tietysti se 30 euroa velkaa tulee kuitattua tuossa samassa yhteydessä, koska matkathan ovat huomattavasti kalliimmat kuin A:n velka.

A eli minä itse olen tarjoutunut maksamaan edestakaisen matka kaikkien osalta.

Ja B:kö nyt haluaa matkarahojen lisäksi sen 30 euroa? Eikö sun poikasi pääse mummoaan katsomaan sun kanssasi? Miksi siihen tarvitaan B mukaan? Jos B ei pääse lähtemään, se on hänen ongelmansa. Maksat B:lle sen 30 euroa, minkä olet velkaa ja sitten matkustat poikasi kanssa mummoa katsomaan. B voi heittää vaikka kärrynpyörää.

Ja B:kö nyt haluaa matkarahojen lisäksi sen 30 euroa? Eikö sun poikasi pääse mummoaan katsomaan sun kanssasi? Miksi siihen tarvitaan B mukaan? Jos B ei pääse lähtemään, se on hänen ongelmansa. Maksat B:lle sen 30 euroa, minkä olet velkaa ja sitten matkustat poikasi kanssa mummoa katsomaan. B voi heittää vaikka kärrynpyörää.

siitä soitenkin huomenna sosiaaliyoimistoon, kun emme ole tehneet mitäänvirallista sopimusta.

Tossa edellisessä jo kirjoitinkin, mutta laitan nyt vielä uusiksi. Eli A maksaa 30 euron velkansa B:lle. Sitten A ostaa matkaliput itselleen ja pojalleen ja lähtee mummoa tapaamaan, jos kerran B haluaa sen 30 euroa eikä niitä matkalippuja. En edelleenkään tajua, miksi sen B:n pitäisi lähteä mukaan. Jos siis kyse on A:sta, A:n pojasta ja mummosta.

Tossa edellisessä jo kirjoitinkin, mutta laitan nyt vielä uusiksi. Eli A maksaa 30 euron velkansa B:lle. Sitten A ostaa matkaliput itselleen ja pojalleen ja lähtee mummoa tapaamaan, jos kerran B haluaa sen 30 euroa eikä niitä matkalippuja. En edelleenkään tajua, miksi sen B:n pitäisi lähteä mukaan. Jos siis kyse on A:sta, A:n pojasta ja mummosta.

Jotain tollasta ehdin jo epäilläkin. Kyse ei siis olekaan niinkään rahasta vaan siitä, pääseekö poika kanssasi mummolaan. Jos teillä ei ole sellaista sopimusta, minkä voisit todistaa olevan olemassa, B saa päättää poikasi lähtemisestä mummoa katsomaan ihan niinkuin itse tykkää. Riippumatta siitä, maksatko velkaasi tai heidän matkojaan. Lastenvalvojaan yhteys, jotta saatte tapaamissopimuksen tehtyä. Sen jälkeen voit lähteä mummoa katsomaan silloin, kun lapsi on sinulla.

Jotain tollasta ehdin jo epäilläkin. Kyse ei siis olekaan niinkään rahasta vaan siitä, pääseekö poika kanssasi mummolaan. Jos teillä ei ole sellaista sopimusta, minkä voisit todistaa olevan olemassa, B saa päättää poikasi lähtemisestä mummoa katsomaan ihan niinkuin itse tykkää. Riippumatta siitä, maksatko velkaasi tai heidän matkojaan. Lastenvalvojaan yhteys, jotta saatte tapaamissopimuksen tehtyä. Sen jälkeen voit lähteä mummoa katsomaan silloin, kun lapsi on sinulla.

Yhteistyössä