Auttakaa tyhmää, miten näin on käynyt? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahahuolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, ei voi sanoa mihin teillä raha menee. Mutta täytyy sanoa että kyllä hirvittäis jos meillä ois tuollaset luottolaskut! Järkyttävää. Kuten olen aikasemminkin täällä palstalla sanonut, hyvä olisi olla se 5000 e säästössä, siis vähintään. Juurikin noiden äkillisten menojen vuoksi! Ja jos ei ole rahaa, sitten ei osteta. .

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Ensiksi leikkaatte luottokortit halki ja Elloksen ym. tilit kiinni ja niihin ei yhtään lisää velkaa. Sitten sinä otat jonkun pikkuhomman, iltatyön pari kertaa viikossa tms. jotta saatte hiukan lisätuloja. Sovitte pankin kanssa kulutusluoton, jonka summa kattaa nuo luottokortit, autolainan ym. Sitten vaan makselette vähitellen pois ja uutta velkaa ette tee!!! Lisäksi kilpailutat vakuutukset ja sähkölaskun, netin ja puhelinliittymän ja koitat saada niitä maksuja pienemmäksi.

No ei se hyödytä vaikka leikkais luottokortit halki, nykyään kun saa siirrettyä korttiluotolta niin helposti rahaa omalle tilille.
eli täytyis kuollettaa kortti pankissa. Mutta toisaalta se on tyhmää jos osaa pitää kiinni siitä ettei käytä luottoa, vaikka mikä olisi. Niin, siis tämän perheen täytyisi pystyä pitämään nyt kiinni siitä ettei tee lisää velkaa. Noi on kamalan kalliita...

Mä tein tänään samanlaiset laskelmat meidän tuloista ja menoista. Nyt kun mä olen lomautettuna, meille pitäis jäädä kaikkien laskujen jälkeen n. 1000e/kk ruokaan, bensaan yms. Mut eipä vaan jää... On kaikkia pikkulaskuja, esim. lehtitialuksia, kirjakerhon paketteja yms. Ja mulla on kanssa riesana noi elloksen yms osamaksut, niissä kun on vielä ihan hirvee korko. Meinasin että yritän alkaa maksella isommissa erissä niitä, ja sit yrittäis maksaa kesälomarahoista ja veronpalautuksista kaikki pois.

Nyt mä oonkin peruuttanut kaikki lehdet paitsi aku ankan ja paikallisen sanomalehden. Suunnittelen viikoks ruuat etukäteen, ja tosi paljon säästää. Nyt menee viikon ruokiin n. 60-100e (sisältäen karkkipäivän karkit, veskipaprut yms). Ennen käytiin melkeen joka päivä kaupassa, ja aina meni n. 30-40e kerralla vähintään. Kyllä sitä pienistä asioista saa loppujen lopuks säästettyä, jos viitsii. Me ei ennen katottu tai mietitty yhtään mitään menoja etukäteen, ja vaikka tulot olikin paljon isommat kun mä oli töissä, niin eipä silti jääny juurikaan ylimääräistä. Nyt yritetään jatkaa tällä linjalla sittenkin kun mun työt jatkuu, niin jospa sais vaikka jotain säästöönkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
400e Kyllä saa teidän kokiselle perheelle ruuat ym, u miettii mitä ostaa ja mistä.
Meil menee nykyään noin 500-600e/kk, ja meitä on 6
, tähän rahaan kuuuu myös satunnaiset ulkona syömiset ja työpaikka/kouluruokailut

Jessus, varmaan kuuluis, jos kävisitte edes työssä tai ulkona syömässä. Kouluruoka on kai ilmainen :)
Jos teidän perhe menisi ravintolaan syömään, 100e ei riittäisi kaikkien ruokiin :)