Auttakaa :/ raskaus ja painonnousu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-.-

Vieras
Mun painoindeksi oli raskauden alussa 25, eli olin juuri siinä rajalla että on lievä ylipaino. Puoleen väliin mennessä painoa ei tullut ollenkaan lisää, päinvastoin se vähän putosi alussa. Sitten painoa alkoi tulla hieman, mutta korkeintaan + 200 g viikossa keskimäärin.

Nyt on menossa viikko 30+0 ja viime viikkojen aikana painoa on tullut kilo per viikko, viimeisen kolmen viikon aikana olen lihonut tasan kolme kiloa :( Ja käsi sydämellä vannon että syöminen ei ole lisääntynyt, enkä ole mässäillyt. Olen enemmänkin pienentänyt annoksia koska liikkuminen on jäänyt kipujen takia niin vähälle. Veden juontia olen lisännyt raskauden alusta asti.
Turvotusta tämä ei ole. Pientä turvotusta on iltaisin nilkoissa mutta ei niin paljoa että se selittäisi tällaisen painonnousun.

Mulla on hirveä stressi päällä tästä koko ajan. Mun kroppa ei vaan kestä tällaista painonnousua. Mut mitä mä voin enää tehdä? Syömistä en voi enää vähentää tai sitten menee jo liian vähälle tai yksipuoliseksi.

Et mitään. Minulla lähtöpaino 52 kg, painoa tullut jo +18 kg. En mässää, syön terveellisesti. Mutta kun en pääse liikkumaan, en saa kulutettua juurikaan. Turvotusta ei liiemmin. Rv 34 nyt menossa....

Älä näännytä itseäsi enempää, vauvan pitää kuitenkin saada kaikki ravintoaineet ja myös sinun. Liikkeellee sitten kun taas vaivoiltasi pääset, eli ehkä vasta synnytyksen jälkeen.

Ei kannata nyt tosiaan mitenkään laihduttamaan kesken raskauden. Yritä vaan mahd terveellisesti syödä että paino nousisi mahd vähän. Ja liikkua edes vähän. Kyllä sä saat laihdutettua tosi hyvin kunhan vaan motivaatiota löytyy :) itelläni tuli 20kg viime raskaudessa, ja sain kaiken pudotettua ihan vähällä liikunnalla ja hyvällä ruokavaliolla. Kyllä säkin saat :) ne raskauskilot on kaikista helpoimmat kilot pudottaa!

Et mitään. Minulla lähtöpaino 52 kg, painoa tullut jo +18 kg. En mässää, syön terveellisesti. Mutta kun en pääse liikkumaan, en saa kulutettua juurikaan. Turvotusta ei liiemmin. Rv 34 nyt menossa....

Älä näännytä itseäsi enempää, vauvan pitää kuitenkin saada kaikki ravintoaineet ja myös sinun. Liikkeellee sitten kun taas vaivoiltasi pääset, eli ehkä vasta synnytyksen jälkeen.

Mulla ei vaan raskauden jälkeen painoa putoa. Viime raskauden kilot alkoi pudota vasta lähes 2 vuotta synnytyksen jälkeen. Siksikään en haluaisi lihoa tolkuttomia raskausaikana. Enkä välitä edes eniten ulkonäöstäni vaan omasta olotilasta. Mun on paha olla ku painoa on liikaa.

[QUOTE="qwerty";30693916]Ei kannata nyt tosiaan mitenkään laihduttamaan kesken raskauden. Yritä vaan mahd terveellisesti syödä että paino nousisi mahd vähän. Ja liikkua edes vähän. Kyllä sä saat laihdutettua tosi hyvin kunhan vaan motivaatiota löytyy :) itelläni tuli 20kg viime raskaudessa, ja sain kaiken pudotettua ihan vähällä liikunnalla ja hyvällä ruokavaliolla. Kyllä säkin saat :) ne raskauskilot on kaikista helpoimmat kilot pudottaa![/QUOTE]

Eipä ole ei. Aikanaan laihdutin helposti 20 kiloa. Raskauskilot ei lähtenyt mihinkään vaikka mitä tein. Sehän tässä ahdistaakin :(

Mulla ei vaan raskauden jälkeen painoa putoa. Viime raskauden kilot alkoi pudota vasta lähes 2 vuotta synnytyksen jälkeen. Siksikään en haluaisi lihoa tolkuttomia raskausaikana. Enkä välitä edes eniten ulkonäöstäni vaan omasta olotilasta. Mun on paha olla ku painoa on liikaa.

On mullakin paha olla. Mutta siis yritin sanoa, ettei tähän tilaan ole olemassa mitään taikasauvaa, jos jo nyt olet vähentänyt syömisiä ja et pysty liikkumaan enempää. EI vaan ole! Ja laihduttaa ei saa tai näännyttää itseään, koska se on vaarallista sun vauvalles.

Se on työ tehtävä vaan sitten synnytyksen jälkeen, toisille helpompaa ja toisille vaikeempaa. Minkäs teet!

Mitä tarkoitat että kroppasi ei kestä painonnousua? Eihän suuri painonnousu ole hyväksi mutta et nyt voi alkaa laihduttamaankaan. Minulle tuli 20 kiloa raskauden aikana (ja osa noista ihan mässäilyn takia) mutta puoli vuotta synnytyksestä olin jo samoissa mitoissa kuin ennen raskautta.

Mitä tarkoitat että kroppasi ei kestä painonnousua? Eihän suuri painonnousu ole hyväksi mutta et nyt voi alkaa laihduttamaankaan. Minulle tuli 20 kiloa raskauden aikana (ja osa noista ihan mässäilyn takia) mutta puoli vuotta synnytyksestä olin jo samoissa mitoissa kuin ennen raskautta.

Mulla on monenlaisia tuki-ja liikuntaelin ongelmia. Siksi painonnousun pitäisi pysyä kurissa.

Bmi 23 raskauden alussa. Terveellisellä kasvisruualla keräsin 28kg raskauden aikana. Ihanat hormonit. Nyt vuosi synnytyksestä ja bmi 22 laihduttamatta. Imetys ei mulla onnistunut kunnolla ja kilot sen lopettamisen jälkeen alkoivat tippumaan vauhdilla.

Yhteistyössä