Auttakaa pikaseen...

  • Viestiketjun aloittaja D-todistus :=)
  • Ensimmäinen viesti
D-todistus :=)
tarkoittaako vanhempainraha samaa kuin kotihoidontuki?
olin 2v pojan kanssa sairaalassa,ja jouduin oleen iltatöistä melkein 2kk pois,
saan kotihoidon tukea siitä. Mutta työpaikka ei maksa kuin 1pv.n sairaan
lapsen vanhemmalle. sain D-todistuksen sairaalasta,joka pitää olla
erityishoitorahaa haettaessa. osaisitteko sanoa voinko saada sitä edes,kotihoidon tuen lisäksi? menetin paljon olematta töistä pois!!!
kiitoksia etukäteen vastauksista!
 
D-todistus :=)
Alkuperäinen kirjoittaja Mamiel:
Käsittääkseni voit saada erityishoirahaa ja sen kotihoidontuen.
niinkö?:) kelan sivuil luki ettei kelan vanhempainpäivärahan aikana...ja muilla tuilla....mut kotihoidon tuesta ei lukenu....mua pelottaa odottaa vastausta. soittaessani sinne,kyllä luvattiin että minulle se kuuluu.mutta silti epäilyttää kun nyt luin kelan sivuja...:( saas nähdä!
 
Kyllä se sinulle kuuluu. Se on korvaus siitä, että et ole voinut olla töissä ja kotihoidontuki taas korvaus siitä, että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

Näin mä sen maalaisjärjellä ajattelen.
 
D-todistus :)
sitä minäkin, mutta jotenkin alko epäilyttään kun oli etttei muistakaan kelan maksamista etuuksista samaan aikaan sitä makseta...mikä raha on sit vanhempainpäivä raha? elikkä ekahan on äitiysraha...se loppuu tuleeko heti kotihoidontuki, missä välissä vanhempain päivä raha? tyhmiä kysymyksiä mutta oon tyhmä:(
 
Äitiysraha, vanhempainpäiväraha (voi saada isä tai äiti) ja sit kolme vuotiaaks asti kotihoidon tukea. Kun sun laps on vasta kaks saat kotihoidon tukea jos et vie lasta hoitopaikkaan, yksityiseen tai kunnalliseen. Miks menetit menetit paljon olematta töistä pois?
 
D-todistus
2-v lapseni joutui sairaalaan,sen jälkeen kotihoitoon,menetin mun iltatyötulot mitä ennen tein ja olisi kuulunut olla töissä,miehen hoitaessa lastani,menetin paljon...
 

Yhteistyössä