Mä tein tänään samanlaiset laskelmat meidän tuloista ja menoista. Nyt kun mä olen lomautettuna, meille pitäis jäädä kaikkien laskujen jälkeen n. 1000e/kk ruokaan, bensaan yms. Mut eipä vaan jää... On kaikkia pikkulaskuja, esim. lehtitialuksia, kirjakerhon paketteja yms. Ja mulla on kanssa riesana noi elloksen yms osamaksut, niissä kun on vielä ihan hirvee korko. Meinasin että yritän alkaa maksella isommissa erissä niitä, ja sit yrittäis maksaa kesälomarahoista ja veronpalautuksista kaikki pois.
Nyt mä oonkin peruuttanut kaikki lehdet paitsi aku ankan ja paikallisen sanomalehden. Suunnittelen viikoks ruuat etukäteen, ja tosi paljon säästää. Nyt menee viikon ruokiin n. 60-100e (sisältäen karkkipäivän karkit, veskipaprut yms). Ennen käytiin melkeen joka päivä kaupassa, ja aina meni n. 30-40e kerralla vähintään. Kyllä sitä pienistä asioista saa loppujen lopuks säästettyä, jos viitsii. Me ei ennen katottu tai mietitty yhtään mitään menoja etukäteen, ja vaikka tulot olikin paljon isommat kun mä oli töissä, niin eipä silti jääny juurikaan ylimääräistä. Nyt yritetään jatkaa tällä linjalla sittenkin kun mun työt jatkuu, niin jospa sais vaikka jotain säästöönkin.