Auttakaa Reimatecistä tietävät ja haalarin itsekin omaavat!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Moppi

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
2 759
0
36
Meillä tyttö nyt reippa 7kk ja 71cm ja toppahaalaria talveksi hommattava.
Ostaisitteko Reimatec:n 74cm vai 80cm?
Kun moni sanonut että puvut tosi reilun kokoisia.
Kiitos jo etukäteen jos voitte antaa neuvoja!

Ota pienempi, luulen että "hukkuu" tuohon 80cm, puvut on reiluja! Tosin, vaunuikäiselle voisi ostaa muunkin puvun kuin Reimatecin, kosteussuojatut tuppaa hiostamaan

Ei ne mitään tosi reilun kokoisia oo. Mun 108 cm pitkä tyttöni ei ole maaliskuun jälkeen mahtunut 104-senttiseen Reimateciin, ja on hoikka tyttö. 110 cm on sopiva, silleen sopivasti reilu, ei kuitenkaan iso.

Babymalleista en kyllä tiedä, kun meillä on ollut vaan vyötärönauhallisia Reimatecejä.

Kokeile 74-senttistä lapsen päälle ja vertaa sen kokoa 80-senttiseen tai päinvastoin, ja tee päätöksesi sitten.

Hmm... no mun 77,5cm tytölle justiin ostin välikausihaalarin kokoa 80cm ja tuntuu vieläkin hukkuvan siihen pukuun, täytyy toivoo että ehtii kasvaa vielä ennenku pukua tarvitaan :)
Eli sinuna ottaisin pienemmän ehdottomasti.

reiluja muualta kuin hihoista. Meidän pitkällä tytöllä (viime talvena 6-11 kk) olisi jäänyt auttamatta 74 cm haalari liian lyhyeksi selästä ja punteista (haara-lahje), jos olisin kuunnellut kaupan tätiä. Onneksi otin sen 80. Ja ei sen haalarin tartte mennä myötäisestikään, ei sekään mukavaa ole. Itsellänikään päällysvaatteet nuole ihoa.

Poika mahtui syksyllä 80cm haalariin ja pituutta 85cm ilman villa-asua. Pitkä selkä, lyhyet jalat. 86cm meni koko talven

nyt saan miettiä otanko 92 vai 98, jos vajaa 92cm nyt. Tässä tapauksessa kyllä kannattaa odottaa hieman ja katsoa tilannetta lähempänä oikeata hetkeä... 92 riittää kyllä pitkään.

En lukenu vastauksia mutta ilman muuta se isompi!! Meillä on ollu vaikka kuinka monta Reimateckiä ja aina ovat lastenvaatekaupasta myyneet niin ison että hirvittää niitten senttien mukaan mut käytössä ovat olleet hyviä. Kaupassa myyjä vielä otti mun silloin vajaan vuoden ikäisen syliin niin et näin peppupuolen ja kysy et eihän kiristä. Luotan myyjän asiantuntemukseen.
Reimatecit ei hiosta vaikka joku niin väittikin.

Minä ottaisin 74cm. Meillä aikoinaan vaihdettiin 80cm haalari pienempään tammikuussa vuoden täyttävälle tytölle, 80cm oli aivan mahdoton ja kyseessä oli Remu joka on hiukan pienempi muutenkin. Meillä lapsilla on sopivan kokoiset vaatteet ja joka talvi on ostettu uusi, en itsekään käytä liian isoja vaatteita, miksi lapsieni pitäisi?

Meillä on 72cm pojalla (11kk) käytössä 80cm reimatec haalari, eikä haalari ole yhtään ylisuuri, on sopivan reilu (sopivasti liikkumavaraa), mutta mahtuu varmaankin vielä joulukuussakin, jos silloin on tarvetta välikausihaalarille. Talveksi on 86cm haalari odottamassa, yks päivä koitin sitä pojalle ja sekään ei mitenkään suuren suuri ollut. Eli sinuna ostaisin 80cm haalarin.
On muuten erittäin hyvä haalari ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Hmmmm....pitää kai mennä kauppaan kokeilee, koska tähänkin puolet vastas 74cm ja puolet 80cm :laugh:

Ne jotka vastasit että 80cm käyttävät kaksi talvea samaa pukua, eli tyyliin kääritään 10cm hioja ja lahkeita. Eli jos teillä on nyt menossa koko 74 ja talvella koko 80cm muissa vaatteissa niin 74 on oikea haalarikoko ellet halua kääriä ja ens kesänä pitää sopivan kokoista haalaria.

En käsitä, että miksi lapselle pitää ostaa numeroa liian iso haalari. Osta ap se 74 cm. Jos ei oo oikeasti varaa ostaa oikean kokoista reimateccia, niin ostaa sit halvemman oikeaa kokoa ja seuraavana talvena taas uuden.

En ikinä ostais ton ikäselle reimateekkia, mutta kukin taplaa tyylillään. Esim. reiman puvuissa pienen ois helpompi opetella kävelyä, kun ovat kevyempiä vaikka ei reimateekitkaan raskaita ole.

Se pienempi, tuohon isompaan hukkuu varmuudella. Minulla on tapana ostaa reilun kokoisia vaatteita ja Reimatecistä ei kannata ostaa yhtään isompaa kuin itse lapsen koko on, etenkin talvihaalareissa on reilusti tilaa.

Yhteistyössä