Auttakaa rintaliiviongelmassa *kuvia*

Heti kättelyssä sanottakoon, että tässä mielenhäiriössä kirjoittamani aloitus poistettakoon pyynnöstäni heti tultuani järkiini.

Tässä siis suurin osa rintsikoistani, joita ei voi käyttää.



Tässä taas ne, joita käytän (alimpia eniten
)



Ongelmana on "pullonkaulahartiat". Olkaimet ei siis pysy kovin hyvin ja toinen juttu: Kuinka mittaan sen rintojen korkeimman kohdan, kun ne tissithän valuu tässä iässä (yli 50) jo lähellä napaa? Ja sehän on sitten jo vyötärömitta?
 
vvhh
Auttaisko jos ostaisit semmoset rintsikat joissa saa olkaimet irroitettua, niin saisit laitettua ne olkaimet selästä ristiin, niin eivät luisuisi niinkään hartioilta veks
 
kuo
Se rintojen korkein kohtahan pitää mitata niin että sulla on kaikista sopivimmat rintsikat päällä ja sitten mittaat. En itekkään saa tuosta aivan tarkkaa mittaa mutta näin olen ymmärtänyt että tulee toimia. Se toinen mitta, eli ympärys, niin se sitten mitataan ilman liivejä.
 
väärä malli
Sulla on vääränmalliset rintsikat. Noissa kaikissa on ne olkaimet tuolla tosi sivulla (ns. balconette-malli). Kannattaisi suosia mallia, jossa ne alkaa keskemmältä kuppia. Kaarituella tai ilman. Myös ilman kaaritukia on tosi hyviä malleja olemassa.
 
"nuuh"
Mulla sama vamma. Painijanselkäiset rintsikat ovat hyviä. Sellaiset mitkä saa edestä tissien välistä kiinni. Ei luisu, mutta en ole löytänyt niitä kuin Ellokselta...
 
-aloittaja-
Alkuperäinen kirjoittaja väärä malli;30264789:
Sulla on vääränmalliset rintsikat. Noissa kaikissa on ne olkaimet tuolla tosi sivulla (ns. balconette-malli). Kannattaisi suosia mallia, jossa ne alkaa keskemmältä kuppia. Kaarituella tai ilman. Myös ilman kaaritukia on tosi hyviä malleja olemassa.
Tiedän. En käsitä, miks olen ostanut noita balconette-liivejä... ei ne kaikki kuitenkaan ole niitä.

Kaarituelliset menee (ainakin mulla) rikki ja ne tuet pistelee ihoa. Pesenköhän väärin?
 
melkein liivitön
Älä osta kaarituellisia! Oon ite vielä nuori alle 30v, mutta oon luopunu kokonaan noista kaarituellisista imetysten jälkeen. Aina ne kaaret on väärän malliset ja tuollalailla ajan myötä hajoovat kuten sanoit... Jos sulla ei ole ihan mieletön kuppikoko, niin saumattomat ja kaarettomat liivit toimii paremmin. Vaikka tällaset, mun suosikit (eikä kovin kalliit, niin voit yhte halvalla kokeilla):

http://www.citymarket.fi/shop/fi/kcitymarket/naisten-vaatteet/naisten-rintaliivit-6836720--malli

Tai tällaset:

http://www.citymarket.fi/shop/fi/kcitymarket/naisten-vaatteet/naisten-rintaliivit-6247969--malli
 
melkein liivitön
Ai niin, tuosta on vähän viime aikoina tullu uutta tutkimusta aiheesta, että liivit on oikeastaan naiselle turhat. Ei ehkäse selkäkipujakaan ja rinnat pysyy kiinteempinä, mitä vähemmän niillä on ylimäärästä tukee. Siis pysyy kiinteempinä, jos jo nuoresta pitäen käyttää vain vähän tukevia liivejä :D Mutta mulla on paljon just tuollasia enemmän urheiluliiviltä näyttäviä, vaikka on vaikee hankkia sellasia pitsisinä tai muuten kauniimpina.
 
-aloittaja-
[QUOTE="Samu";30264834]Mee changeen (tissiliivikauppa), ne tytöt tsekkaa sun ryntäät ja kiikuttaa sulle kasan erilaisia liivejä sovitettavaksi. Saat hyvät.[/QUOTE]

Ei täällä tuppukylässä ole Change-tissiliivikauppaa! ;)

Kerran kävin oikeessa liivikaupassa ja sillon sain sopivat liivit. Säilytin sitä koko-/mallilappua vuosikaudet, mutta niiden vuosien aikana kokokin muuttui...
 
väärä malli
Tiedän. En käsitä, miks olen ostanut noita balconette-liivejä... ei ne kaikki kuitenkaan ole niitä.

Siksi varmaan, kun ne on niin nättejä. :D Mutta tosiaan ne varmaan toimii paremmin jos omaa leveämmät hartiat. Itse oon luopunut kokonaan kaarituellisista malleista. Kaarituettomat paljon mukavampia käyttää, eikä tartte pelätä että pesukone hajoaa. Käy vaikkapa nettianttilan sivuilla, siellä paljon erilaisia liivimalleja niin voit tutkailla tarjontaa. ;)
 
----
Hyviä vastauksia sait , ehkä sinulla on vääränmalliset liivit. Mutta ongelman voi ratkaista pienellä lisävarusteella , löysäät olkaimia hieman ja virität niihin tällaisen selkäpuolelle jolloin niistä tulee "painija" rintsikat.
http://www.lightinthebox.com/fi/perus-saadettava-bra-solki_p309015.html

Onhan noita melkein joka kaupassa jotka liivejä myy. Saisit ehkä pelastettua jotkut liivit. Koon mittaukseen kannattaa mennä kunnon liivikauppaan.
 

Yhteistyössä