Auttakaa pesukoneen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Uusavuton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Uusavuton"

Vieras
Minulla on Rosenlew RTT1260 A+ -luokan päältä täytettävä pyykinpesukone. Käyttöohjeet on hukassa, joten tarvitsen nyt apua ja vielä parempi olisi jos jollain on samanlainen kone.

Ostin Dr. Beckmannin värjäytymien poistaja -jauhetta, koska joissakin paidoissani on tahroja jotka eivät ole lähteneet tavallisessa pesussa. Ja voi pyhä jysäys mikä katastrofi siitä syntyikään...

Laitoin jauheen ilmeisesti väärään lokeroon, koska siitä "ikkunasta" näkyy että se lokero on täynnä valkoista jauhetta. Kun kone oli päällä niin koko kylpyhuoneeseen levisi viemärin haju ja lattiakaivosta tuli välillä vettä. Värjäytymät eivät vaatteista lähteneet ja luonnollisesti ne vaatteetkin haisevat nyt p*skalta.

Tänään pyöritin koneen tyhjänä 90 asteessa ja samat aromit tulivat taas konetta pyörittäessä. Sen jälkeen irrotin lokerikon ja seuraavaksi pitäisi saada selville, miten saan tämän jauheesta tukossa olevan lokeron puhtaaksi, koska siinä on "väliseinä" tiellä, enkä ole vielä keksinyt miten sen saa irti vai saako ollenkaan. Lokero, mihin olen pulveria laittanut on toinen oikealta ja symbolina on kolmio, jossa sisällä kirjaimet cl. Olen yrittänyt tunkea sinne pulloharjaa, sukkapuikkoa, saksien- ja lusikankärkeä, mutta yksikään näistä ei mahdu tai taivu tarpeeksi.

Nyt koko lokerohöskä on lavuaarissa fairylla kuorrutettuna.
Olisi ihan kiva saada raikasta pyykkiä huomenna.

Löytyiskö tuosta käyttöohjeet siihen koneeseen:

Rosenlew | Support | User Manuals

En osaa sanoa mitään tuohon ongelmaan, mulla ei oo tuollaista konetta. Eikä päältä täytettävissä ole ollut noin ongelmallista lokerikkoa... Tuon ohjeen mukaan se on valkaisuainelokero johon olet laittanut sen aineen ja käytetään ilman esipesua olevissa ohjelmissa.

Mä yrittäisin varmaan tunkea sen lokerikon johonkin ämpäriin tms. likoamaan, vaikka on kyllä aika outoa et jos ne mömmöt ei tuu sieltä pois pesukonetta pyörittämällä. Tsemppiä!! :)

Yritä suihkuttaa sinne kuumaa vettä/liota kuumassa vedessä.

Kai se nyt tukossa onkin, jos olet nestemäiselle aineelle tarkoitettuun lokeroon laittanut jauhetta.

Kannattais varmaan putsata se tukkiintunut lattiakaivo kaikista hiuksista, mulukun karvoista ja muusta paskasta.

Milloin olet putsannut? Se kun kannattaa putsata vähintään pari kertaa vuodessa.

Niin tosiaan, kyllä minustakin kuulostaa että vika on jossain muualla kuin siinä jauheessa, joka on jäänyt pesuainelokerikkoon. Lattiakaivo/putket tukossa, putket jäässä?

[QUOTE="aloittaja";29523681]Kiitos kaikille. Pesen seuraavaksi lattiakaivon. Tosin ihmettelen että miten se voi olla tukossa jos se vetää normaalisti kun olen suihkussa?[/QUOTE]

Ei se täysin tukossa olekaan, suihkusta sitä vettä tulee tasaisesti ja viemäri vetää sen verran, että ehtii vetämään kaiken, mutta kuulostaa, että kun pyykkikone sitä kerralla tyhjentää paljon, se ei enää ehdi vetämään kaikkea kerralla.

Lattiakaivo on nyt pesty ja aika hiuksissa se olikin. Pesuainelokerikko oli yön ajan likoamassa yleispuhdistusainevedessä ja jauhetta näkyy ikkunassa yli puolet vähemmän. Edelleen se lokero kuitenkin haisee. Millähän aineella saisin loputkin jauheet ja hajun pois?

Nukkasihdin olen myös katsonut ja poistanut sieltä pienen palan jotain "savea." Sain kaikki jauheet pois tuosta ilmeisesti valkaisuainelokerosta, mihin ne alunperin laitoin. Samaan aikaan tosin huuhteluainelokeron ikkunan yläreunaan kerääntyi ehkä sentin verran jotain valkoista ja mietinkin että menikö sitä jauhetta jostain syystä myös sinne. Anyway, siitäkin sain suurimman osan pois ja nyt kone on pyörimässä. Täällä jännitän tulosta. Huomenna haen tuota sitruunahappoa, jos on vielä tarvis.

Meillä viimeviikolla sama kun pesin koneen puhdistusmielessä sitruunahapolla.Sieltä poistoputkista tuli niin paljon limaista liejua että vedet nousi kaivosta ja tuli tosi paha haju.Puhdistin lattiakaivon ja pesin koneen vielä 90 normaalilla aineella tyhjänä niin raikastui täysin!Suosittelen siis sitruunahappoa!

Yhteistyössä