Auttakaa, odotan esikoistani ja tänään pitäs hankkia vaikka ja mitä!?

  • Viestiketjun aloittaja huoh*
  • Ensimmäinen viesti
huoh*
Tänään pitäis mennä ostelemaan kaikkia, pinnasänky, vaipparoskis, hoitopöytä, yhdistelmävaunut siis KAIKKI koska esikoinen on tulossa eikä siis mitään ennestään oo. En yhtään tiiä mitä ostaa....? :( Sellainenki hassu kysymys ku ostan sen pinnasängyn niin mitä tarviin siihen vielä ostaa? Patjan, ja millaisen? APUAH :( KU TUNTUU ETTÄ OLEN NIIN TYHMÄ KUN EN OSAA OSTAA OMALLE LAPSELLENI MITÄÄN! Joo, sitte ne tulee kyselemään kaupassa mitä sais olla ja ku en tiiä itsekään niin.... :( Sanokaa mitä minä ostan ensimmäiseksi ja kertokaa ihan tarkasti :)
 
vieras
ÄLÄ osta vaipparoskista. Ainakaan mitään yksittäispussittajalaitetta. Vaikka prismasta ihan tavallinen roskisämpäri. Kippaat vaan kakat pönttöön, niin ei haise. Ja se vauvan sinappikakka, jota ensimmäiset 6kk tulee ja jota ei mihkään saa kipattua ei niin edes haise. Hoitopöytääkin mieti tarviitko oikeesti. Käyttöikä aika lyhyt...
 
vieras
Vauva nukkuu alkuun ihan hyvin siinä äitiyspakkauksen laatikossa. Hoitopöytää kannattaa miettiä koska suurin osa malleista on pieniä ettei siihen mene vauva kovinkaan kauaa. Voisiko vaipanvaihtopiteen laittaa vaikka pesukoneen päälle.
 
TuhmaHauva
Siis eihän sitä TARVITSE kovin paljoa. Vaippoja pääasiassa ja vaatetta :)

Noh, pinnasänkyyn me ei raaskittu poikia laittaa kun nukkuivat siinä äp-pahvilootassa ekat kuukaudet. Puklurätit on painonsa arvossa kultaa. Ja meillä tuttipullot ja tutit. ja tietty korvike.

Vaunuissa meistä oli paras emmaljungan sitycrossit joissa oli se pehmee kantokassi millä sai vauvaa kannettua (asuttiiin sillon kerrostalon ylimmässä kerroksess, ei hissiä joten rattaita ei saanu ylös) sit tietty nännirasvaa jos imettää ja ne peppupyyhkeet kakan alkusiivoukseen on hyviä. itelles sitten kans vaippoja jälkivuotoon :)
 
huoh*
Me tarvittais just se hoitopöytä että olis lähellä tuossa meidän sängyn vieressä, ei jaksa yöllä lähteä kauemmas vaippaa vaihtelemaan...kait :) ja vauvan pitää ollan ylhäällä sängyssä ettei koirat pääse sitä häiritsemään. niin ja äippäpakkaus on muuten annettu koiralle pediksi :)
 
Ootko miettinyt vaihtoehtoa, ettet osta pinnikseen vielä patjaa, vaan laitat äitiyspakkauksen laatikon patjoineen (eikös siihen kuulu patjakin) pinniksen pohjalle. Ainakin meidän muksuille pinnis on ollut aluksi ihan liian iso ja turvattoman oloinen nukkumapaikka.
 
Tu hmaHauva
Alkuperäinen kirjoittaja huoh*:
Me tarvittais just se hoitopöytä että olis lähellä tuossa meidän sängyn vieressä, ei jaksa yöllä lähteä kauemmas vaippaa vaihtelemaan...kait :) ja vauvan pitää ollan ylhäällä sängyssä ettei koirat pääse sitä häiritsemään. niin ja äippäpakkaus on muuten annettu koiralle pediksi :)
Myö vaihdettiin ihan sängyllä mut jos teillä koirat nukkuu siinä kans niin voi tulla ahasta :) Mutta loppupelissä hirmu vähän mitään tarvii. ELä riehaannu, tiiän että mieli tekis ostaa vaik mitä :D
 
äiti
Ihan perusjuttuja:
Pinnasänky (patja voi kuulua kauppaan, peitto taitaa sisältyä ä-pakkaukseen)
lakanoita sänkyyn
Vaunut
sitteri
vaippoja
vaatteita
muutama tutti + tuttipullo
hieman korviketta (jos maito ei heti nouse)

Halutessaan:
hoitopöytä
itkuhälytin
mobile (sänkyyn)
leluja
rintareppu/kantoliina

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Osta sellaset "perusjutut" (sänky (+patja ja petari), vaunut, vaippoja, vaatteita....ja ostat muuta krääsää sitä mukaa, kun luulet tarvivasi =)
tähän mä voisin vielä lisätä että vaihtopetivaatteet, turvaistuin (jos auto käytössä) puklurätit myös meillä oli kovassa tarpeessa
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja huoh*:
Me tarvittais just se hoitopöytä että olis lähellä tuossa meidän sängyn vieressä, ei jaksa yöllä lähteä kauemmas vaippaa vaihtelemaan...kait :) ja vauvan pitää ollan ylhäällä sängyssä ettei koirat pääse sitä häiritsemään. niin ja äippäpakkaus on muuten annettu koiralle pediksi :)
Harvemmin tarvii yöllä vaihtaa vaippaa.:)
 
v
Osta huutiksestä edullisesti pinnis ja ompele itte lakanoita! Osta käytetyt vaunut, lähes uusia myydän erittäinkin halvalla! Myöskin voit ostaa sellasen pinniksen, jonka päälle saat saman sarjan hoitotason kiinnitettyä, ei erikseen siis hoitopöytää :)
 
Joo vaipparoskis (sellainen pussittava) oli kyllä maailman turhin ostos meillä. Enkä kyllä tule sitä tällä seuraavallakaan käyttämään. Me vain vietiin aina illalla päivän vaipat ulkoroskikseen. Eivät kerkiä siinä ajassa haisemaan varsinkaan pienen vauvan. Taaperon kakkavaipan vien aina suoraan ulos pussissa..
Hitopöytä oli meillä kovassa käytössä, ja me ostettiin sellainen malli että kun ei siinä enää vaippaa vaihdettu niin siitä sai ruuvattua se ylimääräinen osa pois ja sen jälkeen toimi vain vauvan vaatekaappina.
Ensisänkynä meillä oli rottinkikoppa. Ja pinnis ostettiin vasta kun poika oli 5kk.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh*:
Me tarvittais just se hoitopöytä että olis lähellä tuossa meidän sängyn vieressä, ei jaksa yöllä lähteä kauemmas vaippaa vaihtelemaan...kait :) ja vauvan pitää ollan ylhäällä sängyssä ettei koirat pääse sitä häiritsemään. niin ja äippäpakkaus on muuten annettu koiralle pediksi :)
Harvemmin tarvii yöllä vaihtaa vaippaa.:)
meiä kakkakoneelta piti kyllä 3kertaa yössä vaihtaa monta kuukautta
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh*:
Me tarvittais just se hoitopöytä että olis lähellä tuossa meidän sängyn vieressä, ei jaksa yöllä lähteä kauemmas vaippaa vaihtelemaan...kait :) ja vauvan pitää ollan ylhäällä sängyssä ettei koirat pääse sitä häiritsemään. niin ja äippäpakkaus on muuten annettu koiralle pediksi :)
Harvemmin tarvii yöllä vaihtaa vaippaa.:)
WTF?

Meillä joka vaipassa oli kakka... ehkä 7krt/yö...
 
huoh*
Kiitos tosi paljon ku autoitte:) alankin tässä tehdä listaa mitä pitää ostaa....
Pelottaa vaan jos ne kaupassa tulee kyseleen niin näytänkö ihan tyhmältä ku en itsekään tiiä :) Tai jos sanon että esikoinen on tulossa eli kaikkia tarvittais...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chic:
AP, et oo ainoa esikoista odottava, jolla ostokset tuottaa ongelmia! Uskon, et kaupoissa avuliaasti neuvovat, jos kerrot, ettet oikein tiedä mitä tarvitset.
Varmasti kertovat, sieltä voi tulla sitten kaikenlaista, mitä ei oikeasti tarvi...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chic:
AP, et oo ainoa esikoista odottava, jolla ostokset tuottaa ongelmia! Uskon, et kaupoissa avuliaasti neuvovat, jos kerrot, ettet oikein tiedä mitä tarvitset.
Varmasti kertovat, sieltä voi tulla sitten kaikenlaista, mitä ei oikeasti tarvi...
 
Boogy
mä oon kyllä kamala äiti....tällä kolmannella vauvalla ei ole mitään. Vaipat vaihdan sylissä, vaunuja tarvittu viisi kertaa...käytetään rengasliinaa ja rintareppua (vai mikä se nyt oli), vauvan olen pessyt suihkussa ja lavuaarissa (lavuaari on iso), nukkuu äp-laatikossa :ashamed: lakanoita tein meidän käytöstä poistetuista lakanoista.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
mä oon kyllä kamala äiti....tällä kolmannella vauvalla ei ole mitään. Vaipat vaihdan sylissä, vaunuja tarvittu viisi kertaa...käytetään rengasliinaa ja rintareppua (vai mikä se nyt oli), vauvan olen pessyt suihkussa ja lavuaarissa (lavuaari on iso), nukkuu äp-laatikossa :ashamed: lakanoita tein meidän käytöstä poistetuista lakanoista.
Sähän olet sitten toiminut ihan just hyvin. Ekologisesti, taloudellisesti... :)
 
muksis
Mulla kanssa esikoinen, nyt 10kk ja saman "ongelman" edessä oltiin vuosi sitten. Seuraavana mun mielipiteitä, jokaisella varmaan kuitenkin oma mielipide ja erilaiset tarpeet:)

Hoitopöytää meillä ei ole koskaan ollut,eikä olla tarvittukkaan.Sama juttu vaipparoskiksen kanssa,meillä olisi ollut ihan turhake.Yhdistelmävaunut kannattaa mun mielestä olla laadukkaat.Itse kiinnitettiin vaunuja ostaessa huomiota siihen,että ne ovat tukevat,kunnon renkaat,helposti koottavat autoon,selkänojan säätö sujuvaa,kannettava kantokoppa missä vauva voi nukkua reissuilla ja vaunut kivan näköiset.Päädyttiin Brion Happy vaunuihin,mutta nyt käyttökokemuksen jälkeen ottaisin rungon heittoaisalla ja vaunut saisivat olla myös sirommat ja ostoskori tilavampi.Niin ja hyttysverkko ja sadesuoja vaunuihin.

Pinnasängyn kannattaa olla sellainen,missä saa pohjan kahteen eri korkeuteen,säästää teidän selkäänne,kun pientä ei tarvitse ihan alas laittaa vastasynyneenä.Pinnasängyn reunapehmusteet kannattaa kanssa hankkia,tekevät sängystä pesämäisemmän ja pieni ei loukkaa itseään laitoihin.Käyttökelpoinen on myös sellainen malli mistä saa toisn laidan ihan alas,näin ollen sänkyä voi pitää vanhempien sängun vieressä aluksi "sivuvaununa".Me ostettiin patja ja sänky Ikeasta,hyvät ovat olleet.

Tärkeimpiä ostoksia on meillä ollut itkuhälytin,poju on alusta asti nukkunut kaikki päikkärit ulkona.Itse ostettiin vähän kalliimp malli ja on siitä hyvä,että ei ota häiriöääniä paljoakaan,piippaa kun patterit lopussa ja vanhempien osassa vilkkuu valo,kun kuuluu ääntä.Helppo siis esim.imuroidessa katsoa vilkkuuko valo eli onko vauva jo herännyt. Nyt oma itkuhälytin unohtui mökille ja on lainassa ihan perusmalli ja vähän väliä ottaa häiriötä jostain..
 

Yhteistyössä