auttakaa!? raskaus ja tupakointi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nina"

Vieras
olen ollut koko raskausajan polttamatta vaikka ennen sitä poltin. nyt ahdistaa niin paljon että tekee mieli tupakkaa ja tehnyt mieli jo pari päivää. mitä teen? onko paha jos poltan sen yhden tupakan?

No et ole tosissasi? Jos olet kerta saanut lopetettua, miksi ihmeessä alottaisit uudelleen?
Ja se tupakanhimo pitää vaan kestää. Sen pitäisi olla tuttua jos olet jo lopettanut, ellet ole provo.

No on! Jos olet koko raskauden voinut olla polttamatta niin menee se loppuaika myös. Muutenhan se on ollut periaatteessa turha! Kun poltat yhden tupakan sikiö/lapsi on liikkumatta sen puolituntia. Olen kerran katsonut videon mitä yksi tupakka saa aikaan sikiössä ja en suosittele. Pure kynsiä, syö porkkanaa kyllä sinä kestät!

Onko sun sitten vaikea olla jatkossa ilman, jos nyt ratkeat? Itse jättäisin (ja jätin) polttamatta, ei se yksi savuke ainakaan kohdussa olevasta lapsesta tunnu hyvältä, vaikka mitään vaurioita tuskin vielä yhdestä tulee.

ei siitä yhdestä tupakasta ole mitään hyötyä, vaikka kuinka tekisi mieli. Siitä tulee vaan paha olo, morkkis, ja se maistuu ihan helvetin pahalta. Ainoastaan kynnys polttaa taas vähän ajan päästä toinen laskee ja kohta olet taas koukussa!

[QUOTE="nina";26236016]kiitos kannustuksesta! yritän vielä tän ahdistuksen kanssa.[/QUOTE]

Todellakin yrität! Jos saat valita kärsitkö sinä vai lapsesi, niin kai nyt valitset itsesi!!

Kannattaa miettiä sitä lasta eikä itseä. Se lapsi kiemurtelee siellä myrkyistä ja hapenpuutteesta sitten. Lisäksi silläkin käy sydän tykyttämään sataa ja miljoonaa. Jos on pitkän aikaa polttamatta ja polttaa, alkaa pyörryttää ja tulee paha olo, en halua edes kuvitella mitä se vauvaparka silloin tuntee.

[QUOTE="reija ensimmäinen";26236027]ei siitä yhdestä tupakasta ole mitään hyötyä, vaikka kuinka tekisi mieli. Siitä tulee vaan paha olo, morkkis, ja se maistuu ihan helvetin pahalta. Ainoastaan kynnys polttaa taas vähän ajan päästä toinen laskee ja kohta olet taas koukussa![/QUOTE]

KYLLÄ! Näin se juuri menee!!
Tervsisin 5x lopettanut (joista 4x raskauden takia ), nyt lopullisesti tumpannu.
P.S. Sitten loppui lopullisesti, kun mieskin lopetti.

Toisaalta, jos nyt pitkän ajan päästä poltat sen yhen tupakan niin voin taata, että toista ei mieli tee, kun alkaa pyörryttää, oksettaa yms yms. Ja samalla pääset tosta ahdistuksesta.
Lapselle ei yksi tupakka tee yhtään mitään.

jos oot jo pidempään ollu ilman niin jätä polttamatta, kyllä se olo jossain vaiheessa helpottaa. itse koitin just vähän aika sitten lopettaa (en ole raskaana), olin yli vuorokauden polttamatta (se on mulle hyvin) ja sit ahdisti niin helvetisti et poltin sen yhden ja nyt palaa samanverran kun ennen yritystä lopettaa :D pysy lujana

Toisaalta, jos nyt pitkän ajan päästä poltat sen yhen tupakan niin voin taata, että toista ei mieli tee, kun alkaa pyörryttää, oksettaa yms yms. Ja samalla pääset tosta ahdistuksesta.
Lapselle ei yksi tupakka tee yhtään mitään.

Kuka takaa että ap polttaa koko tupakan että varmasti pyörryttää ja oksettaa?

Itse poltin joskus kun olin "humpalla" mitä useammin sitä poltti parit savut niin sitä useammin teki mieli polttaakin ja enemmän ja useamman kertaa samana iltana. Kun taas olen ollut tiukasti ei-linjalla niin ei ole tehnyt alun jälkeen mielikään. Vuosi savuttomuutta takana. Raskausajaksi lopetin lapsen takia, mutta aloitin uudestaan, sen jälkeen lopetin itseni takia ja savuttomana olen pysynyt.

olen siis jo 31raskausviikolla. ehkä yritän nyt olla vaan polttamatta kun olen tähän asti pystynyt olemaankin polttamatta. tarvitsin vain jonkun sanomaan sen minulle.

Itse poltin ennen kevyesti askin päivässä. Raskauden aikana lopetin. Pari kertaa kun oikein oikein kauheasti teki mieli niin sytytin tupakan palamaan. Ei siitä montaa hönkäisyä voinut ottaa, kun paha olo iski päälle, vaikken muuten pahoinvoinnista raskauden aikana kärsinytkään. Kyllä siinä taas tupakan himot muutamaksi viikoksi häipyivät.

En ole alkanut polttaa tupakkaa myöhemminkään, vaikka lapsi on jo eskarilainen. Mutta oma taktiikkani onkin se, etten päästä himoa liian suureksi. Jos ihan kauheasti alkaa tehdä mieli niin poltan yhden tupakan ja totean taasn miten kamalan makuista se olikaan. Tällä taktiikalla poltan ehkä yhden tupakan kuukaudessa. Jos joku asia kasvaa omassa mielessä ihan hallitsemattoman suureksi, niin se valtaa mielen, eikä muuta enää voi ajatellakaan. Siksi ehdottomat kieltäymykset on musta ainakin omalla kohdallani tyhmiä.

niinpä, se ei kuitenkaan maistu enää siltä, miltä "toivois", eli samalta kun silloin, kun on ollut fyysinen riippuvuus.. ajatus siitä on ihana, mutta maku kamala. itse poltin ennen raskautta, mutta en raskauden aikana savuakaan ole nyt vetänyt. Parin viikon savuttomuuden jälkeen tupakka ja tupakoitsijat alkoivat haista jo yhtä pahalta kuin silloin, kun ei ollut koskaan polttanut.. tsemppiä hirveästi, ajattele niin, että vaikka kuinka ahistaa, niin ainakin yksi hyvä asia elämässä on, että olet saanut lopetettua savuttelun (niin ja saat lapsen :D)

niinpä tiedän monia, jotka vetelee juuri sen yhden röökin parissa kolmessa viikossa! siihenkään ei kukaan kuole, kukin tyylillään :)
Itse poltin ennen kevyesti askin päivässä. Raskauden aikana lopetin. Pari kertaa kun oikein oikein kauheasti teki mieli niin sytytin tupakan palamaan. Ei siitä montaa hönkäisyä voinut ottaa, kun paha olo iski päälle, vaikken muuten pahoinvoinnista raskauden aikana kärsinytkään. Kyllä siinä taas tupakan himot muutamaksi viikoksi häipyivät.

En ole alkanut polttaa tupakkaa myöhemminkään, vaikka lapsi on jo eskarilainen. Mutta oma taktiikkani onkin se, etten päästä himoa liian suureksi. Jos ihan kauheasti alkaa tehdä mieli niin poltan yhden tupakan ja totean taasn miten kamalan makuista se olikaan. Tällä taktiikalla poltan ehkä yhden tupakan kuukaudessa. Jos joku asia kasvaa omassa mielessä ihan hallitsemattoman suureksi, niin se valtaa mielen, eikä muuta enää voi ajatellakaan. Siksi ehdottomat kieltäymykset on musta ainakin omalla kohdallani tyhmiä.

Uusimmat

Yhteistyössä