Auttakaa ruuanlaitossa:Millä saan risottoon makua kun ei ole lihaliemiä?

• Viestiketjun aloittaja kiitos :)
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jos laitat lihaa siihen risottoon, niin paista se ensin kattilassa, siirrä johonkin toiseen astiaan ja keitä riisi sitten siinä samassa kattilassa (jota ei tietenkään huuhdota siinä välissä). Tai jos haluat paistaa pannulla, laita huuhdeliemi riisin keitinvedeksi.

Myös risottoon tulevia vihanneksia voi kuullottaa ensin samalla tavalla.

Noiden muiden mainittuen lisäksi soijakastike on myös hyvä.

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos laitat lihaa siihen risottoon, niin paista se ensin kattilassa, siirrä johonkin toiseen astiaan ja keitä riisi sitten siinä samassa kattilassa (jota ei tietenkään huuhdota siinä välissä). Tai jos haluat paistaa pannulla, laita huuhdeliemi riisin keitinvedeksi.

Myös risottoon tulevia vihanneksia voi kuullottaa ensin samalla tavalla.

Noiden muiden mainittuen lisäksi soijakastike on myös hyvä.
eihän risoton riisiä keitetä erikseen..

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Jos jauheliharisottoo teet, niin keitätkö sä sen jauhelihan sielä riisien seassa? ;) Kyllä mä keitän riisin erikseen ja lisään sitte maustetun lihan. Ihan sama lopputulos... Kaikkia risottoja ei voi tehä saman kaavan mukaan.

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Jos jauheliharisottoo teet, niin keitätkö sä sen jauhelihan sielä riisien seassa? ;) Kyllä mä keitän riisin erikseen ja lisään sitte maustetun lihan. Ihan sama lopputulos... Kaikkia risottoja ei voi tehä saman kaavan mukaan.
ei tehdä ei. ainakaan suomessa.. kyllä paistan lihan erikseen mutta en keitä riisiä erikseen. mä haudutan sen samalla kypsäksi kun ne lihat on siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
ei tehdä ei. ainakaan suomessa.. kyllä paistan lihan erikseen mutta en keitä riisiä erikseen. mä haudutan sen samalla kypsäksi kun ne lihat on siellä.
Mä lisään lihan vasta perässä, kun silleen on nopsempi. Alan siis kymsennellä niitä samaan aikaan ja lisään ruskistetun lihan riisien sekaan. Rasvassa en kylläkään kullottele edes alkuun, kun nesteen kans tulee terveellisempää.

Yhteistyössä