Auttakaa synttärimenun suunnittelussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakee, please
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakee, please

Vieras
Tumpelo kotiäiti kaipaa hieman neuvoja lastenkutsujen (sisältää myös liudan vanhempia) tarjottavien suhteen. Voileipäkakun ja jonkinlaisen täytekakun haluan tehdä itse, samoin tulisi ehkä jätskibaari. Millaisia muita suolaisia ja makeita voisi tarjota, siis sellaisia, jotka voi valmistaa etukäteen pakkaseen ja jotka ei maistu siltä, että ne olisi olleet pakkasessa?:-)
En vastusta myöskään valmiiden juttujen ostamista, jos ne eivät liikaa maistu siltä, että ovat valmiina ostettuja! Tyyliin jos haluan suklaakeksejä, mun ei tarvitse niitä tehdä itse, mutta lihapullia jos haluan tarjota, niin ne teen itse.

Osta ruissipsejä niitä kuppimaisia. Laita pieni pala lehtisalaattia pohjalle.
Täyte: purkki tonnikalaa, majoneesia, suola, pippuri, tilliä ja limen mehua. Sekoita.
Laita tahna kupin sisään. Koristele puolikkaalla suolakurkun siivulla.

[QUOTE="Kokki";27274229]Osta ruissipsejä niitä kuppimaisia. Laita pieni pala lehtisalaattia pohjalle.
Täyte: purkki tonnikalaa, majoneesia, suola, pippuri, tilliä ja limen mehua. Sekoita.
Laita tahna kupin sisään. Koristele puolikkaalla suolakurkun siivulla.[/QUOTE]

Täytyy kokeilla joskus näitä. Tosin näille kutsuille ei varmaan käy, koska nää kuulostaa kyllä sellasilta, jotka olisi hyvä tehdä nimenomaan juuri ennen kutsuja?

Kiitos vastauksista!
Meillä on tosiaan kaksi pientä lasta, joten pelkään, että jos on liikaa laittamista itse juhlapäivälle, jompikumpi roikkuu ihan varmasti lahkeessa koko ajan. Mies tekee mielellään sekä ruokaa että hoitaa lapsia, mutta silti haluan mielummin minimoida sen synttäripäivän keittiössä olon ihan varmuuden vuoksi.

Meillä tuo 12 vuotta täyttävä poika tahtoi Sonic the Hedgehogin chilihodareita synttäreilleen ja sitten tulossa on synttärikakku, jonka täytteenä suklaakastike-mascarpone-kermavaahto-minivaahtokarkki-sekoitusta ja koristeena on sokerimassasta tehty creaper, joka värjätty vihreäksi elintarvikevärillä ja mustat kohdat naamasta tehty salmiakkilakulla. Brio karamelleilla teen ne neliönmuotoiset värikikkailut siihen. :p

Päivänsankari pitää omenista, joten tein toscakakun taikinan, johon sekoitin 3 dl porkkanaraastetta ja hitusen kanelia, päälle lohkoin kotimaisia omenoita pieniksi, ohuiksi palasiksi ja päällystin sillä kiillokesokerilla vai mikä se nimi oli. :p

Keksit ostin valmiina ja muuten suolaiseksi on popparia ja sipsiä.

Ai niin, synttäripojan toiveesta johtuen kakkukynttilät on korvattu twix-patukoilla. :D

Omenapiirakkaa, pizzaa.. Ne voi tehdä valmiiksi pakkaseen. Kun teet pellillisen, on vielä suht vaivatontakin. Lisäksi sitten voileipäkakku ja täytekakku, muuta ei paljon tarvita. Keksejä voit ostaa kaupasta vaikka kahta laatua esim. muumikeksejä ja jotain suklaakeksejä.

Yhteistyössä