Auttakaa sormus asiassa (turha)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei osaa päättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei osaa päättää

Vieras
Nyt sitten olis ongelma edessa vihkisormuksen kanssa.
Ja ongelma on seuraavanlainen.
Olen katsastanut eri vaihtoehtoja ja ihastuin ensin sellaiseen kultaiseen jossa on kahdessa rivissä timantteja puolen sormukseen asti ympärin hinta reilu 300e, mutta mutta.
Menin sitten netissä penkomaan lisää sivuja niin iskin silmäni sandbergin todella ihanaan sormukseen hinta vain on yli 1000e ja nyt kertokaas rakkaat ihmiset onko mitään järkeä ostaa niin kallista sormusta?
Se on minusta ainan ihana <3
Kihlasormus on timanttileikattu joten pakko olla joku näyttävä sen vihkisormuksenkin kun kävin kultaliikkeessä testaamassa asiaa :)

Tokihan niitä 300e tyylisiä on kalliimpaakin hintaluokkaa samanlaisia mut...
Laitan linkit molempiin sormuksiin

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=385938&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=12653&compartmentId=23704&categoryId=23706

Minulla kihlasormus maksoi paljon jo. Ei ole kaduttanut. Noista ottaisin ehdottomasti jälkimmäisen. Se on loppuelämän sormus kuitenkin.

Erittäin kaunis tuo Aamukaste.

Tuo keskimmäinen kivi ei edes ole kovin iso. Yllätyin itsekin kun näin livenä sen sormuksen.
Leveys taitaa olla n.4mm eli aivan sama kuin kihlasormuksessakin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
3mm, mutta kivi "leventää". Näistä ehdottomasti kaunein juuri kyseinen sormus. Mitä mies on mieltä ? :)
http://www.korukeisari.fi/category/112/aamukaste-ii

Tykkää molemmista ja minä saan tehdä päätöksen millaisen sormuksen haluan. Sehän oliskin kun ei tykkäis jommasta kummasta niin vois sitten sillä ratkaista :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
3mm, mutta kivi "leventää". Näistä ehdottomasti kaunein juuri kyseinen sormus. Mitä mies on mieltä ? :)
http://www.korukeisari.fi/category/112/aamukaste-ii

Tykkää molemmista ja minä saan tehdä päätöksen millaisen sormuksen haluan. Sehän oliskin kun ei tykkäis jommasta kummasta niin vois sitten sillä ratkaista :)
Valitse se mistä todella tykkäät. Luulen, että mieskin hväksyy rahanmenon, jos todella haluat sormuksen :).

Voi hitsi kun tuo toka on vaan jotenkin niin lumoava.
Mies siis hyväksyy tuon arvokkaammankin sormuksen, siinä ei ole ongelmaa.
Hän olisi sen jo ostanut, mutta minä jarruttelen kun jotenkin tuntuu että onko se
hullua laittaa noin paljon rahaa sormukseen?
Muuten en käytä koruja, en korviksia, en mitään paitsi sormukset vaan on tai sormus ja sitten olis toinen sormus.

Miten voi olla näin hankalaa yksinkertainen asia :/

Ihana kun kerrotte mielipiteitänne niin saa muitakin näkökulmia kuin oman ja miehen :)

No jos sormukset ovat sinun ainoat korusi, niin sitten ainakin ottaisin kakkosen :).

Sopivuudesta vielä sen verran, että minusta kakkonen sopii kihlaan paremmin (vertasin kuvia vierekkäin). Kakkonen on selkeä, kihlassa on kuviota, täydentävät hyvin toisiaan. Ykkönen on "söheröisempi" ja kihlan kanssa ehkä liikaa erilaista kuviota.

Mulla on aika lailla samanlainen kuin tuo sun toka vaihtoehto. Teetätettiin se ja hinnaks tuli 1500 euroa. Siinä on pienempiä timantteja 10 ja yks iso. Ne on isompia kuin tossa Sandbergin. Ja runko on 5mm. Katselin itsekin Sandbergin mallistoa mutta oikeesti niissä maksaa nimikin, joten suosittelen menemään kultasepän liikkeeseen ja kysymään teetättämisestä. Sit saat just sillä rungolla kun haluat ja istuu täydellisesti sit sun kihlaan.

Ja mä oon henk.koht sitä mieltä että vihkisormukseen kannattaa satsata. Sitähän sä kattelet joka päivä, et esimerkiks niitä pöytäkoristeita ;)

Teettäminen on vaikeaa, kokemusta on sileästä timanttisormuksesta, jossa vähän kuviointia. Sekin oli jo vaikeaa :). Valmiissa sormuksessa maksaa siitä myös, että näkee todella mitä on saamassa. Ap:n kakkosvaihtoehdossa viehättää sirous. Ja kivikin näyttää sitä isommalta, mitä kapeampi sormus on muuten, koska se riippuu mittasuhteista.

Nyt on päätös tehty ja eilen laitettiin sormus tilaukseen.
Päädyin tuohon kakkos vaihtoehtoon ja lopulta hinta jäi n.920e kun kysyttiin tarjouksia useasta paikasta :)
Tulee käsin kaiverrus kun sitä kultaseppä ehdotti, kun on niin "näyttävä" sormus.
Kuukauden kestää että saa, mutta mikäs tässä odotellessa nyt kun kerta tuokin päätetty.
Ei siis ollut liikkeellä varastossa sopivaa kokoa niin siksi kestää.
Kiitos kaikille mielipiteistä :)

Yhteistyössä