Auttakaa nyt ekaa odottavaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Mulla on viikkoja nyt 33+4 ja lauantaista lähtien oon aina välillä vessareissujen yhteydessä huomannut pikkuhousunsuojassa semmosia hieman ehkä kellertäviä limaklönttejä.. Kävin tuolloin lauantaina päivystyksessä (pyysivät näytille kun soitin ja kerroin tosta limasta) ja lääkäri siellä meinas että valkovuotoa joka nyt vaan on muuttanut vähän muotoaan. Tuo lima ei haise ainakaan pahalle eli ei mitään tulehdusta ja välillä tulee ihan normaalia valkovuotoa. Ne teki sen testin vielä että onko riskiä ennenaikaiseen synnytykseen ja testin tulos oli ihan negatiivinen. Kohdunkaulakin ultralla mitattuna 4cm ja kiinni. Olisko tuo testi näyttänyt sitten positiivista jos tuo lima olis limatulppaa?
Panikoinko mä nyt ihan turhaan?? Pelottaa jotenkin silti että tää syntyy nyt etuajassa :( Suht kivuttomia supistuksia on ollut jo raskauden puolivälistä asti...
Turha varmaan sanoa, ekaa vauvaa odotan. Voi kun olis kiva, jos joku vaivautuis vastaamaan. Ihan hyvillä viikoillahan tässä jo ollaan, eikös?

Ei tarvi panikoida. Näyte kerran ollut puhdas, eli ei tulehduksia eikä viittaa lapsiveteen. Kun ei kerran kipuja ole ja muutenkin hyvä olo, lapsi liikkuu yms niin hyvillä mielin voit odottaa tulevaa synnytystä =)

No aika varmasti panikoit turhaan. Sieltä toosasta nyt tulee raskauden aikana ja loppuvaiheessa vaikka mitä ja vaikka missä muodoissa ja väreissä. Mulla oli molemmista supistuksia myös puolestavälistä ja molemmat syntyivät ajallaan. Jos ei ole tulehdusta (ei kuulosta siltä), niin rauhoitu hyvä nainen. Myös menkkamaiset kivut kuuluvat tuossa vaiheessa asiaan ja kaikenlaiset muutkin vihlaisut ja kipuilut. Limatulppa on usein veriviiruista ja kirkasta, eikä sekään meinaa vielä mitään synnytyksen alkamisesta.

Näin maallikkona sanoisin, että mene leffaan tai syö jotain hyvää :) Ota iisisti.

Mulla oli tytön raskausaikana ihan mahdotonta se valkovuodon määrä! Pojan kanssa ei mitään. Joten ihan normaalia. Puolesta välistä raskautta myös usein suppareita.

Samanlailla mulla on ollut raskauksissa. Pelkkää valkovuotoa ollut, kun olen kanssa lääkärille maininnut.
Sulla on todella hyvin kaulaa , en olis yhtään huolissaan. Viikotkaan ei enää ole mitkään mahdottomat. Nyt vaan koitat nauttia loppuraskaudesta :-)

Ei tosiaan syytä panikoida. Kerran näyte on puhdas ja kohdunkaula 4 cm ja kiinni. Toisekseen raskautesi on jo melko pitkällä. 34 viikon jälkeen ei enää edes estellä vauvan syntymistä.

Yhteistyössä