Auttakaa tietämätöntä puhelin asiassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi kännykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi kännykkä

Vieras
Mulla on vanha puhelin, joka on nyt alkanut reistailemaan, joten uusi pitää ostaa. Nykyisessä puhelimessa ei ole mitään netti mahdollisuuksia ja liittymä on ihan perusliittymä. Jos nyt ostan puhelimen, jolla pääsee nettiin, niin aiheutuuko netin käytöstä jotain lisäkustannuksia?

Kyllä aiheutuu. Samalla kertaa voi laittaa liittymäasiat kuntoon, vaikka ei ostaisikaan mitään kytkypuhelimia.

Ei välttämättä, riippuu miten sitä nettiä käytät. Meillä esim. netin käyttö meidän langattoman verkon kautta ei maksa mitään lisää. Mutta jos käytät sitä nettiä suoraan puhelimella, niin se maksaa hinnaston mukaisen datasiirtomaksun.

Ota liittymään mukaan kiinteähintainen datayhteys, jottei tule ylläreitä puhelinlaskun kanssa - tai jos olet ehdottoman varma, ettet tarvitse datayhteyttä, pyydä, että se suljetaan liittymästä.

Jos hankkii älypuhelimen, eli oikeastaan ainoan puhelimen, jossa netistä on jotain hyötyä (muuten odotan yhden sivun latausta jonkun 5 minuuttia), niin on pakko ostaa kiinteä netti. Hakee päivityksiä itestään ja jollekin on tullut muutaman sadan laskut, kun ei ole älynnyt ottaa nettiä mukaan.

Eli sen perusteella valitse ostatko älypuhelimen netillä vai peruspuhelimen, jolla et nettiä käytä.

netti maksaa mulla 20 e/kk...saunalahti.

[QUOTE="vieras";26900691]Jos hankkii älypuhelimen, eli oikeastaan ainoan puhelimen, jossa netistä on jotain hyötyä (muuten odotan yhden sivun latausta jonkun 5 minuuttia), niin on pakko ostaa kiinteä netti. Hakee päivityksiä itestään ja jollekin on tullut muutaman sadan laskut, kun ei ole älynnyt ottaa nettiä mukaan.

Eli sen perusteella valitse ostatko älypuhelimen netillä vai peruspuhelimen, jolla et nettiä käytä.

netti maksaa mulla 20 e/kk...saunalahti.[/QUOTE]

Netin nopeuteen vaikuttaa netin nopeus, ei puhelimen malli. Siis jos puhutaan jotain max 5 v vanhoista kännymalleista.

Sulla on muuten sairaan kallis nettilasku. Itsellä 7 e/1giga ja pidän sitä hintavana.

Alkuperäinen kirjoittaja uusi kännykkä;26900640:
Mulla on vanha puhelin, joka on nyt alkanut reistailemaan, joten uusi pitää ostaa. Nykyisessä puhelimessa ei ole mitään netti mahdollisuuksia ja liittymä on ihan perusliittymä. Jos nyt ostan puhelimen, jolla pääsee nettiin, niin aiheutuuko netin käytöstä jotain lisäkustannuksia?

Kakkaako karhu metsään? Ei ole ylivoimaista hankkia kiinteähintaista nettiä?

Tai vaihtaa kännykkä uuteen ja olla käyttämättä nettiä jatkossakin.
Mun lapsilla on kännykässä kiinteähintainen netti saunalahdelta, 4,95/kk, rajaton käyttö.

Yhteistyössä