Auttakaa ovistestin tulkinnassa!

Ottis
Näyttäisi siltä, ett on ovis tuloillaan. Kannattaa niitä simppasia alkaa jo talletella. Tee testi vielä huomenna. Testiviivan pitäisi olla ainakin lähes yhtä tumma ja vahva kuin kontrolliviivan. Täytyy tunnustaa, ett mulla niin on harvoin oviksen aikaan ollut. Vahvempia viivoja on sitten tullut jos on ollut kiinnittymisyritystä ja raskaustesti on samaan aikaan haamuttanut. Tsemppiä ja paljon onnea matkaan!!

Mä vaan sellaista näiden kanssa pohdin, kun kierto on ihan peestä. Noin 40-60 päivää ja imetän reilu vuosikasta kuopusta, niin on hormonitkin ihan sekaisin. Voikohan sellaiset seikat vaikuttaa noihin testeihin. Mä kyllä ennemmin luulen, että tää on ihan mutu-tuntumaa tää oviksen bongailu. Hullun hommaa ainakin ;)

Viimeksi lasketun ajan määrittäminen oli niin hankalaa, että halusin ovistesteillä vähän avittaa. (arvio heitti kuukauden eteen ja puoli kuukautta taaksepäin, pitkien kiertojen takia. )

Muoks. ja jokainen raskaana ollut haluaa tietää koska se tarkka la on. Väittäisin näin kivenkovaa.

Noista lisukateistä ajattelinkin kysästä muiden kokemuksia... Olen "tikutellut" viimeiset 4kk tuloksetta :( Tikutukset olen aloittanut 11. pv ensimmäisestä vuotopäivästä vaikka kierron pituus onkin tiedossa (28pv).. Aina testit ovat yhtä tuloksettomia vaikka ne ohjeen mukaan teenkin; arvioidun ovulaatio ajankohdan tietämillä saan testiin haalean haamu viivan yhtenä päivänä ja that's it :/ Kovasti olis vauva toiveissa ja peittoja on kyllä heiluteltu vaan ei vissiin oikeaan aikaan.. Liuskatesteistä olen käyttänyt Mammaksin ja Davidin testä. Onko jollain vastaavaa kokemusta ja onko esim Clearplan parempi tms. Minulle testi olisi ehkä helpompi tehdä aamupissasta..

Mä tikutin selvästi ovisplussan clinic tikulla... apteekista ja pirun kallis, mut tulkinnassa ei ollut ongelmia. Ei kylläkään tärpännyt, mutta tuloksen luku oli helppoa! Sitä suosittelen. Nyt mä koitan oppia noita dividin liuskoja tulkitsemaan, saas nähä, nyt kp9 niin en vielä ovista ihan odotakkaan... voin tulla sitten raportoimaan jos jotain kiinnostaa :LOL:

Noi clearbluen digiovistestit voi tehdä koska vaan.

HArmi kun multa loppui nuo samat liuskat mitä on noissa kuvissa ja nyt olen erimerkkisillä jatkanut. Hyvin haaleaa viivaa vaan jatkuvasti. Siksi mietinkin, että olisko se ovis voinut olla tuossa kuvassa tuo ylin...

Tatskattu, laita vaan raporttia ja kuvaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Noista lisukateistä ajattelinkin kysästä muiden kokemuksia... Olen "tikutellut" viimeiset 4kk tuloksetta :( Tikutukset olen aloittanut 11. pv ensimmäisestä vuotopäivästä vaikka kierron pituus onkin tiedossa (28pv).. Aina testit ovat yhtä tuloksettomia vaikka ne ohjeen mukaan teenkin; arvioidun ovulaatio ajankohdan tietämillä saan testiin haalean haamu viivan yhtenä päivänä ja that's it :/ Kovasti olis vauva toiveissa ja peittoja on kyllä heiluteltu vaan ei vissiin oikeaan aikaan.. Liuskatesteistä olen käyttänyt Mammaksin ja Davidin testä. Onko jollain vastaavaa kokemusta ja onko esim Clearplan parempi tms. Minulle testi olisi ehkä helpompi tehdä aamupissasta..
Kokeiles ensi kierrossa aloittaa tikutus heti vuodon loputtua, toiset ovuloi tosi aikaisin tai tosi myöhään. Ja ovis voi olla ohi esim. 12h päästä. Eli jos tikutat "vaan" 24h välein, saattaa jäädä ovis huomaamatta kokonaan.

Huldasharks mie arvelisin näin, että siun ovis+ oli melkoisella todennäköisyydellä Kp19

..tai sitten olisi ollut j u u r i tulollansa ihan kohtsiltänsä..
Harmi kun samanmerkkiset testit loppuivat, koska mieluiten saman merkkisillä( herkkyydellä )olisi hyvä tikutella, kunnes ovis+ bongattu.

Onko siulla ollut minkäälaisia ovistuntemuksia: tuikkimisia munasarjoissa, päänsärkyä, huonoa oloista, "alakerran" limat lisääntyneet, rinnat kipiät tms.???

Saitko sie ovis+ bongattua?..tuosta viimeisimmästä viestistäsi viikko aikaa.. =)

Huom!! Ovis+ saattaa hyvinkin nopsaan näkyä testissä ja hiipua sitten..eli, kannattaa dippailla noita testejä pari kertaa päivässä jos suinkin mahdollista!!:wave:
..ja vielä..testiviivanen EI kaikilla tummu yhtä tummaksi, kuin kontrolliviivanen - ja silti ovis tapahtuu!!! :heart:
..jos ovulaation tapahtuminen epäilyttää/arveluttaa, pyydäppä lähete omalta lääkäriltäsi Progesteroni testiin!

Vielä noista liuskatesteistä..suosittelisin tekemään ne aamupisusta, seuravasta vasta!!
Kotitestiltä sain tällaisen infon - vaikka jotkut testivalmistajat ohjeissaan sanovatkin, että aamupisuhin käy.

Minä esim. en saanut herkkään(10)R-testiin aamupisusta mitään ja sitten seuraavasta pisusta kahteen EI niin herkkään(20)testiin selkeät haamuplussat.
Virtsan koostumus/vahvuus on siis tärkeässä asemassa testaillessa.

Noniin.

Tässä siis tähän saakka ovistestit. Alkupäästä tummaa, sitten tuo kp 19 tienoilla ja nyt taas tummempaa.

Tässä vielä tämänpäiväiset ovistestit päivän tokasta pissasta. (Tehty samasta näytteestä ). Nyt kp 28 ja viime kierto oli 40 päivää.

Tässä vielä digitestijono ;):

Siis oireitahan mulla on kaikkia, mutta niille löytyy myös loogisempikin selitys jokaiseen:
-tuikkimisia munasarjoissa: Tai sitten sektiohaava kipuilee
-päänsärkyä: Valvottu kipeän kuopuksen kanssa öitä
-huonoa oloista: Samaa valvomista ja sitten ulkoilma
-"alakerran" limat lisääntyneet: Seksiä tullu harrastettua sen verran, ettei tiedä mikä on kenenkin "limaa"
-rinnat kipiät: Lopettelen ja vähentänyt imetystä, voi johtua siitäkin

Huih, miten mahdoton määrä siulla onkaan jo noita testejä testailtuna:p
..liuskatestit ei niin hinnakkaita mutta nuo digit ovat kyllä :eek:..

Miusta tuo Kp19..ja tämänkin päiväinen toinen testi(mikä merkki?)ovat vahvimmat noista kaikista.
Jotenkin luulisi, että jos kierto 40pvää, olisi ovis jo ollut..vannomaanhan en voi mennä :|

Oletko koskaan käynyt Progesteroni testissä?..itse kävin 28.7(luteaalivaihe/Kp18) ja vastaus: Olin ovuloinut!
..ja näinhän se olikin - plussasin mutta pikkinen kerkesi kaikkiaan viikon olla kiinni ja sitten vuoteli poijjes :( Kemiallinen siis..menkat oli vaan 3vrk myöhässä, testailin plussan Kp24/25..

Tuo Progesteroni testi kertoo kyllä selkeästi, onko ovulaatio tapahtunut!!
https://ekstra1.kuh.fi/csp/islabohje/labohje.csp?tutkimus=Progesteroni

Suosittelisin pyytämään lääkäriltä lähetettä.
Onko sinulla todettu jotain "häikkää" munasarjoissa..esim. PCOS(Munasarjojen monirakkulaoireyhtymä)

Maksoin vajaa 25? postikuluineen 20kpl clearbluen digiovistesteistä, voitin ebayn huutokaupan :p
En mä muuten raaskiskaan. Ja just tilasin Kiinasta lisää liuskatestejä: 60 ovistestiä ja 20 herkkää raskaustestiä posteineen alle 10?.

Tuo testi mitä tarkoitat (tummemman vihreä ) on citymarketista ostettu PregCheck-merkkinen. Siitä kiva liuska, että sillä tuntuu tulevan noita vahvoja viivoja :D

Yhteistyössä