Auttakaa mua miettimään lahjat lapsille - rahat aika vähissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Ite tykkäisin ostaa lahjoja paljon. Nyt ollu koko kesän ja syksyn rahat tosi tiukilla joten ylimääräistä ei juuri ole. Veronpalautuksilla saadaan jotain ostettua. Mietin vain että onko nuo mun ideat liian tylsiä?

Pojat 13v, 11v ja 10v + tyttö 8v
Uudet puhelimet (halvimmasta päästä)
palapeli
akuankan taskukirja
konvehtirasia

Yhteiseksi joku lautapeli (mikä?)
Tytöllä ei puhelinta ennestään ja muillakin käytettynä saadut.

Poika 6v
Joku isompi lego paketti
palapeli
akuankan taskukirja
konvehtirasia
tarravihko + tarrat (on jo kaapissa)
pikkuautoja

Poika 3v
Dubloja (joku vähän pienempi paketti riittää)
Iso paloauto (puhunut siitä kauan)
palapeli
kirja
konvehtirasia
tarravihko + tarrat (kaapissa)
pikkuautoja

Yhteiseksi automatto, mikä on jo ostettu.

Nuo palapelit ja akuankat alkaa olla jo perinne eli en haluais luopua niistä. Konvehtirasiaa ovat ite toivoneet. Mutta oisko jotain ideoita miten muuttaa noita listoja. Tuntuu et tuossa ei juuri mitään ja rahaa noihinkin uppoaa aika paljon.

Itse ajattelen niin, että isommat antaitsee enemmän/kalliimpia lahjoja kun pienemmät (siis ei tarvi olla kalliimpaa, tärkeintähän on että jokainen sais jotain mieluista) Mutta tässä tapauksessa ostaisin tälle 3V lle esim. kirppikseltä sen paloauton ja/tai dublot ja/tai kirjat. Sieltä tekee halvalla löytöjä. Tuon ikäinen ei välttämättä niin monta lahjaa edes tarvitse, kun yleensä ton ikäisillä on kaikki sisarusten jäämät lelut käytössä.

Aika paljon lahjoja annatte lapsillenne.. Eikö teillä ole isovanhempia tai kummeja tai muita sukulaisia/ystäviä antamassa osan lahjoista jouluna ? Minä en osta lapselleni kuin yhden lahjan, koska meillä on kahdet isovanhemmatkin yms. ihmisiä antamassa tavaraa muulloinkin kuin jouluna. Jos teillä on vähän rahaa, eihän lapsi tarvitse kuin pari lahjaa eli esim. puhelin ja suklaata tai palapeli ja tarravihko jne. Automatto ja yhteinen peli ovat jo sitten plussaa kaikille ! Ei ne lapset tarvitse paljon lahjoja, älkää opettako niitä siihen. Minä olen sanonut, että ei se joulupukki voi kaikkea mahdollista tuoda jokaiselle lapselle, koska on niin paljon lapsia lahjoja odottamassa !

Tytölle jotain askartelutarviketta esim. koruhelmiä (tiimarista tms.). Pienelle pojalle kylpyleluja (jos teillä on amme), siis ei mitään vauva-ankkoja vaan sellaisia vedettäviä päristelijöitä, joita saa halvalla.

Kaleidoskoopit eivät maksa paljoa, mutta kiehtovat monia lapsia. Lasten dvd-leffoja saa esim. Anttilasta halvalla, jos teillä harrastetaan niiden katsomista.

Käy jonkun halpakaupan hyllyjä katselemassa, niistä löytää monenlaista pientä kivaa, joka ei maksa maltaita.

Alkuperäinen kirjoittaja kohta 5 lapsen äiti;22533681:
Itse ajattelen niin, että isommat antaitsee enemmän/kalliimpia lahjoja kun pienemmät (siis ei tarvi olla kalliimpaa, tärkeintähän on että jokainen sais jotain mieluista) Mutta tässä tapauksessa ostaisin tälle 3V lle esim. kirppikseltä sen paloauton ja/tai dublot ja/tai kirjat. Sieltä tekee halvalla löytöjä. Tuon ikäinen ei välttämättä niin monta lahjaa edes tarvitse, kun yleensä ton ikäisillä on kaikki sisarusten jäämät lelut käytössä.

Toki ostan kirppariltakin jos vaan vastaan tulee. Asutaan maalla ja täällä noita leluja vähemmän kirppiksillä. Tuntuu et suurin osa kierrättää sit sukulaisilla lelut. Noita akuankkojakin olen muutaman hommannut kirpparilta mut osan varmaan joudun ostamaan kaupasta.
Noille isommille ehkä kaipais jonku vielä, mutta en tiedä riittääkö rahat.

Aika paljon lahjoja annatte lapsillenne.. Eikö teillä ole isovanhempia tai kummeja tai muita sukulaisia/ystäviä antamassa osan lahjoista jouluna ? Minä en osta lapselleni kuin yhden lahjan, koska meillä on kahdet isovanhemmatkin yms. ihmisiä antamassa tavaraa muulloinkin kuin jouluna. Jos teillä on vähän rahaa, eihän lapsi tarvitse kuin pari lahjaa eli esim. puhelin ja suklaata tai palapeli ja tarravihko jne. Automatto ja yhteinen peli ovat jo sitten plussaa kaikille ! Ei ne lapset tarvitse paljon lahjoja, älkää opettako niitä siihen. Minä olen sanonut, että ei se joulupukki voi kaikkea mahdollista tuoda jokaiselle lapselle, koska on niin paljon lapsia lahjoja odottamassa !

Osa lapsista saa jonkin pienen paketin kummeiltaan. Osa ei saa mitään. Miehen vanhemmat antavat rahaa (ehkä n 100e) ja minun äiti antaa lahjaksi yleensä astioita, petivaatteita yms. Lapsille ei mitään henk. kohtaista.
Lasten toiveet ovat kyllä aika paljon isommat mitä tuossa listassa on.

Tytölle jotain askartelutarviketta esim. koruhelmiä (tiimarista tms.). Pienelle pojalle kylpyleluja (jos teillä on amme), siis ei mitään vauva-ankkoja vaan sellaisia vedettäviä päristelijöitä, joita saa halvalla.

Kaleidoskoopit eivät maksa paljoa, mutta kiehtovat monia lapsia. Lasten dvd-leffoja saa esim. Anttilasta halvalla, jos teillä harrastetaan niiden katsomista.

Käy jonkun halpakaupan hyllyjä katselemassa, niistä löytää monenlaista pientä kivaa, joka ei maksa maltaita.

Muistinkin että tytölle on jokin askartelu paketti kaapissa. Ostin samasta alennuksesta kuin nuo pienempien tarrajutut. Ei ole ammetta eli kylpylelut ei oikein toimi. Enkä halua mitään halpaa sälää vaan jotain mistä iloa kuitenkin vähän pidemmäksi aikaa.
Videoita katotaan todella vähän ja ne vähät löytyy netistä ilmaiseksi.

Auttakaa muakin, eli

10 v tyttö + 5 v tyttö, 100 e rahaa käytössä

Eivät saa kuin 2 muuta pakettia mun lisäksi (1 mummo + 1 kummi (eri) kummallakin muistaa, luultavasti mummolta tulee kummallekin vaatelahjakortti + kummilta joku lelu tuolle pienelle ja isommalle ostaa leffalippuja tai vastaavaa).

Olin miettinyt että pienemmälle ostan zhu zhu hamsterin + isompi toivoo digikameraa. Jossain lehdessä oli 80 e tarjous ok canonin kamerasta. Sitten konvehtirasiat ja se siitä.

Vai mitä tekisitte?

No aika monelle lapselle on hankittavaa. Meilläkin tykätään antaa paljon lahjoja jouluna, niin oli lapsuuden kodissakin, joten en ehkä paras ole sanomaan. Jos kuitenkin rahat on tiukalla, Tarvitsevatko kaikki neljä uuden kännykän samaan aikaan? Eikö joku voisi saada kännyn vasta synttärilahjaksi esim.? Ja pienimmältä tiputtaisin duplot pois, jos kerran se iso paloauto on tärkeä.

Kannattaa muuten seurata ilmoituksia ja tarjouksia, meille on vasta ostettu legoja -25% ja toiset jopa -50% alennuksella! Kummilapsen lahja tuli hankittua samalla.

[QUOTE="vieras";22533842]No aika monelle lapselle on hankittavaa. Meilläkin tykätään antaa paljon lahjoja jouluna, niin oli lapsuuden kodissakin, joten en ehkä paras ole sanomaan. Jos kuitenkin rahat on tiukalla, Tarvitsevatko kaikki neljä uuden kännykän samaan aikaan? Eikö joku voisi saada kännyn vasta synttärilahjaksi esim.? Ja pienimmältä tiputtaisin duplot pois, jos kerran se iso paloauto on tärkeä.

Kannattaa muuten seurata ilmoituksia ja tarjouksia, meille on vasta ostettu legoja -25% ja toiset jopa -50% alennuksella! Kummilapsen lahja tuli hankittua samalla.[/QUOTE]

Mitä tuon puhelimen tilalle sitte?? Toivoneet niitä käsipelikoneita mut mun mielestä aika järjettömän hintaisia.. Joku halppisversiokin olemassa vissiin mut toimiiko? Kameraa ei saa tuolla n 50 eurolla. Muita ideoita?
Pitää noita dubloja miettiä. Ja vähän riippuu löydänkö sitä paloautoa ja millä hinnalla.

Me ei kyllä ostettu kun 1 paketti per lapsi/juuri ne mitä toivoivat, 50 €/lapsi, 5 lasta. Saavat isältään yhdet paketit,kummeilta yhdet ja mummeilta yhdet. Musta on kyllä hyvä kun saa sen mitä toivoo, tavaraa on muutenkin ihan hirveesti. En varmasti lähtis ostaa 6-7 paketti joka lapselle, koska meillä ei se ole ollut tapana, vaan että jotain oikeesti toivotaan ja se saadaan.

Auttakaa muakin, eli

Eivät saa kuin 2 muuta pakettia mun lisäksi (1 mummo + 1 kummi (eri) kummallakin muistaa, luultavasti mummolta tulee kummallekin vaatelahjakortti + kummilta joku lelu tuolle pienelle ja isommalle ostaa leffalippuja tai vastaavaa).

Olin miettinyt että pienemmälle ostan zhu zhu hamsterin + isompi toivoo digikameraa. Jossain lehdessä oli 80 e tarjous ok canonin kamerasta. Sitten konvehtirasiat ja se siitä.

Vai mitä tekisitte?

No ei oikein tasajako jos toinen saa 80 e ja toinen 20 e. Eli vähän yrittäisin tasoittaa. Tai sit repiäjostain se 20 e lisää et saa edes jotain lisää tuolle pienemmälle. Kysy lapselta iteltään mitä haluaa.

[QUOTE="joo";22533898]Me ei kyllä ostettu kun 1 paketti per lapsi/juuri ne mitä toivoivat, 50 €/lapsi, 5 lasta. Saavat isältään yhdet paketit,kummeilta yhdet ja mummeilta yhdet. Musta on kyllä hyvä kun saa sen mitä toivoo, tavaraa on muutenkin ihan hirveesti. En varmasti lähtis ostaa 6-7 paketti joka lapselle, koska meillä ei se ole ollut tapana, vaan että jotain oikeesti toivotaan ja se saadaan.[/QUOTE]

Meillä siis se tilanne että osa ei saa kuin ne lahjat mitä itse ostetaan. Ja nuo mitä osa saa kummeilta niin on sen 10 e:n luokkaa eli ei mitään isoa.

[QUOTE="joo";22533898]Me ei kyllä ostettu kun 1 paketti per lapsi/juuri ne mitä toivoivat, 50 €/lapsi, 5 lasta. Saavat isältään yhdet paketit,kummeilta yhdet ja mummeilta yhdet. Musta on kyllä hyvä kun saa sen mitä toivoo, tavaraa on muutenkin ihan hirveesti. En varmasti lähtis ostaa 6-7 paketti joka lapselle, koska meillä ei se ole ollut tapana, vaan että jotain oikeesti toivotaan ja se saadaan.[/QUOTE]

Niin siis neljä saa myös isältään ja me ostimme jokaiselle yhdet. Lapset 1-11v. Varmasti tulevat tyytyväisiksi,varsinkin, kun tänä vuonna pystymme ostamaan kalliimmat lahjat, niin saavat toivoa tietyn hintaisia juttuja. Aiemmin ollut käytössä noin 20-30€/lapsi.

[QUOTE="a p";22533914]Meillä siis se tilanne että osa ei saa kuin ne lahjat mitä itse ostetaan. Ja nuo mitä osa saa kummeilta niin on sen 10 e:n luokkaa eli ei mitään isoa.[/QUOTE]

Se on kyllä että jos osa ei saa kummeilta, niin varmasti täytyy tasoittaa. Meille siunaantui sellaiset kummit,että kaikki ostaa omillensa yhdet lahjat, noin 15-20 € mikä on mun mielestä jo paljon. Onneks kukaan ei lähde vedättää mitään älyttömyyksiä, mikä olis taas ikävää muille, jos vaikka jouluna paljastuis että yks vaan sais jotian ihan tosi isoa.

[QUOTE="joo";22533946]Se on kyllä että jos osa ei saa kummeilta, niin varmasti täytyy tasoittaa. Meille siunaantui sellaiset kummit,että kaikki ostaa omillensa yhdet lahjat, noin 15-20 € mikä on mun mielestä jo paljon. Onneks kukaan ei lähde vedättää mitään älyttömyyksiä, mikä olis taas ikävää muille, jos vaikka jouluna paljastuis että yks vaan sais jotian ihan tosi isoa.[/QUOTE]

Toisaalta siis hyvä et kummitkaan ei kovin isosti muista et pystyy ite sit tasoitteleen. Mutta kyl nuo isommat jo tajuaa et jokaisella omat kummit ja osa muistaa ja osa ei.

[QUOTE="a p";22533900]No ei oikein tasajako jos toinen saa 80 e ja toinen 20 e. Eli vähän yrittäisin tasoittaa. Tai sit repiäjostain se 20 e lisää et saa edes jotain lisää tuolle pienemmälle. Kysy lapselta iteltään mitä haluaa.[/QUOTE]

Eihän se pieni tajua hintaa...ja hän on toivonut sitä hamsteria. Toinen toivoo kameraa. Toivoo pienempi toki muutakin. Luultavasti saa jonkun kivan lelun kummiltaan. Toivoo kaikenlaista mitä tuon ikäiset toivovat, pet shoppeja, barbin jne.

Minustakin tuossa on aika tavalla jo kun kerran puhelimet kaikille. No meillä lapset tulee saamaan paljon paketteja ja on ollu aina tapana et jouluna saa ehkä liikaaki lahjoja, mutta niin olen veronpalautukseni ruukannut käyttää.. Meillä on wii listalla yhteisenä lapsille ja sit saavat pikkupaketteja useamman lisäksi. Minulla se tilanne, että lasten isä maksaa noin puolet lahjoista niin siksikin saavat aika reilusti toivomiaan juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22534024:
Ei toi musta kuulosta sille, että on rahat aika vähissä. :D

No joo ei ihan nollabudjetti. Ois vaan niin paljon mitä haluaisin ostaa. Ja lapset ei oikeasti saa vuoden aikana juurikaan mitään muuta kuin synttärilahjaksi n 20 e:lla mitä ite haluavat. Jouluna sit tuntuu et voisin ostaa vaikka ja mitä. Eli tekee tiukkaa pysyä muutamassa paketissa.

Auttakaa muakin, eli

Vai mitä tekisitte?

Katso koneboxin nettisivut, siellä Cannonin kamerat 69e. Jos asut Hki niin eilen oli Viikin Prismassa "poistopöydällä" leluja -50%.

No, mun mielestä tuossa ei ole mitenkään paljon lahjoja, joten ymmärrän ap;tä.
Meilläkään ei anneta lapsille esim. viikkorahaa, niin ollaan sitten yritetty satsata joululahjoihin.
Tästä joulusta tulee meillekin tiukka ja monelle lapselle pitäsi ostaa. 1v ei paljoa lahjoista vielä ymmärrä, mutta kyllä hällekin pitää paketteja saada eikä vain leikkiä toisten saamilla lahjapapereilla...

Alkuperäinen kirjoittaja katso tämä;22534058:
Katso koneboxin nettisivut, siellä Cannonin kamerat 69e. Jos asut Hki niin eilen oli Viikin Prismassa "poistopöydällä" leluja -50%.

Pitää vielä miettiä noita puhelimia kans.. vanhin haluais kameran, muita ei niin kiinnosta. Toiseksi vanhimmalla ei tällä hetkellä puhelinta kun hukkasi sen johonkin. Toisaalta hänellä synttärit tammikuussa. Mutta mitä sit tuon puhelimen tilalle? Tytölle se puhelin ok kun ei ole ennen sillä ollu.

Yhteistyössä