Auttakaa tatuoinnin kanssa!

  • Viestiketjun aloittaja Gee
  • Ensimmäinen viesti
Gee
Mulle siis eilen nakuteltiin uusi kuva ja tänäänkin vielä se punoittaa ja kiristää...

Ei ole yhdenkään aiemman kanssa käynyt näin, ovat olleet seuraavana päivänä jo parempia ja parantuneet ongelmitta. Tää ei ole edes poikkeuksellisen iso, ainoa että on pohkeessa, mistä ei aiemmin kokemusta.

Nyt pelkään että onko tulehtunut/tulehtumassa vai onko vielä ihan normaalia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gee:
Joo, bebanthenia olen laittanut ahkerasti ja pesen vedellä ja pienellä määrällä sebamediä pari kertaa päivässä...
En kyl pesis uutta tatskaa Sebamedillä :eek: Sehän kuivattaa ku mikä. Ihan vedellä vaan pesu kerran päivässä ja Helosania...
 
Gee
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Gee:
Joo, bebanthenia olen laittanut ahkerasti ja pesen vedellä ja pienellä määrällä sebamediä pari kertaa päivässä...
En kyl pesis uutta tatskaa Sebamedillä :eek: Sehän kuivattaa ku mikä. Ihan vedellä vaan pesu kerran päivässä ja Helosania...
Mulle nimenomaan suositeltu aina tota eikä aiemmin ole mitään ongelmia ollutkaan. Ph -arvo sama kuin iholla ja on tosi mietoa.
 
Helosania ei enään suositella tatskoihin bebanthen parempi. Eikä mitään kelmuja kuin sen ekat tunnit varsinkaan, kun alkaa jo olla hieman lämpimämmät kelit.
Se on ihan normaalia, että iho kiristää varsinkin, jos on väritetty kunnolla isompi ala. Aina otetaan ekana yhteyttä tatuoinnin tekijään, jos jokin epäilyttää tai sit soitat toiselle tatskaajalle, jos tekijä epäilyttää.
 
tatuointiin tulee aina rupi, koska neulalla rikotaan iho. kelmu ei anna ihon hengittää ja parantua omia aikojaan. kelmua voi suositella vain, jos on esmes raksalla tai pölysissä paikoissa töissä, jolloin kelmu suojaa uutta leimaa lialta.
mutta jokaisen oma nahka. parempi vain tehdä niin kuin oikealta tuntuu :D
 
vieras
On normaalia vielä, rasvaile useasti bepanthenilla. Äläkä pese saippualla vaan pelkällä vedellä. Sulla on kyllä tosi nopeasti parantuneet ne edelliset tatskat. Ja siis aina rasvaa jos kiristää ihoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ainuliini:
vielä mainitsen, että kannattaa ehkä noudattaa tekijän ohjeita, jotta voi sitten valittaa kans, jos jotain menee pieleen.
Näin.
Mä liputan helosanin puolesta ja säännöllisen pesun mutta menisin kuiteski niillä ohjeilla mitä se tatskaaja on antanut.
 
Mä otin uusimman kuvan lauantaina. Eikä pariin päivään enää ole tuntunu mitään. Päivittäin vesipesu pelkästään aamuin illoin ja Helosanilla nimenomaan rasvaan. Ei mitään saippuaa, koska saippua kuivattaa!! Kelmua pidettiin mullakin vain ekat tunnit. Rupi tulee ns. väkisinkin, koska tatuointi on verrattavissa avohaavaan! Mutta punoitus pitäis hävitä parissa päivässä, eli ei vielä hätää ole. Jos alkaa pahentua niin käy näyttämässä tekijälle tai lääkärille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Näin.
Mä liputan helosanin puolesta ja säännöllisen pesun mutta menisin kuiteski niillä ohjeilla mitä se tatskaaja on antanut.
Aika monen kirjavia ohjeita on ihmiset saanut, mutta mä oon kyl silti ehdottomasti Helosanin ja veden kannalla kans :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Näin.
Mä liputan helosanin puolesta ja säännöllisen pesun mutta menisin kuiteski niillä ohjeilla mitä se tatskaaja on antanut.
Aika monen kirjavia ohjeita on ihmiset saanut, mutta mä oon kyl silti ehdottomasti Helosanin ja veden kannalla kans :)
Joo näemmä.
Musta toi helosani nyt vaan oli paras, ja kelmua olen pitänyt kun ulos olen lähtenyt, kotona sitten tuuletellut ja todella hyvin parantunut!!
 
meikku
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Gee:
Joo, bebanthenia olen laittanut ahkerasti ja pesen vedellä ja pienellä määrällä sebamediä pari kertaa päivässä...
En kyl pesis uutta tatskaa Sebamedillä :eek: Sehän kuivattaa ku mikä. Ihan vedellä vaan pesu kerran päivässä ja Helosania...
Sebamed nimenomaan on hellävarainen pesuaine kun soveltuu intiimipesuunkin, eli ei takuulla kuivata kuten muut saippuat.
Ja suositus on tosiaan pestä saippualla ja rasvata heti perään.

Itse käytin viime kesänä bepanthenia eikä meinannu kuvan ympäristö parantua millään (vaikka huulirasvana käytän pelkästään sitä), mutta heti kun aloin rasvata Helosanilla, parani nopeesti.

Jokaisen iho kun on erilainen, niin kokeilemalla löytää itselleen sopivimman rasvan. Tatuoinnin kannaltahan tärkeintä on puhtaus ja kosteus, loput on kiinni sitten ihotyypistä.
 
meikku
Ja vielä tohon punoitukseen; ihan normaalia on että kiristää ja punottaa muutaman päivän, kuva tehty kuitenkin vasta eilen ja ko. kohdasta kun ei ole kerran ap kokemusta.
 
ei helosanissa sen paranemisen kannalta ole mitään eroa tai vikaa. ainoa mistä sitä on moitittu on, että se voi viedä väriä mennessään. tiedä sitten mistä se johtuu. tatuoijilta monesti löytyy myös voidetta, joka on nimenomaan tehty tatskoja varten. toiset taas suosittelevat valkovaseliinia.. helosan on antiseptista ja bebanthenissa on allantoiinia, joka edistää ihon paranemista. eiköhän noista löydy jokaiselle ihotyypille omansa :)

muoks: erilaiseen paranemiseen voi vaikuttaa, vuodenaika, eri muste, eri tekijä, eri kohta kropassa...myös hormonitoiminta muuttaa ihoa, tästä varmasti monella naisella paljon kokemusta :)
 
mm
Yep, tota kelmukeskustelua nyt käydään joka ikisellä tatskafoorumilla suu verillä =D

Ite oon sitä mieltä, et ei ehkä kantsi käyttää ku se ihan eka pv (ei yöllä ees enää). Oon nimettäin hiustehohoitoja tehny kelmun kans ja totesin, että iho kuumeenee älyttömästi ja hiukset jne -siis ihan liikaa. Ja samoin mulla tuntuu, että iho kelmun kans myös kuumenee aika paljon (ei ilma kierrä). Ilmahoitoahan käytetään kuitenki lapsillekki jne ihottumiin ym iho-ongelmiin ja haavoihin, niin oon tätä samaa ideaa käyttänyt. Mut kelmun pito on ok, jos niin tykkää tehdä. Eihän se ole keltään pois =) Ja seuraisin kans tatuoijan ohjetta, jos olisin epävarma.

Ite tykkään Bepanthenista. Ja siinä siitä rasvasemmasta versiosta, se kevyempi versio ei mulla ainakaan riitä kosteuttamaan sitä tatuoitua ihoa. Mullakin kiristeli aluksi esim yöllä, kun se rasva oli imeytynyt ja oli niin pitkä aika rasvaamatta. Sit aamulla vaan lisää ja rasvaa usein. Ite myös tykkäsin pitää silleen, et se alue ei ollu vaatteen alla, kun se kerta mulla oli mahdollista. Mut jos Bepanthenia käyttää, niin ottaa ennemmin sen rasvasemman..sen kevyemmänhän voi ottaa siihe nrinnalle, et laittaa vaikka töissä/koulussa tai johki menos..et es imeytyy nopsempaa.

Ite ainaki sain rasvata ihan sikana sitä aluetta, sitte se helpotti. Ja jos se pääsi liikaa kuivahtaan, niin silleen kiristi just. Mulla itellä ei tullu semmosia näkyviä rupia ollenkaan, joten en noista rupijutuista tiiä mitään..kuhan niitä ei revi. Ja mulla ei se punoittanut ku sen jonku aikaa hakkaamisen jälkeen..Mutta suosittelen vaan kunnon rasvaamista, jotkut säästelee sen rasvan kanssa..ite olin lätkimässä tämän tästä sitä. Ja hyvin parani. Ja nopeasti.
 
mm
Sit vielä pakko sanoa, että nuo sääret on monilla aika kuivaa aluetta. Että jos sulla on aiemmat menny jotenki jo alunperin parempikuntoiselle alueelle, niin toki se vaikuttaa paranemiseen ja muihin asioihin huomattavasti. Mulla on ainaki itellä aika kuivat sääret, vaikka rasvaanki niitä. Joten oletan, että tässä saattais olla sitten tatuoinninki kanssa noita ongelmia, varsinki just tuon kiristymisen tunteen kanssa..sais varmaan rasvata koko ajan =)
 

Yhteistyössä