Auttakaa tuon 4v pojan kanssa.. :/

Miten ihmeessä saan sen pukemaan ja syömään reippaammin... Aamulla lähtö yhtä tuskaa kun herra vaan istuu sohvalla eikä tee mitään. Yritän varata aikaa, mutta kun ei meinaa mikään riittää. Ruoka pöydässäkin haaveilee tai temppuilee mitä sattuu. Aresti penkkikään ei tunnu auttavan, ei lahjominen ei uhkailu. Olen kyllä ihan puhki kohta jo.
 
harmistus
Meillä on jo 6-vuotias haaveilija ja hermot on jo menneet sen kanssa. Syöminen on pahinta, kestää helposti tunnin - ihan sama onko vieressä vahtaamassa ja käskemässä vai ei! En tiiä tuleeko tuosta koululaista...
 
juu
Tyttö 4vee ei suostunut millään nousemaan sängystä, vaikka tarpeeksi oli aikaa heräillä. Kilju ja potki eikä puhettakaan, että olisi vaatteet saanu päälle. Meillä onneksi sellainen tilanne, että tyttö käy vaan harjoittelemassa pk:ssa joka toinen pvä kun itse olen vauvan kanssa vielä. Ei sitten lähdetty, mutta kamalaa jos olis ollu pakko, eli munkin ehittävä töihin niin olis saanu kantaa autoon yöpaidas väkisin :(
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Tyttö 4vee ei suostunut millään nousemaan sängystä, vaikka tarpeeksi oli aikaa heräillä. Kilju ja potki eikä puhettakaan, että olisi vaatteet saanu päälle. Meillä onneksi sellainen tilanne, että tyttö käy vaan harjoittelemassa pk:ssa joka toinen pvä kun itse olen vauvan kanssa vielä. Ei sitten lähdetty, mutta kamalaa jos olis ollu pakko, eli munkin ehittävä töihin niin olis saanu kantaa autoon yöpaidas väkisin :(

Annoit sitten periksi, tyttö voitti. Onneksi olkoon, jatkossa on vielä paljon vaikeampaa, jos teillä päättää asioista 4-vuotias.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Tyttö 4vee ei suostunut millään nousemaan sängystä, vaikka tarpeeksi oli aikaa heräillä. Kilju ja potki eikä puhettakaan, että olisi vaatteet saanu päälle. Meillä onneksi sellainen tilanne, että tyttö käy vaan harjoittelemassa pk:ssa joka toinen pvä kun itse olen vauvan kanssa vielä. Ei sitten lähdetty, mutta kamalaa jos olis ollu pakko, eli munkin ehittävä töihin niin olis saanu kantaa autoon yöpaidas väkisin :(

Annoit sitten periksi, tyttö voitti. Onneksi olkoon, jatkossa on vielä paljon vaikeampaa, jos teillä päättää asioista 4-vuotias.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Tyttö 4vee ei suostunut millään nousemaan sängystä, vaikka tarpeeksi oli aikaa heräillä. Kilju ja potki eikä puhettakaan, että olisi vaatteet saanu päälle. Meillä onneksi sellainen tilanne, että tyttö käy vaan harjoittelemassa pk:ssa joka toinen pvä kun itse olen vauvan kanssa vielä. Ei sitten lähdetty, mutta kamalaa jos olis ollu pakko, eli munkin ehittävä töihin niin olis saanu kantaa autoon yöpaidas väkisin :(

Annoit sitten periksi, tyttö voitti. Onneksi olkoon, jatkossa on vielä paljon vaikeampaa, jos teillä päättää asioista 4-vuotias.
meillä joka aamuista tuo kiukuttelu, että ei jaksa nousta jne. Aikuinen kun on jämynä niin kyllä lapsi "luovuttaa"...
 
Juu
Mutta tytöllä oli eilen illalla vielä kuumetta, joten annoin jäädä kotiin makoileen...Herätään aina ajoissa, niin on aikaa tottua ajatukseen että lähetään päiväkotiin. Jossain vaiheessa sitten kuitenkin aina reipastuu ja alkaa itsekin valmistautua innolla. Tänään vaan tilanne oli toinen ja kun tuo kuume vielä illalla (on ollut flunssa) annoin jäädä nukkumaan.Ajatelkaa ihan mitä tahdotte. :)
 
Kyllä mäkin periaatteessa voisin pojan pukea, mutta kun tiedän että osaa sen tehdä ja pitäisi tuo neiti nuorempikin pukea niin olisi kiva jos viitsisi sen itse tehdä. Perhepäivähoitaja huokaili samaa asiaa. Talvikin vielä tulossa.. huh huh.. Minä en voi periksi antaa sen puolesta että jäätäisiin kotiin kun pitää töihin mennä.

Ruoan kanssa jos jää haaveilemaan/ pelleilee pöydässä niin ruoka menee roskiin ja seuraava ruoka on sitten iltapala tms, välipaloja ei saa. Mutta poika muutenkin tuntuu välillä elävän pyhällä hengellä kun ei välitä juuri tuosta syömisestä. Joskus taas syö aikuisen miehen annoksen ennätysajassa, joskus ei..
 
:) Kokeilkaa sitä tarra systeemiä. Siis jokaisesta sovitusta reippasti tehdystä jutusta saa laittaa tarran =) kalenteriin tms. ja kun on tietty määrä tarroja, niin sovittu pieni palkkio. Tarrat ja muut pidetään niin ylhäällä, ettei lapsi itse yllä niihin ja otetaan käyttöön tarpeen mukaan. Meillä piti muistuttaa kyllä, että ei tarran takia olla kiltisti, syödä tms. ;)
 
On ollut tuollanenkin mut niinä päivinä kun herra ei ala yhteistyöhön niin sitä viis heilauttaa mitkään tarrat tai alkaa itkemään hysteerisesti ja saan palkaksi pukea rimpuilevan pojan. Ehkä mä sit vaan yritän jaksaa ja pukea herraa vielä rippikoulussakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mä puen kohta 5v:n aamuisin, kun muuten emme kerkeä mihinkään ja syötänkin puuron tarvittaessa. Vaikka pukkee muuten itse ja syönyt 1v lähtien.
mä meinasin pudota tähän sudenkuoppaan kans, et alan taas syöttää ja pukee 4vuotiasta tarha-aamuisin. sitten päätin, että jos ei syö reippaasti niin olkoon ilman ja pukemisen olen hoitanut niin, että todella varaan aikaa siihen PALJON (kyllä, meillä herätään aikaisin.. |O ) ja selittänyt pojalle miksi pukea jne.joskus menee helposti, joskus ei.
mut ei kyllä kannattaisi tehdä lapsen puolesta kaikkea. siinä teet karhun palveluksen. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Mutta tytöllä oli eilen illalla vielä kuumetta, joten annoin jäädä kotiin makoileen...Herätään aina ajoissa, niin on aikaa tottua ajatukseen että lähetään päiväkotiin. Jossain vaiheessa sitten kuitenkin aina reipastuu ja alkaa itsekin valmistautua innolla. Tänään vaan tilanne oli toinen ja kun tuo kuume vielä illalla (on ollut flunssa) annoin jäädä nukkumaan.Ajatelkaa ihan mitä tahdotte. :)
eli olitkin jo alunperin päättänyt että tyttäresi ei tänään tarvitse tarhaan mennä?! mutta tyttäresi kyllä sai kokemuksen että hän voitti. ei pahalla, mutta tulevaa se ei ainakaan helpota!
 

Yhteistyössä