auttakaa nyt...stressaan kohta itteni hengiltä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
mä olin ajatellu että kyllä mä jään nyt kotiin kun loppuu äippäloma, kun tyttö 4v. ja poika sit sen 9kk...mutta nyt tajusin että ei hitto me pärjätä...en tiä mitä tekis...vauva rinnallakin vielä ja sairastelee ja voi itku...en millään haluais viedä hoitoon ainakaan pienimmäistä...kertokaa nyt omia kokemuksia ja miten teillä asiat sujunu tai ootte järjestänny??...mä kuolen kohta sydäriin tän stressin kans....

Mene muutamaksi illaksi viikossa vaikka siivoamaan. Mies voi silloin hoitaa lapsia. Perheelle jää aikaa, kun et ole joka ilta, mutta palkkaa saat kuitenkin. ja kodinhoidontuen.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mene muutamaksi illaksi viikossa vaikka siivoamaan. Mies voi silloin hoitaa lapsia. Perheelle jää aikaa, kun et ole joka ilta, mutta palkkaa saat kuitenkin. ja kodinhoidontuen.

sepä sekun täällä on aika tiukassa tommoset hommat....=(=(....

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

sepä sekun täällä on aika tiukassa tommoset hommat....=(=(....

Harmi... Yritä kuitenkin ottaa siivousalan yrityksiin yhteyttä ja kysellä.

Ei mekään pärjättäis mutta se on vaan pärjättävä koska hoitoon en aio laittaa ennenkuin on kolmevuotias. Nälkään ei tulla kuolemaan vaikka moni asia varmasti jääkin kaupan hyllylle joka paremmassa tilanteessa tulis ostettua. Monille se pärjääminen on sitä ettei pärjätä jos joutuu laskemaan totutusta elintasosta. Mä koen tän tilanteen haastavana mutta mulle ei ole vaihtoehtoja olemassa, koska en laita lastani ennen hoitoon ennenkuin hän on niin vanha että siellä pärjää varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Kyllä sitä pärjää, mutta "normaalituloinen" joutuu karsimaan elämänlaadusta aika paljon..

no meillö se tarkoittaasitä että kaikki mulle tulevat rahat menlaskuihin ja ei edes riitä koska puolet joudun maksaa oli mikä oli...ja eihän se riitä edes puoliin joten jotain tarttisi...saako nuo lisäosat yms.kaikki kodinhoitotuen lisäksi vaikka olisi välillä töissä?

Alkuperäinen kirjoittaja vaikea pulma:
Kht perusosa kuuluu kaikille, mutta lisäosan saantiin vaikuttaa perheen tulot. Myös sinun tulosi, jos teet hommia säännöllisesti.

no pitääkö joka kuukausi lisäosan suhteen täyttää aina uudet paperit jos välistä on töissä ja välistä ei?

Kht perusosa kuuluu kaikille, mutta lisäosan saantiin vaikuttaa perheen tulot. Myös sinun tulosi, jos teet hommia säännöllisesti.

no pitääkö joka kuukausi lisäosan suhteen täyttää aina uudet paperit jos välistä on töissä ja välistä ei?

Minulle asian esittivät niin päin, että hakisin lisäosan aina jälkikäteen puolivuosittain. Onneksi meni kuitenkin niin, etten olisi ollenkaan saanut sitä mieheni tulojen takia. Kannattaa kysyä omasta Kelan toimistosta. Käytännöt voi vaihdella.

Minulle asian esittivät niin päin, että hakisin lisäosan aina jälkikäteen puolivuosittain. Onneksi meni kuitenkin niin, etten olisi ollenkaan saanut sitä mieheni tulojen takia. Kannattaa kysyä omasta Kelan toimistosta. Käytännöt voi vaihdella.

no huhhuh...onpas kyllä mielenkiintonen ehdotus...joo pitänee kysellä vähän...
mietityttää vaan niin kauheesti....

Yhteistyössä