auttakaa! raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Voinko olla raskaana? pelottaa ihan kamalasti... olen 18 vuotias ja menkkani olisi pitänyt alkaa helmikuun 27-28 päivä, ja nyt on jo 5. maaliskuuta.... olen ihan paniikissa...
poikaystäväni täyttää 20v ja olemme JOKA KERTA käyttäneet kortsua...
yritän kokoajan rauhotella itteäni että kyl ne alkaa ihan pian ja täs on vaa joku muu juttu, minkä takii menkat ei oo alkanu, mut vitsit ku huolestuttaa...

mitä muuta tää vois olla?? :(

kiitos!
 
"aloittaja"
kiitos. omasta mielestä en kyllä ole stressannut oikein mitään :O mutta kait sekin voi olla mahdollista... nyt ainakin kokoajan stressaan että millon menkat alkaa! ääärh...
testiä en uskalla tehdä :( enkä vielä ihan näin alkuvaiheessakaan, odotan vielä josko ne alkais... :(
 
Kyllä ne on luotettavia tosiaan kun teet pari viikkoa sen jälkeen kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Muutaman euron maksaa halvimmat. Itse tein First Signal-testin, maksoi noin 7 euroa ja näytti heti plussaa kun pissa osui siihen. Muista testeistä ei ole kokemusta.
 
[QUOTE="aloittaja";23285198]okei... ehkä jos ei vielä ens viikollakaan oo alkanut niin meen hakeen testin!! apua.... mikä testi ois luotettava?? onks ne testit kovin kalliita..?[/QUOTE]

Kylla se testi ihan oikeasti kannattaa tehda. Pieni raha mielenterveyden sailymisesta. Hehe.

Itse suosittelisin ihan Apteekin omaa raskaustestia. On luotettava, eika nayta viivanpaikkoja vaan on selkea tulos. Maksaa ehka 5-7 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
"aloittaja"
selvä... ostitko apteekista? eli ei mun siis kannata ihan vielä tehdä testiä, kun menkat tällä hetkellä noin 5päivää myöhässä, vaan myöhemmin varmaan kannattais tehdä se testi, että tulis varma tulos?
 
[QUOTE="aloittaja";23285223]selvä... ostitko apteekista? eli ei mun siis kannata ihan vielä tehdä testiä, kun menkat tällä hetkellä noin 5päivää myöhässä, vaan myöhemmin varmaan kannattais tehdä se testi, että tulis varma tulos?[/QUOTE]

Mina ostin apteekista ainakin.

Ja mielestani sinun kannattaa tehda testi jo nyt. Raskaustestin tulisi nayttaa mahdollinen plussa jo pari paivaa siita, kun menkat ovat olleet myohassa! Jos kaikki on siis edennyt normaalisti. Ei tietystikaan aina nayta, jos jostakin syysta istukka-hormonipitoisuus on ollut pieni.

Omalla kohdallani naytti heti parin pv jalkeen selkeaa plussaa, eika jaanyt arvailujen varaan.
 
"vieras"
Sitä kortsua pitää käyttää ihan alusta ihan loppuun asti. Ei niin, että ensin pannaan ilman ja sit keskenkaiken laitetaan vasta kortsu päälle. Ei myöskään niin, että laukeemisen jälkeen otetaan mortsu pois ja paneskellaan vielä. Yllättävän moni paksuksi tullu sanoo käyttäneensä kortsua, mut totuus on ihan muuta, ku tarkemmin vähän kyselee.
 
"vieras"
suna mä tekisin sen testin jo nyt. kun sä kokoajan mietit ja jännität sitä menkkojen alkua niin ne saattaa senkin takia olla alkamatta. stressaat niitä niin paljon, että kierto venyy vaikka et edes tajuaisi venyväsi. todella monelle on käynyt niin, että kun menkat on muutaman päivän myöhässä ja pelkää olevansa raskaana ja vaan odottaa että menkat alkaisi niin niitä ei näy eikä kuulu. sitten kun tekee sen testin ja näkee, että se on negaa ja uskoo ettei ole raskaana niin ne menkat alkaa.
 
...
tee vaan testi jo, suurin osa niistäkin näyttää jo ennen kun menkkojen olis edes pitänyt alkaa ja viimeistään menkkojen "alkamispäivänä", eli jos on jo 5 päivää myöhässä niin kyllä se jo näkyis normaalisti.
 
"Alissa"
Vaude! Osaat harrastaa seksiä, mutta ihan perusasiat noin muuten hakusessa. Osasit kirjoittaa tänne, mutta et ole ymmärtänyt ostaa raskaustestiä vielä.

Tuollaisia aloituksia vaan lisää! :LOL:
 

Yhteistyössä