Auttakaa, odotan esikoistani ja tänään pitäs hankkia vaikka ja mitä!?

  • Viestiketjun aloittaja huoh*
  • Ensimmäinen viesti
minä
Miten sä oot hennonu sen laatikon koiralle antaa! Mä oon sinne säilöny tytön ihanimpia vauvanvaatteita ja muita tavaroita muistoks. Saa sitä sitten isompana tutkia. Munkin äiti oli laittanu mulle omaan äp-laatikkooni muistoks vaatteita ja antoi ne mulle kun kuuli raskaudestani.
 
3 äippä
juu... kantsii kyllä ostella käytettynä, ainakin sängyt tosi kalliita uusina. Mutta jos ei rahasta ole kiinni voihan uutenakin ostaa. Hoitopöydäksi kantsii mielummin ostaa joku lipasto, jonka päälle kunnon sellanen hoitoalusta. Lipastoa voi sitten käyttää myöhemminkin. Vauvan vaatteetkin mahtuu hyvin lipastoon ja vaipat yms.

Vauvalle pesulappuja silmien/naaman/kaulan pesuun, sellasia millä meikitki pestään pois ja vanupuikkoja navan putsaamiseen. Vaippoja tai kestovaippoja =)

Minulla olisi PALJON vauvan vaatteita =) Siivosin juuri tytön pian 4kk vaatekaapin ja tarjolla olis tyttövauvan 50/56cm... jos tarvetta saa heittää meilii aiti78kerava@gmail.com

 
vierailija
varmaan toi sänky,vaunut ja vaatteet. Sänkyyn patja ja petari ja pinnasängyn reunasuojus. Tosin sänkykään ei ihan heti ole pakollinen jos vauva tykkää nukkua siinä pakkauksen laatikossa. Osta nyt alesta jonkun verran vauvalle 56cm vaatteita kun kaikki muut on ekoina viikkoina hirmu isoja. Vaunuihin muista ostaa hyttysverkko ja sadesuoja. Varsinkin verkko on aika must näin kesällä. Varalle voit ostaa yhen tuttipullon ja vaikka pari purkkia korviketta jos maito ei ole noussut heti tai et muuten voi imettää. Pullo käy sitten vaikka vesipullona jos ei muuten ole käyttöä. Vaippoja tietysti ja pyllypyyhkeet on näppäriä mutta ei pakollisia. Niin ja hei jos teillä on auto niin turvakaukalo on ihan ehdoton,muista ostaa se koska sen tarttee jo sairaalasta tullessa! Tutti vauvalle varalle jos käyttää. Itselles siteitä ja liivinsuojia ja kannattaa ostaa yhet imetysliivit ja ottaa ne mukaan sairaalaan. Koko on vähän hankala valita kun rinnat kasvaa kun maito nousee mutta ostin itse yhen koon isommat kuin normaalisti. lisää voit sitten ostella kun jaksat lähteä liikkeelle synnytyksen jälkeen.niin ja amme on kanssa ihan kiva olla jo kotona mutta ei sekään ole ihan ehdoton,kerkii hakea sit myöhemminkin. jaa mitäs vielä..pumpulipuikot navan puhistukseen ja sitterin voit ostaa kanssa mut en muista oliko niissä joku raja miten pienen voi laittaa,tämäkään ei siis ole ihan heti pakko tai jotkut ei osta ollenkaan. meillä vauva köllötteli ihan mielellään vaunujen kopassa sisälläkin alkuun ja sitteriä ruvettiin käyttämään enemmän ehkä joskus 2kk iässä. Yks mikä on aika kiva ja varsinkin jos vauva on itkuista sorttia niin kantoliina tai reppu. Repussa on muistaakseni kanssa joku paino ja pituusraja mut liinaan voit laittaa jo ihan vastasyntyneenä. Onnea tavaroiden "metsästykseen" ja tulevaan synnytykseen!:)
 
Rintapumppu oli meillä ainakin ehdoton. sekä iso kasa "käsipyyhkeitä", laitoin niitä kaksikerroin hoitoalustalle - toinen pään alle ja toinen pepun alle (välillä kastu molemmat...). Pyllypyyhkeet on myös käteviä niin ei tarvitse jokaista koskeaa pierua käydä käydä vessas pesemäs.
 
Pinnis, peruspatja+petari, pinnasängyn reunapehmuste, lakanoita, mobile, vaikka vauva ei siitä mitään alkuun ymmärräkkään. Muovitettua froteeta, ettei patja ja petari kastu, jos vauva puklaa tai vaippa fuskaa. Pinniksen päälle laitettava hoitotaso on ihan kätevä. Pari tuttipulloa, tutti ja rintapumppu, harsoja, liivinsuojia, vaippoja, sinkkivoide, talkkia, pumpulipuikkoja. Vaatteita, varsinkin bodyja ja yökkäreitä tarvitsee ehkä eniten, myös puolipotkareita, trikoisia kokopukuja, pari hattua. Turva-istuin, joka kannattaa kokeilla omaan autoon ennen ostoa. Yhdistelmävaunut jotka liikkeessä kannattaa myös testata miltä tuntuu. Meidän vitosella oli myös se uusi keksintö, vauvapesä, joka oli yksi parhaimmista ostoksista, sanokoon muut mitä tahansa.
 
puddighinu
Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
mä oon kyllä kamala äiti....tällä kolmannella vauvalla ei ole mitään. Vaipat vaihdan sylissä, vaunuja tarvittu viisi kertaa...käytetään rengasliinaa ja rintareppua (vai mikä se nyt oli), vauvan olen pessyt suihkussa ja lavuaarissa (lavuaari on iso), nukkuu äp-laatikossa :ashamed: lakanoita tein meidän käytöstä poistetuista lakanoista.
Tää on kuin mun suusta, kyseessä meillä tosin ei ollut kolmas vaan esikoinen. Vaunut ostettiin ja pinnis, joka sekin oli kuukausikaupalla paketissa kun me käytettiin sitä ÄP-laatikkoa aikas pitkään. Vaipat vaihdoin missä sattuu, sängyllä, sohvalla, muutaman kerran ruokapöydälläkin... Kävelyllä käytiin liinan kanssa, vaunut oli käytössä vaan kaupungilla. Mobile oli ihan turhake, samoin sitteri kun ei tuo typy siinä oikein viihtynyt.
 
Huisi hippu
musta noita juttuja kannattaa alkaa osteleen pikkasen ajoissa, näin on kaikki tarpeellinen valmiina odottamassa vauvaa, eikä ole stressiä eikä rahan kauheaa hetkellistä menoa.
 
Vaunuista
Ostimme 2 vuotta sitten kalliit vaunut - kalliithan täytyy olla hyvät :). Mutta eipä vaunut taitu pakkasilla kokoon ilman "sulattamista", eikä jarruja voi käyttää, koska hiekkaa menee jarruihin ja siksi jarrut jää jumiin. Eli kannattaa vertailla ja testailla huolella vaunuja! No ensikerralla olen viisaampi minäkin, jos vaunukaupoille pitää vielä lähteä. :)
 

Yhteistyössä