Auttakaa, olen neuvoton.. Kissa maukuu ruoansäilytyspurkin vieressä ruokaa, kun antaa niin ei syö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neuvoton"

Vieras
Aina siis pyytänyt noin ruokaa.

Tiettyjä makuja syö ja niitä annankin, maukuu jo kun kävelen ohi, menee näyttämään purkin viereen maukuen et sieltä haluaa. Laitan kippoon eikä ees kato päin vaan lähtee pois, saattaa mennä kuivaraksuja syömään ja seuraavan kerran sama homma

Koitettu vaihtaa merkkiä, ihan sama juttu.

[QUOTE="akka";27865175]Se ei vaan tykkää tarjolla olevasta ruuasta eikä siksi syö.[/QUOTE]

anna sille raakaa lihaa niin lakkaa vonkumasta.

Sillä on nälkä, mutta sinä tarjoat vain pahaa ruokaa.

Anna kissallesi vaihtelua. Tarjoa välillä raakaa sydäntä ja kieltä (pakasta ensin). Keitettyä munuaista ja maksaa. Pakasteseitä ja maustamatonta kanafilettä kypsennettynä. Kissojen tonnikalaa, ei ihmisten.

Meilläkään tölkkiruoat ei tahdo kelvata. Parhaiten valmiruoista uppoaa säilykepussit, Latzit ja Whiskassit.

Höpö höpö niitä tartte kypsentää ensin. Kissat syö hiirensäkkin raakana. Meillä kissat syö tasan samaa raakaruokaa kun koiratkin, naudanmahaa, lohta, maksaa, jauhelihaa ja jopa broiskunsiipiä.

• Tykkää
Reactions: päätön
En tiedä mitä merkkejä tarjoat mutta meillä ainakin jatkuvaan ruon huutamiseen auttanut kunnon laadukas eläinkaupan ruoka. Esim. almonature/applaws jne. joissa on tyyliin 97% lihaa, 2% keitinlientä ja 1% riisiä. Kun katsot jotain kaupan whiskasia, latzia jne niin niissä on vain muutama prosentti lihaa eli se siitä laadukkuudesta. Mitään sydämiä, maksaa tms. emme anna koska eläinlääkäri sanoi ettei enää nykyisin suositella moista. Joskus kypsää lihaa ennen maustamista olen antanut herkkupaloina. Tärkeintä on laadukas lihapitoinen kuivaruoka.

En tiedä mitä merkkejä tarjoat mutta meillä ainakin jatkuvaan ruon huutamiseen auttanut kunnon laadukas eläinkaupan ruoka. Esim. almonature/applaws jne. joissa on tyyliin 97% lihaa, 2% keitinlientä ja 1% riisiä. Kun katsot jotain kaupan whiskasia, latzia jne niin niissä on vain muutama prosentti lihaa eli se siitä laadukkuudesta. Mitään sydämiä, maksaa tms. emme anna koska eläinlääkäri sanoi ettei enää nykyisin suositella moista. Joskus kypsää lihaa ennen maustamista olen antanut herkkupaloina. Tärkeintä on laadukas lihapitoinen kuivaruoka.

Itse olen eläinkaupassa töissä ja kun aloitin applawsin kuivaruuan ei märkäruokaa ole pyytänee kertaakaan.

[QUOTE="Sanna";27865227]Sillä on nälkä, mutta sinä tarjoat vain pahaa ruokaa.

Anna kissallesi vaihtelua. Tarjoa välillä raakaa sydäntä ja kieltä (pakasta ensin). Keitettyä munuaista ja maksaa. Pakasteseitä ja maustamatonta kanafilettä kypsennettynä. Kissojen tonnikalaa, ei ihmisten.

Meilläkään tölkkiruoat ei tahdo kelvata. Parhaiten valmiruoista uppoaa säilykepussit, Latzit ja Whiskassit.[/QUOTE]

Hahaa, mä oon meidän kissalle yrittänyt tarjota juuri noita luettelemiasi ruokia. Ei syö. Ei syö muuta kuin tiettyä Sheba-merkkiä, vaikka vuosien kuluessa ollaan koitettu kaikki mahdolliset ja mahdottomat ruuat tarjota. Että näinkin nirso voi kissa olla :)

Jos eläimen ottaa niin miksi sille ei voi syöttää laadukasta ruokaa ? En ymmärrä miksi syötetään jotain marketti moskaa. Ok, eri asia jos kissalle ei mikään muu kelpaa. Ensisijainen vaihtoehto pitäisi kuitenkin olla kunnon ruoka.

Lisään vielä et kun annoin markettiruokaa eli kitekatin kuivaraksuja ne maistui kyllä, samaten kitekatin purkkiruoka mutta vain se missä luki härkä ,mikään muu ei käynyt.

Entä jos se hakee huomiota, ei ruokaa? Se on tottunut saamaan huomiota kerjäämällä ruokaa, siksi se hyppää siihen ruoan eteen mouruamaan.

Avovaimoni syötti kissaansa (nykyään meidän kissaa) aivan älyttömillä pöperöillä. Kissanruoka maksoi varmaan enemmän kuin mitä avokin oma ruoka. Kun suunniteltiin yhteen muuttoa, vannotin tuota naista, että jos yhteen muutetaan, kissa lähtee laihdutuskuurille ja sen on opittava syömään ihan tavallista kaupan murkinaa. No, yhteen muutettiin, kissa joutui laihdutuskuurille, ja kissanruoan ostaminen siirtyi avokilta minulle. Joo, lihava se on vieläkin, mutta kaupan murkinaa se kyllä oppi syömään. Se kärsi pari päivää nälästä, kun ei suostunut koskemaankaan normiraksuihin, mutta lopulta nälkä voitti nirsouden ja nykyään katti pistelee KiteKattia mennen tullen. Kyllä sille annetaan ns. parempaakin ruokaa ehkä kerran viikossa, mutta muuten mennään tällä.

Yhteistyössä