Auttakaa taaperon nukutuksessa!! 1.5v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

papam

Vieras
Onko kellään vinkkejä? Meidät illat ja yöt on ihan syvältä!

Aiemmin opetin nukahtamaan omaan sänkyynsä niin että jätin oven raolleen. Kiekui hetken mutta rupes nukkuu kun huutelin ovelta että nukkumaan tai että äiti siivoo/tiskaa/menee suihkuun ja kuulee kyllä jos hätä on, niin sillä rauhottu. Välillä testattiin että huutelu ei heti loppunu mutten luovuttanu. Ja hyvin nukahti.

Sitten oltiin reissu pohjoisessa (600km matkaa) ja siellä huutelu oli sen verta raastavaa että päätettiin nukuttaa huoneessa olemalla, kun aattelin että stressiä matkasta on muutenkin. Kotona ajattelin että nyt taas samat konstit käyttöön, ovi raolleen ja hyvää yötä, äiti menee leluja kerää ja kuulee jos on joku hätä. Toki menin paikalle jos huuto oli sen kuulosta, kyllähän sen tietää kun se menee siihen Pisteeseen. No ukko on nyt sitä mieltä, että mä huudatan niitä, ja olen pahapaha ihminen. Onko tää teidän mielestä totta, että huudattaisin muka niitä niin että tulee jotain traumoja? Eikö tän ikäisten pitäs jo osatakin nukahtaa omaan sänkyyn?
Etenkin kun nukahti jo aiemmin? Jos huoneessa olemalla siihen asti, että nukahtaa, nukuttaa niin heräilee enemmän öisin, kuin että nukahtaisi itse.
Mielipiteitä? Onko teidän pallerot alusta asti simahtaneet omaan sänkyyn vai onko jouduttu ottamaan konsteja käyttöön? jos, niin mitä!

En muista tarkkaan missä iässä, mutta oli kuitenkin vanhempi kuin 1,5v meidän tyttö kun taisteltiin saman asian kanssa. Nukkumaanmeno helpotti kun ruvettiin soittamaan unilaulua CD:ltä nonstoppina. Eli tyttö sänkyyn, iltasatu, halit ja pusut. Yövalo päälle ja musiikki soimaan. Jos huutelua oli niin tietysti reagoitiin sanomalla, että nuku vaan äiti/isi on keittiössä tms. Eli tuo musiikki pelasti meidät ja edelleen on käytössä kohta 5v:llä. Musiikki sammutetaan kun tyttö on nukahtanut.

Ei ton ikäisen KUULU OSATA nukahtaa yksin omaan huoneeseen, herranjumala, lapsi on vähän päälle vuoden vasta!

Ja tottahan toki lapsi vaatii nyt jonkun viereen kun hänet siellä reissulla siihen totutettiin. Huudattaminen on vääriin, ja miehes on mun mielestä ihan oikeassa...

Nimimerkillä; 2 vuotiaan tytön äiti, joka nukuttaa lapsen kädestä pitämällä ja lukemalla. Joka ilta, siihen asti kun lapsi tarvitsee jonkun viereensä että nukahtaa.

Jos se nyt sitten siellä reissulla oppi tuon huoneessa olon, niin opeta se pikkuhiljaa siitä pois. Unikoulumaisesti. Eli ensin oot huoneessa niin lähellä kuin tarvitsee, sitten alat tehdä pieniä poistumisia huoneesta ja palaat vaikka minuutin jälkeen. Lisäät pikkuhiljaa poissa olo aikaa.

Työlästä, joo, mutta maksaa vaivaa. Älä kuitenkaan huudata.

laps 1,3 vuotta ja teen iltatoimet ja rauhoitutaan hetken ennen nukkumaanmenoa esim. lukemalla kirjoja. Laitan lapsen sänkyyn ja yövalon päälle, itse jään odottamaan huoneeseen niin kauaksi aikaa kun tyttö nukahtaa. eli tyttö siis nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa jatkossakin, ainakin 3-vuotiaaksi. En ymmärrä mikä kiire ihmisillä on laittaa pieni lapsi yksin omaan huoneeseen. Mielestäni alle 2-vuotias lapsi on liian pieni nukkumaan omassa huoneessa. Eli meillä siis nukahtaminen ainakin toistaiseksi toimii näin ilman itkuja ja raivoiluja...toki siis edessäpäin voi olla mitä vaan. :)

Mä varmaan saan nyt huutia palstalta, mutta mä nukutan vielä 4 vuotiaankin :-)
Eli luetaan iltasatu sängyssä ja odottelen vieressä, kunnes nukahtaa.

Nukuttaminen ei minusta ole työlästä, paitsi silloin, jos kestää tavattoman kauan, mutta se onkin poikkeustapaus.

joo ja miettikää niitä ketkä asuu sellasessa kodissa jossa ei vaan yksinkertaisesti ole omaa huonetta joka naperolle :) Mekin asutaan kaksiossa tällä hetkellä ja muutetaan kolmioon ehkäpä sitten kun toinen lapsi tulee, eka vasta 4kk joten kiirettä ei oo :) Lastenhuone ois kiva vaan sen takia että sais sitten tulevaisuudessa sinne piilotettua roinat.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23477086:
laps 1,3 vuotta ja teen iltatoimet ja rauhoitutaan hetken ennen nukkumaanmenoa esim. lukemalla kirjoja. Laitan lapsen sänkyyn ja yövalon päälle, itse jään odottamaan huoneeseen niin kauaksi aikaa kun tyttö nukahtaa. eli tyttö siis nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa jatkossakin, ainakin 3-vuotiaaksi. En ymmärrä mikä kiire ihmisillä on laittaa pieni lapsi yksin omaan huoneeseen. Mielestäni alle 2-vuotias lapsi on liian pieni nukkumaan omassa huoneessa. Eli meillä siis nukahtaminen ainakin toistaiseksi toimii näin ilman itkuja ja raivoiluja...toki siis edessäpäin voi olla mitä vaan. :)

Meidän tyttö on 1v 7kk ja toimin ihan samalla tavalla nukuttamisessa ja tyttö nukkuu siis meidän makkarissa.

Mä reissussa olen kyllä nukuttanut niin että olen vieressä,vaikka muuten nukahtaakin itsekseen.Kyllä se aina kotiin palattua on ollut muutaman illan hiukan vaikeempaa tuo nukkumaan meno,huudeltu monta kertaa äiti peittelemään ja pusuttelemaan,ehkä hiukan itkettykkin,mutta en mä ala kotona enään vieressä olemaan,kun on jo opittu itekseen nukahtamaan.meillä kans nukkuu paremmin kun on itekseen saanut nukahtaa.

Yhteistyössä