auttakaa nyt mua reseptin kanssa, jooko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä TIEDÄN nähneeni reseptin kalapyöryköistä, jossa kalana on lohisäilykettä ja taikinaan tulee myös perunaa. Mutta mä olen sen tsiljoona hakusanaa laittanut enkä oo löytänyt.

Tietäiskö joku? Osaisko etsiä :snotty:

Pakko muuten samalla mainostaa: mä tein tänään itse muromysliä ja salaatinkastiketta ja molemmista tuli hyviä :p . Joo, tää on varmaan monelle ihan simppeli juttu, mutta mulle tuli yllätyksenä miten paljon sitä voikaan tehdä itse ja miten helposti vielä =) :flower:

Osta saarioisten lihapullia.. kaiva lihapullista sisus pois ja laita sisään lohisäilyke purkkeineen... ja sitten otat perunoita, kaivat niistä sisustan pois ja laitat sisään tuon lihapullalohisäilyke-yhdistelmän, ja sitten uuniin 175 astetta ja 30 minuuttia, ja se on siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Prof Kaksimieli:
Osta saarioisten lihapullia.. kaiva lihapullista sisus pois ja laita sisään lohisäilyke purkkeineen... ja sitten otat perunoita, kaivat niistä sisustan pois ja laitat sisään tuon lihapullalohisäilyke-yhdistelmän, ja sitten uuniin 175 astetta ja 30 minuuttia, ja se on siinä.

:p :D sun kanssas :laugh: :laugh:

500 g haukea

1 dl korppujauhoja

2 dl kalalientä

2 munaa

2 tl suolaa

1 tl sitruunapippuria

½ tl valkopippuria

Fileoi kala nahattomaksi ja poista ruodot. Jauha kala lihamyllyllä tai monitoimikoneella. Turvota korppujauhot kalaliemessä. Sekoita kaikki ainekset sekaisin ja pyöritä pulliksi. Paista voissa paistinpannulla. Voit paistaa myös uunissa,

apuva... :laugh: :laugh: :laugh:

misä sie oot ollu? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Heippa Nyynä :hug: *rutistaa niin että kalakukot alkaa lisääntymään luonnollisella tavalla*

Kokemassa kaikkea mitkä olis saanut jäädä kokematta.. mutta täällä sitä ollaan taas, yleisön pyynnöistä huolimatta, mites sinulla on mennyt, ootko ollut kiltisti?

Alkuperäinen kirjoittaja Malai:
500 g haukea

1 dl korppujauhoja

2 dl kalalientä

2 munaa

2 tl suolaa

1 tl sitruunapippuria

½ tl valkopippuria

Fileoi kala nahattomaksi ja poista ruodot. Jauha kala lihamyllyllä tai monitoimikoneella. Turvota korppujauhot kalaliemessä. Sekoita kaikki ainekset sekaisin ja pyöritä pulliksi. Paista voissa paistinpannulla. Voit paistaa myös uunissa,

Kiitos tästäkin :flower: . Vaan kun mä olen jo ostanut tuollaista lohisäilykettä ja tänään jäi perunoita yli. Siks tarttisin JUST sen reseptin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Heippa Nyynä :hug: *rutistaa niin että kalakukot alkaa lisääntymään luonnollisella tavalla*

Kokemassa kaikkea mitkä olis saanut jäädä kokematta.. mutta täällä sitä ollaan taas, yleisön pyynnöistä huolimatta, mites sinulla on mennyt, ootko ollut kiltisti?

:laugh: :laugh: kiitti halista, tuli muuten tarpeeseen :D

oon ollu kiltisti, tottakai, miehän oon oikia enkeli :saint: :xmas:

Voisko tätä muokata??
--------------

200-300 g kypsää lohta

1-2 rkl flora cuisine (valkosipuli & yrtti)

1 kananmuna

3 rkl (tai tarpeen mukaan) vehnäjauhoja

(2-3 rkl perunamuussia jos on jäänyt tähteeksi)

suolaa

sitruunapippuria

tilliä

Hienonna lohi haarukalla. Lisää joukkoon muut ainekset. Lisää vehnäjauhoja sen verran että taikinasta pystyy pyörittelemään pyöryköitä. Paista pyörykät öljyssä paistinpannulla, kunnes lohipullissa on kaunis väri.

Tästä määrästä tulee kymmenkunta reilunkokoista pyörykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Voisko tätä muokata??
--------------

200-300 g kypsää lohta

1-2 rkl flora cuisine (valkosipuli & yrtti)

1 kananmuna

3 rkl (tai tarpeen mukaan) vehnäjauhoja

(2-3 rkl perunamuussia jos on jäänyt tähteeksi)

suolaa

sitruunapippuria

tilliä

Hienonna lohi haarukalla. Lisää joukkoon muut ainekset. Lisää vehnäjauhoja sen verran että taikinasta pystyy pyörittelemään pyöryköitä. Paista pyörykät öljyssä paistinpannulla, kunnes lohipullissa on kaunis väri.

Tästä määrästä tulee kymmenkunta reilunkokoista pyörykkää.

Tääkin vois olla hyvä. Tosin ajattelin olla menemättä kauppaan ja mulla ei oo cuisinea. Kiitos kuitenkin :flower: =)

Yhteistyössä