Auttakaa ulos-otto palkka asiassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvää joulua taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvää joulua taas

Vieras
Aina oon maksanu sinne maksusuunnitelman mukaan rahaa 250e ja nyt tuli info et tulee palkasta peritään se osa.
paljonko se on kun nettopalkka on 1800-1700 tää jää käteen verojen jälkeen ja huollettavia 3 ja avopuoliso en oikeen osaa laskea tolla laskurilla :(

[QUOTE="aap";25007721]Mä en tajua miksi se maksu sopimus ei enää pidä.Olen aina maksanut kaikki ajallaan jo useamman vuoden.[/QUOTE]

Sä maksat sen mitä siitä sun tuloista kuuluu mennä, jos tulot nousee, nousee maksettava summakin, sama toisin päin..Eli se summa elää koko ajan sun tulojen mukaan ja sinä olet velvollinen ilmoittamaan tulomuutoksista jos maksat itse uovirastoon sen rahan.

Mulla on ainakin ulosotosta velat siirtyny jälkiperintään. MAksan joka kuukausi 100 eurpa pois. Nyt oon saannu palkkaa 4 kuukautta, ja mikään ulosotto ei oo käynny kii. Olen lyhentäny jopa enemmän sitä joka kuukausi,

Sä maksat sen mitä siitä sun tuloista kuuluu mennä, jos tulot nousee, nousee maksettava summakin, sama toisin päin..Eli se summa elää koko ajan sun tulojen mukaan ja sinä olet velvollinen ilmoittamaan tulomuutoksista jos maksat itse uovirastoon sen rahan.

Maksusopimus tuolla tavalla on velkojan kannalta epäedullinen, koska laki antaa mahdolisuuden tai jopa velvoittaa ulosottoa ottamaan lain mukaan suurimman mahdollisen kuukausierän. Se lyhennyshän ei mene ulosotolle, vaan sille kenelle olet velkaa ja ulosotto ei voi sopia lakia huonompia ehtoja ja lyhennyksiä ilman velkojan suostumusta.

[QUOTE="vieras";25007764]Maksusopimus tuolla tavalla on velkojan kannalta epäedullinen, koska laki antaa mahdolisuuden tai jopa velvoittaa ulosottoa ottamaan lain mukaan suurimman mahdollisen kuukausierän. Se lyhennyshän ei mene ulosotolle, vaan sille kenelle olet velkaa ja ulosotto ei voi sopia lakia huonompia ehtoja ja lyhennyksiä ilman velkojan suostumusta.[/QUOTE]

niiiiin..? Mitä ajat takaa? Ei se summa mikskää muutu maksan mä sen ite tai maksaako mun palkanlaskija..Sama raha se silti on, sen takia siellä paperissa lukee että kaikki palkkamuutokset pitää ilmoittaa..

Yhteistyössä