Auttakaa nyt kanssatoverit joilla MIGREENI!!

Eli mulla tulee migreeni,ilman auraa,jo niin tiuhaan että kerran viikkoon ja sitten otan naamaan kun alkaa siltä tuntua niin maxalt rapitab 10mg,usein käy niin että pitää ottaa kolmena päivänä peräkkäin yksi ja sitten menee viikoksi pois.Joskus käy niin ettei maxalt tehoakaan ja olen käynyt piikillä päivystyksessä julmetun kivun kera.Huomena olisi aika lekuriin kysymään uusia lääkkeitä eli mikä voisi olla tällainen lääke joka auttaisi kun kohtaus päällä eli jos maxalt ei tehoakkaan?Propral olen käyttänyt estolääkkeenä joskus mutta siitä laski niin verenpaineet että lopetin sen vähitellen.Ja mitenkäs että kannattaako nyt koittaa aloittaa uutta estolääkitystä kun vauvahaaveita ois vielä tälle vuotta eli että alkaisi yrittämään..
 
Moikka.Mun veljen vaiomolla on oli kauheita migreeni kohtauksia ja hakeutu sit neurologille tutkimuksiin.Hänellä on aina ollu vähän korkea verenpaine ja nyt oli sit noussut huikeesti.

Sai verenpainelääkkeet ja migreenistä ei ole ollu pitkään aikaan tietoa =) Sai kyllä jotain muitakin migreeniin liittyviä lääkkeitä, mut emmä muista mitä oli nimeltään.Mut verenpaine ja migreeni on kulkee yhdessä.
 
Kiitos!Joo kyllä tämä on ihan mahotonta,ja vaikuttaa niin moneen asiaan,usein käy mielessä että kuinka selvii lasten kanssa kun mies töissä jos kohtaus tulossa.Ikinä ei ole tutkittu mitenkään ja nyt kyllä meinaan vaatia!
 
Mulla ei noi sun mainitsemat lääkket auttaneet. Se mikä autto, oli se pistoksena injektiokynällä otettava lääke... hitsi kun en nyt taas muista sen nimeä :ashamed: Tehosi tosi nopeasti.
Lisäksi akupunktio ja vyöhyketerapia on auttaneet minulla. Mutta: kannattaa etsiä hyvä hoitaja (kumpaa sitten vaan kokeileekin) - niitä kun on joka lähtöön... Itse olen käynyt akupunktiossa lääkärin luona, jollon siitä saa kelakorvauksenkin. Myös fysioterapeutin antamasta akupunktiosta saa korvauksen, mutta sitä varten tarvitaan lääkärin lähete ja korvaus tulee hoitoajaksosta, ei esim. yhdestä kerrasta.
Estolääkitystä ei lähdetty kokeilemaan minulla, koska lääkäri arveli, ettei se sovellu (mm. alhainen verenpaine yms.)
Jaksamista - migreeni on tosi inhaa... Se on vienyt minutkin useempaan kertaan sairaalaan.
 
Vaadi pääsyä magneettikuviin! Migreeniä ei pitäisi enää tätä nykyä edes diagnosoida ilman magneettikuvausta. Tiedä vaikka olisi kyse jostain ihan muusta. Päänsärkyä kun voi olla niin monenlaista.
Nimimerkillä suvusta löytyy, migreeniä, hortonin oireyhtymää, kolmoishermosärkyä, tension neck-päänsärkyjä etc....
 
Katiaana
Mulla niin paha kanssa että oon ollut tipassa..... Menee jalat ja tunto.
Vanhuutta ohti vaan pahenee.....

Alko olla viime syksynä jo nin paha että 3 kertaa viikossa oli migreeni joten särkylääkettä meni.

EI siis auraa eikä sellasta, se tuli uin salama kirkkaalta taivaalta se jysäri, ilman ennako varotusta.

Normit migreeni lääkkeet ei sopinu kun vei multa niin jalat ja tunnon että olin kuin halvantunu.

Nyt sain marraskuussa epilepsia lääkkeet ja ne alkoi vasta maaliskuussa tehota. Ihanaa elämää ilman migreeniä!!!!!! Nyt 3 kk pian ilman migreeniä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 14:48 leniah kirjoitti:
mulla on imigral niminen lääke (en 100 varma kirjotusasusta) ja auttaa kyllä, huono puoli vaan et väsyttää kamalasti.
Imigran - juu tuo se on mitä saa piikkinäkin: tehoaa nopeammin kun pilleri. Pilleristä tuli lisäksi enemmän sivuvaikutuksia.
 
itse kärsin huimaus migreenistä,sanat meni sekali ja silmän yläpuolelta särki.kävin sit akupunktiossa (lääkärin tekemä) ja sinne jäi pahin migreeni eli enää ei tule huimaus kohtauksia ja jos särkee niin menee ohi tavallisella särkylääkkeellä.mulle ennen aku käyntiä määrättiin triptyl nimistä mieliala lääkettä migreenin hoitoon mut en pystyny käyttään kun se väsytti niin vietävästi.suosittelen akupumktiota jo ei neuloja pelkää :/
 
Mulla oli vuosikausia migreeni johon ei mitkään lääkkeet auttanu. Tai no, autto mutta menin nistä niin sekasin että päivä tai kaksi oli joka tapauksessa pilalla. Ja niistä lääkkeistäkin huolimatta jouduin välillä sairaalaan tippaan.
Yhen sellasen reissun jälkeen työkaveri käski kokeilemaan akupunktiota. Ajattelin että sama se, kokeilen mitä vaan. Alkuunkaan en kyllä uskonu sen tehoon. Kun menin sinne akupunktioon (joku suomalainen Kiinassa opiskellu nainen, ei siis lääkäri) mulla oli jo alkava migreeni. Muistan vieläkin 7 vuoden jälkeen sen tunteen kun se särky lähti häviämään! Taivas aukeni!!
Loppujen lopuksi kävin siellä hoidosa puolen vuoden ajan kerran viikossa. tuli aika kalliiksi mutta kannatti, ei oo ollu migreeniä 7 vuoteen. Ja olkoon vaikka psykologista tai mitä tahansa vaikutusta niin sama se. Mun elämänlaatu ainakin parani 100%. Kannattaa ainakin kokeilla =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 14:57 vieras kirjoitti:
itse kärsin huimaus migreenistä,sanat meni sekali ja silmän yläpuolelta särki.kävin sit akupunktiossa (lääkärin tekemä) ja sinne jäi pahin migreeni eli enää ei tule huimaus kohtauksia ja jos särkee niin menee ohi tavallisella särkylääkkeellä.mulle ennen aku käyntiä määrättiin triptyl nimistä mieliala lääkettä migreenin hoitoon mut en pystyny käyttään kun se väsytti niin vietävästi.suosittelen akupumktiota jo ei neuloja pelkää :/
Tämä esimerkiksi ei kuulosta alkuunkaan migreeniltä vaan kolmoishermosäryltä, jonka on tod.näk. provosoinut jumiutuneet niskat. Niihin nimittäin akupunktio auttaa...siskolla käytetään kolmoishermosäryn hoitoon juuri akupunktiota, kun se relaksoi niskat...
Siinä silmän yläpuolella nimittäin menee yksi kolmoishermon säie...
 
Mulla lääkkeenä Miranax, ollut jo useamman vuoden ja hyvin tehonnut kun tajuaa vaan hyvissä ajoin ottaa. Jos pahaksi pääsee niin joutuu kyllä kaks ottamaan. Kolme voi päivässä ottaa, mutta ei ole vielä ollut tarvis.
 
tiina
itellä ollu migreeni n. 13 vuotta. Alkuun söin miranaxia, joka auttoisärkyyn. Nyt viimeisen puolen vuoden ajan olen yrittänyt löytää uutta lääkettä, koska päätä särkee n. 5 kertaa/ viikko! Triptyliä kokeilin, ei käy->hirveät rytmihäiriöt ja lihaskramppeja, clotamia söin vajaa 2kk, ei auttanut, eikä myöskään pahentanut oloa. Nyt sain verenpainelääkkeet kun paineet korkealla 160/110. Paineet on heitellyt jo 15-vuotiaasta, nyt siis 27v. vielä en osaa sanoa, auttaako nuo lääkkeet vai ei kun vasta eilen pari päivää on menny.
 
"Mummo"
Olen 17-vuotiaasta lähtien kärsinyt migreenistä ja korkeasta verenpaineesta. Kukaan ei koskaan kertonut, että vaihdevuosien jälkeen helpottaa. Nyt olen 65 v. ja 50 v. jälkeen ollut vain lievä kohtaus noin kerran vuodessa. Se tuntuu taivaalta, kun muistaa vuosikymmenten helvetin. Verenpaine on edelleen koholla lääkityksestä huolimatta, mutta se ei oireile mitenkään.
 
"Ainokki"
Mulla on kanssa paha migreeni. Mun kohtaukset alkaa auralla. Mun on tosi vaikea puhua, raajat puutuu ja muisti pätkii. En muista mitä olin tekemässä tai mitä pitäisi tehdä. Olen siis ihan poissa. Salamat välkkyy silmissä ja sit alkaa särky. Huonosti tehoaa mitkään lääkkeet. Mulle on tehty tietokonekuvaus ja magneetti, mutta ei niistä mitään löytynyt.
 

Yhteistyössä