Vaatekoko APUJA...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joku tietää varmaankin=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joku tietää varmaankin=)

Vieras
Vauvani (vajaa 10kk) käyttää nyt 74-80 kokoisia vaatteita. (no, pääasiassa 74). Elokuun lopussa tulee 12kk täyteen. 18kk siis helmikuun lopussa. MINKÄ kokoisen haalarin ostaisin talveksi jos halvalla löydän nyt jostain? 80 vai 86, kuinka pitkään nuo koot YLEENSÄ menee.. ja jos ostan varalta jo 86 niin onko se ihan mahdottoman iso. Esim Tutan vaatteet olen huomannut lähes kokoa isommaksi kuin kokolapussa lukee. Ulkovaatteista ei ole vielä mitään kokemusta.

Mulla kuukauden vanhempi tyttö, käyttää nyt kans kokoja 74-80. Aion ostaa ehdottomasti koon 86 talvihaalarin. Sinne pitää mahtua kuitenkin alle villahaalaria yms. En usko, että 80 cm haalari menisi enää maalis-huhtikuussa.

Lisään vielä, että tytöllä oli nyt keväällä 80 cm välikausihaalari, joka juuri sopiva, joten sen perusteella myös ajattelin talvihaalariksi kokoa isompaa.

Mun tytsi on nyt tuon 18 kk ja vieläkin mahtuu osa 80 cm vaatteista (vaikka 74-80 cm on käytetty 10 kk vanhasta lähtien). Jos nyt tarttis talvihaalaria niin ehdottomasti ostaisin 86cm, 80cm olis jo auttamatta pieni.

Riippuu tosi paljon haalarin merkistä kuten mainitsitkin... Meidän tyttö käytti koko viime talven (ollessaan 8kk - 1v 3kk) kokoa 74 Ticketin haalarista, koska kun kokeilin kokoa 80, se oli aivan liian iso. Ja oli mukavampaa oppia kävelemään ilman hillitöntä säkkiä ympärillä:) Ticketin koot on siis suht tilavia, eli niissä päätyisin sinuna kokoon 80. Mutta monet merkit ovat pienempiä, eli niissä saattaa olla se 86 parempi... Ja meidän tyttönen on aika pieni.

Yhteistyössä