Auttakaa, rv 20 ja verta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxx

Vieras
Eli tilanne on lyhykäisyydessään se että minulla oli rv 10-15 verenvuotoja. Äippäpolilla tilanne tutkittiin. Istukka kohdunsuun edessä ja kn ärtynyt.
Rasitus ja seksi kiellettiin.
Vauva voi hyvin ja muutenkin kaikki kunnossa. rv 14+4 jälkeen ei ole tullut verta.

Vauvan liikkeet tuntuvat ihan tuolla alhaalla joten olen uskonut että istukka olisi siirtynyt kerran vertakaan ei ole tullut.

Tänään rv tasan 20 ja verta tulee taas. Ei paljoa, ei edes housuun asti. Mutta paperiin jää pyyhittäessä.

Vauvan liikkeet tuntuivat vielä aamulla. Joten jospa pikkuinen voisi hyvin.

Mutta mitä nyt tehdä. Soitanko samantien äippäpolille vai seuraanko vain tilannetta.

Varsinaisia kipuja ei ole, maha ehkä vähän kipeä.....

Kiitos. Samaa aloin itsekkin miettimään ja soitinkin jo.

Kätilö käski seurata tilannetta. Jos vain pyyhittäessä tulee niin voin olla kotona mutta jos alkaa tulla housuun asti verta niin sitten äippäpolille päivystykseen.

tai jos useampana päivänä tulee tätä pientä niin sitten omalle lääkärille viikolla.

pitäkää peukkuja

mä varmaan raahautuisin paikan päälle...ja oon muutaman kerran tässä raskaudessa niin tehnytkin. Aattelen nyt niin, että oma mielenrauha on tärkeempää (myös kehityvän lapsen hyvinvoinnille) kuin se mitä polin henkilökunta musta ajattelee.

Kuten varmaan jo huomasitte niin soitinkin jo. Ja pitää seurata tilannetta. Kyllä tuolla muksahduksia tuntuu että että jospa pieni voisi tosiaan hyvin kerran liikkua jaksaa.

Mä en viitsi raahautua sinne äippäpolille ilman lupaa. Siis sitten tietenkin lähden jos vuoto yltyy ja/tai sieltä olisi tullut lupa.
Mutta meiltä matkaa sinne 60km niin en viitsi lähteä kerran sieltä sanoivat ettei ole tarvetta tulla. Ja kerran pieni liikkuu ja tuo vuoto on noin niukkaa.
Toki jos vuotoa tulee enemmän ja/tai kipuja niin sitten lähden samantien.

Mulla oli myös istukka kohdunsuulla ja viikon vuoti aika paljonkin. Veri oli kyllä "vanhaa" ja epäilyskin, että josko olis vuotanut ensin kohtuun.
Välillä tuli kirkasta, ja se todennäköisesti oli suoraan istukasta. :/
Ikävä asia, mut tuntuu pahalle, mulla vielä lääkäit ja kaikki hoki vaan tuulimunaa ja keskenmenoa, ennen kuin nuori lääkäri tutki asiaa.
Mee vaa sinne polil käymää, ootko käynny jo ultrassa? Siellä selvii et onks sit verta vielä, niin ainakin tietää ettei mee ihan paniikkii jos sit tulee lisää jossakin vaiheessa.

Minä olisin kyllä mieluummin ylivaroivainen kuin mahdollisesti katuisin jälkikäteen. Kerran keskenmenon saanut tulehduksen vuoksi. Tosin kerran änkesin Nkl:lle huolissani tarkistukseen päivystykseen mutta käännyttivät minut pois koska ei ollut lähetettä. Seuraavassa raskaudessa maksoin itseni kipeäksi yksityisellä gynellä jatkuvasta tarkkailusta mutta oli se sen arvoista kun sain elävän lapsen syliini.

Yhteistyössä