Auttakaa tyhmää. Silmälasien vahvuuksista. Tai siis sen kortin tulkintaan tarvis apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilinäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilinäiti

Aktiivinen jäsen
28.01.2006
9 137
3
38
Eli mitkä on vahvuudet :D

Kauko Sf Cyl Ax
OD -0.25 -0.75 10
OS -1.25 -0.5 0

Eli piilarit haluisin. Ennen vahvuudet oli selkeästi ilmaistu.
Oikea -1 ja vasen -1.5

Nää nykyiset lasit vuoden vanhat ja nämä myös korjaa hajataittoa.

Onko sulla sitten näkö huonontunut toisesta silmästä ja toisesta parantunut?
Tai oikeastaan en mä tosta mitään selkoa osaa ottaa :D

Itsellä on molemmat silmät -2,75 ja optikko sanoi että nelikymppisenä näkö voi parantua,ei toki kokonaan mutta vähän kuitenkin =)

Suosittelen käymään silmälääkärillä ensin tarkistamassa silmät. Samalla voi sitten katsoa sinulle sopivat piilareiden arvot. Minulla on eri arvot piilareissa ja silmäläseissa juuri tuon hajataiton vuoksi. Osta jatkossa sitten piilarit vaikka netistä, kohan muistat aina välillä käydä tarkastamassa silmät lääkärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suosittelen käymään silmälääkärillä ensin tarkistamassa silmät. Samalla voi sitten katsoa sinulle sopivat piilareiden arvot. Minulla on eri arvot piilareissa ja silmäläseissa juuri tuon hajataiton vuoksi. Osta jatkossa sitten piilarit vaikka netistä, kohan muistat aina välillä käydä tarkastamassa silmät lääkärillä.

Kerran aiemmin on ollu piilarit.
Jäi vaan kammo, kun kerran yks linssi meni halki ja se puolikas jäi yläluomen alle. Sattui niin saakelisti et heitin kaikki linssit mäelle.

Laittaminenkin on jotenkin työlästä. Pystyn kuitenkin meikkaamaan ja vaikka sormella koskemaan silmää mutta, kun se linssi lähestyy niin silmä menee kiinni :D

Kyllä piilareilla voi korjata hajataittoa. Mulla on aika paljon hajataittoa, mutta sopivat piilarit on kyllä löytynyt. Tosin kalliit :(

Jep, minullakin hajataittoa korjaavat piilarit. Onneksi niitä on nykyään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:

Kerran aiemmin on ollu piilarit.
Jäi vaan kammo, kun kerran yks linssi meni halki ja se puolikas jäi yläluomen alle. Sattui niin saakelisti et heitin kaikki linssit mäelle.

Laittaminenkin on jotenkin työlästä. Pystyn kuitenkin meikkaamaan ja vaikka sormella koskemaan silmää mutta, kun se linssi lähestyy niin silmä menee kiinni :D

Kuulostaa hyvin tutulta. Tai kyllä tuo laittaminen yleensä onnistuu, mutta poisottamisen kanssa on sitten enemmän vaikeuksia. Sain muistaakseni viimeksi joitan vinkkejä tuohon, mutta en nyt muista kun siitä on monta vuotta aikaa. En ole siis hetkeen käyttänyt piilareita. Mutta noita mallejakin on nykyisin niin miljoona että varmasti sopiva osuu sinunkin kohdalle. Rohkeasti vaan kyselemään optikkoliikkeistä. Kyllähän se hieman maksaa, mutta saahan siellä kokeilla siihen hintaan eri malleja näin halutessaan.

Yhteistyössä