Auttakaa ny tyhmää :)

Nuista puregon piikeistä nyt kysysin.
Eilen pistin ekan tuolla oys:ssa n.klo:11 ja hoitaja sit sano et tästä päivästä eteenpäin voin ottaa semmosen oman ajan mikä passaa parhaiten (elikkä sit aina 24tunnin välein), mut en hoksannu kysyä et onko haittaa jos otan tämän päivän piikin joskus illalla klo.21 aikaan ja tietty sit joka ilta samaan aikaan, mut onko liian pitkä väli tuo et 1.pvä ottaa klo.11, 2.pvänä klo. 21 jne...
Toivottavasti nyt joku hoksas mitä mää tarkotan =)
 
Aika pitkä tosiaan tuo väli on jos eilen pistit klo 11 ja tänään 21...mulle painotettiin että aina samaan aikaan, välis kyllä heitti tunninkin :whistle:


Muistathan että Puregon pitää säilyttää kylmässä ja valolta suojattuna B)

-Tiinuli-
 
Tiinulin kommenttiin säilytyksestä, mulle lekuri ja sairaanhoitaja sanoi että yksi pistoskokonaisuus (minulla 6 pistosta) säilyy mainiosti huoneenlämmössä. Itse pidin yöpöydän laatikossa ja hyvin tehos, munikset kasvoi, mut lopputuloksesta en vielä tiedä. Apteekissa ne hehkuttaa jääkaappi säilytystä, mut ei se kuulemma välttämätöntä ole.
Näin siis minulle infottiin, voi olla tietty hölynpölyäkin :saint:
 
Mulle kans hoitaja sano et sen lääkkeen voi säilyttää huoneenlämmössä (siis joka on jo kynässä),mut avaamaton paketti jääkaappiin..
On tuo aivan järkyttävän kamalaa tuo pistäminen,taju meinaa lähteä.Piikkikammonen ku oon,jospa sitä tottuu :|
 
Lääkkeet säilyvät pidempään jääkaapissa. Niis jossain selosteissa lukee, (orgalutron tai puregon, pregnyl) että kuin kauan ne säilyyy huoneen lämmössä ja kuinkauan jääkaapissa. Huoneenlämmössä säilyvät kyllä koko tuon yhden hoitorumban ajan, mutta esim. jos lääkkeitä jää yli, niin jääkaapissa säilytettävät lääkkeet säilyivät muistaakseni useita kuukausia.. eli voi sit käyttää niitä viel seuraavas hoidossa, jos siihen on tarvetta. Lugeista apteekissa mulle sanottiin, että ko. lääkkeet on heillä aina huoneenlämmössä ja säilyvät näin, mutta lääkeselosteissa lukee, että säilytys jääkaapissa..
 
Mulle lääkäri taisi sanoa Puregonin ajankohdasta, että joko esim. aamulla tai illalla, kunhan tulee suunnilleen samaan aikaan aina. Avattua Puregon-ampullia olen säilyttänyt yleensä jääkaapissa, vaikka se ei tarpeen olisikaan. Avaamattomat ehdottomasti jääkaapissa.
 

Yhteistyössä