Auttakaa mua nyt. Oon saanut päähäni, että haluan kinkun.

juu ymmärrän.. itselläkin oli melekonen paniikki sen kinkun suhteen aikanaan ja yllätyin suuresti miten helppoa se lopulta oli :) tekee ohjeen mukaan niin ei voi epäonnistua.

ja se kinkkumittari kannattaa ehdottomasti olla, ei maksa paljoa. se näyttää millon se on valmis :)

hyvää joulunodotusta ja kinkunpaistoa sinulle ja perheellesi :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras taas:
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esim: &kg kinkku kerkee vielä sulamaan kun käyt tänään sen ostamassa =) Mä en käytä paistopussia...laitan pellin uuniin kinkun alle johon rasva tippuu..Onhan siinä se homma että täytyy aika ajoin käydä sitä tyhjentämässä..Kuorrute ei ole pakollinen =)

Ahaa... (niin tää on se kuuden kilon viesti :D ) miten ihmeessä sen rasvan kanssa sit toimitaan? Siis laitatko sä kinkun ritilälle ja sen alle pellin sitten vielä? Ja mihin laitat sen rasvan, jos aika ajoin tyhjentelet...? Paistatko sen ihan vaan sellasenaan, eli ei mitään päälle...?

Jep..Kerään rasvan kattilaan...Ihan sellasenaan paistan. Paiston jälkeen tietysti otan nahkan siintä pois

Ja monethan tekee siitä rasvasta ( osasta ) kastikkeen :D

Näin meillä tehdään =)

miten sen teette?

Alkuperäinen kirjoittaja tonttu tohelo:
juu ymmärrän.. itselläkin oli melekonen paniikki sen kinkun suhteen aikanaan ja yllätyin suuresti miten helppoa se lopulta oli :) tekee ohjeen mukaan niin ei voi epäonnistua.

ja se kinkkumittari kannattaa ehdottomasti olla, ei maksa paljoa. se näyttää millon se on valmis :)

hyvää joulunodotusta ja kinkunpaistoa sinulle ja perheellesi :)

Kiitos... :) Samoin sinne!

Ehkä mä uskallan kokeilla... :D

Esim: &kg kinkku kerkee vielä sulamaan kun käyt tänään sen ostamassa =) Mä en käytä paistopussia...laitan pellin uuniin kinkun alle johon rasva tippuu..Onhan siinä se homma että täytyy aika ajoin käydä sitä tyhjentämässä..Kuorrute ei ole pakollinen =)

Ahaa... (niin tää on se kuuden kilon viesti :D ) miten ihmeessä sen rasvan kanssa sit toimitaan? Siis laitatko sä kinkun ritilälle ja sen alle pellin sitten vielä? Ja mihin laitat sen rasvan, jos aika ajoin tyhjentelet...? Paistatko sen ihan vaan sellasenaan, eli ei mitään päälle...?

Jep..Kerään rasvan kattilaan...Ihan sellasenaan paistan. Paiston jälkeen tietysti otan nahkan siintä pois

Näin meillä tehdään =)

miten sen teette?

Me yleensä käytetään se ihan sellaisenaan =) Jos on liian notkeeta jonkun mielestä niin sitähän voi sitten suurustaa että tulee paksumpaa

Näin meillä tehdään =)

miten sen teette?

Me yleensä käytetään se ihan sellaisenaan =) Jos on liian notkeeta jonkun mielestä niin sitähän voi sitten suurustaa että tulee paksumpaa

ok. Luulin, että sitä käytetään osana kastikkeeseen :ashamed:

Anteeks mitä... Siis tekö laitatte sen paistetun kinkkunne päälle sitä hyytynyttä rasvaa? En nyt kyllä halua uskoa :saint:

No ei laiteta! :D
Me tehdään yleensä kuorrutus sinapilla ja korppujauhoilla.
Rasvasta laitetaan vähän kastikkeen jatkoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Anteeks mitä... Siis tekö laitatte sen paistetun kinkkunne päälle sitä hyytynyttä rasvaa? En nyt kyllä halua uskoa :saint:

Millasen kastikkeen teette?

Millasen kastikkeen teette?

Mä en nyt muista :ashamed: Venttaa minuutti... :whistle:

Siis miten niin lämpö kypsennyksen JÄLKEEN? MITÄ?

Voi nyt kinkku oikeesti... Voisko joku teistä paistaa mulle sen?

Eli kun mittari näyttää n.70astetta kinkku on valmis =)

Silloin se on viellä aikalaisen "mehevä", jos haluat mureamman ja "kuivemman" kinkun, kypsennä yli 80 asteeseen.

Muistakaas muuten sitten, että kinkun rasvaa ei pidä kaataa viemäriin, sillä saa kyllä viemärit nopeasti tukkoon. Kaatakaa se vaikka tyhjiin maitotölkkeihin ja ne kiinni ja roskikseen, ellei teillä ole biojätekompostoria, niin kuin minulla esim. ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja kinkun himo:
Siis miten niin lämpö kypsennyksen JÄLKEEN? MITÄ?

Voi nyt kinkku oikeesti... Voisko joku teistä paistaa mulle sen?

Eli kun mittari näyttää n.70astetta kinkku on valmis =)

Silloin se on viellä aikalaisen "mehevä", jos haluat mureamman ja "kuivemman" kinkun, kypsennä yli 80 asteeseen.

Joo,mutta me otetaan kinkku aina uunista kun mittari on noin 70-71 astetta.
On hyvä muistaa että liha kypsyy vielä kun sen ottaa uunista pois :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kinkun himo:
Muistakaas muuten sitten, että kinkun rasvaa ei pidä kaataa viemäriin, sillä saa kyllä viemärit nopeasti tukkoon. Kaatakaa se vaikka tyhjiin maitotölkkeihin ja ne kiinni ja roskikseen, ellei teillä ole biojätekompostoria, niin kuin minulla esim. ei ole.

Me yleensä pakastetaan se rasva ja tehdään siitä kastiketta joulun jälkeenkin.

"Me yleensä käytetään se ihan sellaisenaan =) Jos on liian notkeeta jonkun mielestä niin sitähän voi sitten suurustaa että tulee paksumpaa"

Noin sano vieras! Siksi mä vähän ällistyinkin. Että ihanko tosta vaan... Mä en halua minkäänlaista kastiketta, en niin välitä :/ Eikä lapsetkaan.

Yhteistyössä