Auttakaa mua puvun ostossa please

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Minkä kokoisen haalarin mun kannattaa ostaa tolle 1-vuotiaalle nassikalle.

Reimatec, jonathan, lassietec? Minkä kokoisia nämä puvut ovat ja kannattaako reimatecistä ostaa koko 86 vai 80??

Käyttää 74/80 kokoisia vaatteita.

Siis syksyksi vai talveksi? Jos käyttää sisävaatteissa 74/80, niin ei kannata ainakaan syksyksi ottaa isompaa kuin 80, kun ulkovaatteet on reilumpia! Esim. meillä on reilu vuosikkaalla Jonathanin vauvahaalari kokoa 80 ja on reilu, käyttää sisävaatteissa kokoa 86. Reimatec on myös varsin reilu, saisi olla teillä varmaan 74... kannattaa mennä kauppaan ja kokeilla!

Reimatecillä, legolla ja Ticketillä on isommat koot verrattuna esim Lenneen. 80cm koko meni meillä Reimatecissä jopa silloin kuin poika oli 85cm pitkä...

Kaupassa voi kokeilla päälle ja ostaa kotisovitukseen. Iso puku on ikävä ihan pienen käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Enemmän hän 80cm kokoja käyttää.

Useimmiten voi yleistää, että sopiva ulkovaate on numeroa pienempi, kuin sopiva sisävaate. Useimpiin tämä tosiaankin pätee. Mutta onhan lapsissakin eroja, jollain voi olla hirmu pitkät jalat tms, mikä vaikuttaa kokoon myös.

Jos mahdollista, niin kannattas sovittaa tai mitata ainakin sitä haalaria lapselle. Noi koot vaihtelee kyllä niin paljon eri merkeillä. Toiset vaan tuntuu että sopii pitempään, ovat sen mallisia.

Alkuperäinen kirjoittaja mjaa:

Useimmiten voi yleistää, että sopiva ulkovaate on numeroa pienempi, kuin sopiva sisävaate. Useimpiin tämä tosiaankin pätee. Mutta onhan lapsissakin eroja, jollain voi olla hirmu pitkät jalat tms, mikä vaikuttaa kokoon myös.

Meillä on kyllä just toisinpäin, ulkovaatteet on aina sisävaatteita isompaa kokoa. Tosin mä tykkään että ulkovaatteissa pitää olla sen verran varaa että pystyy alle lisäämään tarvittaessa reilusti vaatekerroksia, ja että eivät senkään jälkeen vielä ala kiristämään haaroista.

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Meillä on kyllä just toisinpäin, ulkovaatteet on aina sisävaatteita isompaa kokoa. Tosin mä tykkään että ulkovaatteissa pitää olla sen verran varaa että pystyy alle lisäämään tarvittaessa reilusti vaatekerroksia, ja että eivät senkään jälkeen vielä ala kiristämään haaroista.

Täh?! Mitä merkkiä te käytätte?

Alkuperäinen kirjoittaja x:

Täh?! Mitä merkkiä te käytätte?

Mitä milloinkin, Lassieta on tainnut olla useimmiten.

meillä kun poika täytti syyskuussa 1v (76 cm, 10,8 kg) ostettiin talveksi lassien supratec-haalari kokoa 80 ja meni koko talven. keväällä oli 1½-vuotiaana 83,5 cm ja haalari ei ollut yhtään liian pieni, vaan oikeastaan sopiva