Auttakaa, teenkö abortin vai en..

  • Viestiketjun aloittaja Mitä teen.....
  • Ensimmäinen viesti
Jos itse yhtään epäröit niin älä tee aborttia!
me oltiin joku vuosi sitten samas tilantees, lisäksi olin justiin saanu unelmieni työpaikan ja aloittanu siellä kun huomasin että oon ehkäisystä huolimatta raskaana. Pidin kuitenkin lapsen ja kaikki on menny hyvin ja tämä lapsi on koko perheen silmäterä. Enkä menettäny ees työpaikkaani vaikka pelkäsin sitä (jouduin kertoa äitiyslomalle jäämisestä koeajalla).
 
"Lukija"
[QUOTE="vieras";27790207]Luulen, että abortti on vaihtoehto silloin, jos lapsen tulo on täysi katastrofi syystä tai toisesta. Sellainen tilanne, ettei "voi" muuta.

Kuulostat niin epäilevältä, että luulen, että abortin tekeminen vaurioittaa sinua henkisesti koko loppuelämäksesi.[/QUOTE]Minustakin tämä viimeinen lause on niin totta.
 
"marina"
mulla on juuri sama tilanne tällä hetkellä :( kierukka petti, tai oli lähtenyt pois paikoiltaan. Meillä on 3v ja 1v, molemmat olleet tosi huonoja nukkujia, miehellä uniongelma ja minä en saa lasten "takia" nukuttua. Todella rankka vauvavuosi takana, hoitajia ei hirveästi ole apuna. Mies reissutyössä, saattaa olla pari viikkoa pois, useimmiten on 2pv viikossa kotona. Ja on silloin tosi väsynyt. Nyt sitten rv 11. MIes haluaa abortin ja minä en siihen pysty. Harmittaa pakottaa toinen pitämään tämä lapsi. MIes vaan manaa koko ajan, miten paljon vaikeammaksi tämä vaikea elämä menee. Hyväksyy päätökseni mutta ei tue sitä lainkaan.

Mulla kaksi aiempaa raskautta olleet tosi vaikeita, hormoonit vaikuttaa käytökseen (heikot hermot) ja aiheuttaa masennusta, hurja pahoinvointi ja väsymys, verenpaineet katossa ym. Hetki kerrallaan, mutta tällä hetkellä tunnen itseni maailman kamalimmaksi ihmiseksi/äidiksi. Oon vaan sitten ajatellut, että luonto hoitaa sitten tämän pois, jos niin on tarkoitettu. Mutta itse en voi lastani tappaa. Yritän vain olla ajattelematta asiaa, tai sitten ajattelen vaan sitä ihanaa vastasyntynyttä, jota ei voi vastustaa.
 
Kauheaa että joudut miettimään asiaa.

Ennen kuin minulla oli lapsi, en ymmärtänyt abortista vouhottamista ollenkaan. Nyt kun olen äiti, tekisin sen vain eritäin painavasta syystä sydän verillä itkien. Sinun syysi ei kuulosta edes syylle...
 
"vieras"
Vielä tuli mieleen, että ethän ala tehdä kauppaa miehesi kanssa, että sinä hoidat tätä lasta enemmän kuin muita jne. Miehesi täytyy suhtautua tähän lapseen samalla lailla kuin muihinkin lapsiinne, rakastaa ja huomioida yhtä lailla.
 
"yksin"
Älä tee aborttia. :(
Kuullostaa siltä että teillä ei ole mikään pakkorako ja itse haluaisit lapsen pitää. Miten voisit ikinä katsoa sitä mahdollisesti myöhemmin tervetullutta kolmatta lasta jos tietäisit että yksi puuttuu vain koska oli epäsopiva aika. :(

Minä lasken vieläkin kuinka vanha lapseni olisi nyt. Mietin millaista olisi ollut. Lapseni olisi nyt jo aikuinen 20 vuotias. En saanut lasta myöhemmin kun halusin ja pelkään etten tule saamaankaan. Kohta alan olla jo liian vanhakin :'( Tekisin mitä tahansa jos pääsisin sinne päivään takaisin.
 
Jostain syystä se lapsi nyt vain haluaa syntyä teille, kun ehkäisyn läpi tulee. Jokin tarkoitus hänen elämällään on. Itse olin samassa tilanteessa vajaa 13v sitten, jolloin plussasin kuopuksesta... mulle abortti ei koskaan ole ollut vaihtoehto, joten ainoa vaihtoehto oli totutella ajatukseen kolmilapsisesta perheestä.
Kuopus on mainio tyyppi ja erittäin rento kaveri, meidän lapsista helposti rakastettavin. On antanut meille niin monta ilonaihetta, ettei sitä olisi voinut aavistaakaan etukäteen.

Mun viesti on siis, että älä tee aborttia, tiedä kuka ihana tyyppi teidänkin perheeseen syntyy :)
 
Ap.
Jostain syystä se lapsi nyt vain haluaa syntyä teille, kun ehkäisyn läpi tulee. Jokin tarkoitus hänen elämällään on. Itse olin samassa tilanteessa vajaa 13v sitten, jolloin plussasin kuopuksesta... mulle abortti ei koskaan ole ollut vaihtoehto, joten ainoa vaihtoehto oli totutella ajatukseen kolmilapsisesta perheestä.
Kuopus on mainio tyyppi ja erittäin rento kaveri, meidän lapsista helposti rakastettavin. On antanut meille niin monta ilonaihetta, ettei sitä olisi voinut aavistaakaan etukäteen.

Mun viesti on siis, että älä tee aborttia, tiedä kuka ihana tyyppi teidänkin perheeseen syntyy :)
Sitä mä olen paljon miettinyt että onkohan se tyttö vai poika, minkä väriset silmät, millainen luonne yms.. Nyt kun vaan sais rohkeutta kerättyä ja alottaa keskustelun tuon miehen kanssa :-(
 
Nyt on pakko sanoa
Jotenkin tuntuu tuo miehesi kommentoimattomuus sltä, ettei hänkään ole tuota hommaa ihan nahkoineen karvoineen loppuun kohdannut kuitenkaan. Ja yhä enemmän tulee sellainen olo, että sinulla on asiasta jo mielipide. Nyt on vain jonkun oltava vahva, silläkin uhalla että toinen siitä saattaa suusanallisesti jossakin kohtaa sivallella.

Tulee se päivä kun tämä "murheenkryyni" katsoo aamulla tukka pörrössä pikkukakkosta, ja sinä tunnet tuskn kouraisun näitä keskusteluja miettiessä. Lohdutettuna sillä, että pahin ei tapahtunut. Jos teet toisinpäin, on murhe mukanasi loppuiän eikä sille lohtua löydy.
 
"Mä vain"
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä teen.....;27790133:
Olen ehkäisystä huolimatta raskaana n. rv 7 ja keskiviikkona olis aborttiaika edessä:-/ Olemme juuri ostaneet omakotitalon, kaksi alle 5v lasta. Olen ollut monta vuotta lasten kanssa kotona ja työelämään pitäisi päästä. Nyt tuli tämä raskaus ja mies ehdottomasti sitä mieltä että abortti ainoa vaihtoehto.
Itse olin alkuun samaa mieltä mutta nyt on alkanu tuntua etten voi tehdä sitä. Toisaalta se olisi paras vaihtoehto mutta miten voin lopettaa lasteni sisaruksen elämän ennen kuin se alkaakaan!? Itku meinaa tulla kun mietinkin asiaa. Tänään sanoin miehelle että mitä jos en pystykkään ottamaan sitä pilleriä sairaalassa. Mies ei oikein kommentoibut mitään ja muutenkin välttelee aiheesta puhumista.
Kertokaa ihmiset omista kokemuksista ja mietteitänne! Olen täysin tietämätön mitä pitäisi tehdä :-(
En ymmärrä näitä tällaisia abortintekijöitä, joihin miehet pakottavat. Meillä mies teki selväksi jo ensimmäisen kohdalla, että minun täytyy itse jaksaa hoitaa lapseni. (hänellä jo kolme muuta aiemmasta liitosta). No jaksoin tietysti, kun hartaasti olin jo toivonut lasta ja rankat hedelmöityshoidot takana, vaikka ne eivät tuottaneet tulosta, vaan tulinkin luomusti raskaaksi...
Yllätysyllätys, tulinkin uudestaan raskaaksi 1,5 vuoden jälkeen aiemmasta synnytyksestä. No, tämä synnytys ei mennyt niin kuin kirjoissa sanotaan ja lisäksi koin jonkinasteisen synnytyksenjälkeisen masennuksen ja luulin romahtavani kesken sen, kun kaikki olisi pitänyt olla täydellistä..
Mieheni teki vasektomian, eli hän ei voi koskaan enää saada lapsia, siksi, koska en jaksa yksin hoitaa lapsiani. Joten suosittelen toistenkin miesten kantavan vastuunsa yhtälailla, mikäli ei halua lapsia. Näin sille "eukolle" ei jää hirveästi sananvaltaa. Itse en halua muille miehille lapsia, joten tyydyn tähän mitä sain.
 
Ap.
Jotenkin tuntuu tuo miehesi kommentoimattomuus sltä, ettei hänkään ole tuota hommaa ihan nahkoineen karvoineen loppuun kohdannut kuitenkaan. Ja yhä enemmän tulee sellainen olo, että sinulla on asiasta jo mielipide. Nyt on vain jonkun oltava vahva, silläkin uhalla että toinen siitä saattaa suusanallisesti jossakin kohtaa sivallella.

Tulee se päivä kun tämä "murheenkryyni" katsoo aamulla tukka pörrössä pikkukakkosta, ja sinä tunnet tuskn kouraisun näitä keskusteluja miettiessä. Lohdutettuna sillä, että pahin ei tapahtunut. Jos teet toisinpäin, on murhe mukanasi loppuiän eikä sille lohtua löydy.
Ja taas tuli itku tätä tekstiä lukiessa. Niin, jos nyt teenkin abortin niin saanko koskaan annettua sitä itselleni anteeksi?...
 
Ap.
Ollaan päivän mittaan puhuttu asiasta ja alkuun mies pysyi aborttikannassaan. Lähdin sitten lasten kanssa kyläileen ja siellä ollessamme alkoi tulla tekstaria että hän alkoi miettiä asiaa omassa rauhassaan ja haluaa vielä puhua. Nyt sitten sovittiin että lapsi pidetään. Soitan aamulla sairaalaan ja peruutan aborttiajan. Meille tulee elokuussa vauva!:)
 
"vieras"
Ollaan päivän mittaan puhuttu asiasta ja alkuun mies pysyi aborttikannassaan. Lähdin sitten lasten kanssa kyläileen ja siellä ollessamme alkoi tulla tekstaria että hän alkoi miettiä asiaa omassa rauhassaan ja haluaa vielä puhua. Nyt sitten sovittiin että lapsi pidetään. Soitan aamulla sairaalaan ja peruutan aborttiajan. Meille tulee elokuussa vauva!:)
Onnea. :)
 
Ollaan päivän mittaan puhuttu asiasta ja alkuun mies pysyi aborttikannassaan. Lähdin sitten lasten kanssa kyläileen ja siellä ollessamme alkoi tulla tekstaria että hän alkoi miettiä asiaa omassa rauhassaan ja haluaa vielä puhua. Nyt sitten sovittiin että lapsi pidetään. Soitan aamulla sairaalaan ja peruutan aborttiajan. Meille tulee elokuussa vauva!:)
Ihanaihanaihana. :) Onnea, varmasti se vauva tulee hurmaamaan teidät!
 

Yhteistyössä