Auttakaa mua löytämään häämekko!

• Viestiketjun aloittaja "Morsian"
  • Ensimmäinen viesti
"Morsian"
En ole aikoihin pukeutunut ns. kunnolla ja kroppa on muuttunut paljon, enkä oikein tiedä millainen mekko mulle sopisi. Muodoltani olen ehkä pyöreä päärynä ja pituutta vain 155cm. En halua näyttää miltään pitsitynnyriltä tms. Häät on vain maistraatissa kahden todistajan läsnäollessa ja mennään sitten miehen kanssa syömään vähän hienompi illallinen ja ehkä jonnekin illalla päädytään juhlimaan ja yöksi hotelliin hääsviittiin. En ehkä ole edes etsimässä ns. oikeaa hääpukua, vaan kaunista mekkoa joka kuitenkin tarpeeksi juhlava, mielellään nilkkapituinen (ei minkäänlaisia laahuksia tms.)

Puku pitäis löytyä seuraavilla spekseillä:

- vartalolleni sopiva
- väri vaalea, esim. valkoinen, creme, hopea
- hinta max 100€
- ei mitään makkarankuori lurexeja tms.

Ihanaa jos joku jaksaisi etsiä kanssani, minulla ei ole ystäviä keiden kanssa etsiä ja kuka olisi makutuomarina :/

"a p"
Tässä yks mistä tykkään, mutten tiedä yhtään lihottaako tuollailen vain.. Ylipainoa jäljellä n. 20kg, tavoitteena pudottaa vielä 10 kg ennen häitä (10 olen jo saanut puotettua, jee!)

http://i.ebayimg.com/t/Beautiful-White-V-neck-chiffon-Empire-line-Evening-bridesmaids-dress-BNWT-/00/s/NTAwWDUwMA==/$(KGrHqN,!okFDyvePVGIBQ9Ll834tg~~60_12.JPG

"a p"
Mulla ei itsellä ainakaa tuo linkki näytä toimivan, niin koitetaas uudestaan

http://www.ebay.co.uk/itm/Beautiful-White-V-neck-chiffon-Empire-line-Evening-bridesmaids-dress-BNWT-/121077664883?pt=UK_Women_s_Dresses&var=&hash=item1c30ca8c73

"vieras"
Tuo hinta rajoittaa ikävä kyllä jo aika paljon. Ehkä voisit koittaa löytää taitavan ompelijan ja suunnitella hänen kanssaan sinulle sopivan mekon tai muokata valmista löytämääsi pukua.

"a p"
Miten olisi joku tämäntyyppinen plus hartiahuivi/bolero tms?

Leah Dress - Nly Eve - Hopea/valkoinen - Juhlamekot - Vaatteet - NELLY.COM
Tuo yläosa liian bling bling ja sitten tuo rypytys missä materiaali vaihtuu, näyttää jo tuollaisella hoikalla että kangas laskeutuisi raskausmahan päälle. Mutta jotain tuon tyyppistä olen katsellut.

Mitä mieltä olette, onko lyhyelle parempi olkaimellinen vai olkaimeton malli? Itse ajattelen, että esim halternek saattaisi vähän "pidentää" verrattuna olkaimettomaan?

[QUOTE="a p";28245452]Tuo yläosa liian bling bling ja sitten tuo rypytys missä materiaali vaihtuu, näyttää jo tuollaisella hoikalla että kangas laskeutuisi raskausmahan päälle. Mutta jotain tuon tyyppistä olen katsellut.

Mitä mieltä olette, onko lyhyelle parempi olkaimellinen vai olkaimeton malli? Itse ajattelen, että esim halternek saattaisi vähän "pidentää" verrattuna olkaimettomaan?[/QUOTE]

Halterneck saattaisi tosiaan pidentää. Jonkinsortin empire-leikkaus myös ja aika suora, kauniisti laskeutuva helma/alaosa. Tuo hinta kyllä rajoittaa aika paljon, ei järin laadukkaita materiaaleja löydy sillä.

Miten olisi joku tämäntyyppinen plus hartiahuivi/bolero tms?

Leah Dress - Nly Eve - Hopea/valkoinen - Juhlamekot - Vaatteet - NELLY.COM
Nätti mekko, mutta pulleana ja suunnileen ap:n pituisena voin kertoa, ettei imartele vartaloa. Lyhyen, varsinkin jos ei ole laiha, ei kannata käyttää vartalolinjan vaakasuuntaan katkaisevia vaatteita. Tämän Freedom Dress - NLY Trend - Valkoinen - Juhlamekot - Vaatteet - NELLY.COM tyyppinen mekko olisi parempi. Itse tykkään v-kaula-aukkoisesta hihattomasta, joka hieman kellottuu (ja siten peittää mahan huomaamattomasti). Bolerolla tms vois itten peittää käsivarsia, jos ne eivät näytä hyvältä paljaana tai kaipaa lämmikettä.

Kannattaa kysyä myös juhlapukuliikkeistä käytettyä. Silloin pääsee sovittamaan eikä hinta ole yhtä pilvissä kuin uudella. Huomioitavaa on myös se, että juhlamekot ovat pääosin häämekkoja selkeästi edullisempia. ;)

Mun omani maksoi 90 euroa alesta :D
Väriltään oli ruskea eikä 'laatua' nähnytkään.

Avioon silti asteltiin, ihan yhtä lailla kuin 500 maksaneissa puvuissa kaikkine kimalluksineen. Ja kirkossa vielä.

Pakko kommentoida tuohon laadukkaaseen... :ashamed:
Mä olen muutenkin kyllä ajatusmaailmaltani hyvin outo, mutta miksi suurimmaksi osaksi ajatellaan, että hääpuvun/mekon tulisi olla kaikella tavalla laadukas? Etenkin jos hinnan halutaan olevan huokea? Pääsääntöisesti hääpukuaan/mekkoaan käytetään kuitenkin ehkä kerran....

Ja tosiaan, nimi vaikuttaa :D Hääpuvut maksavat huomattavasti enemmän kuin juhlapuvut :D

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28245511:
Mun omani maksoi 90 euroa alesta :D
Väriltään oli ruskea eikä 'laatua' nähnytkään.

Avioon silti asteltiin, ihan yhtä lailla kuin 500 maksaneissa puvuissa kaikkine kimalluksineen. Ja kirkossa vielä.

Pakko kommentoida tuohon laadukkaaseen... :ashamed:
Mä olen muutenkin kyllä ajatusmaailmaltani hyvin outo, mutta miksi suurimmaksi osaksi ajatellaan, että hääpuvun/mekon tulisi olla kaikella tavalla laadukas? Etenkin jos hinnan halutaan olevan huokea? Pääsääntöisesti hääpukuaan/mekkoaan käytetään kuitenkin ehkä kerran....

Ja tosiaan, nimi vaikuttaa :D Hääpuvut maksavat huomattavasti enemmän kuin juhlapuvut :D
Mä olen taas sillä tavalla omituinen ja materialisti, että haluan hankintojeni olevan laadukkaita, kestäviä ja uudelleen käytettävissä. Omista lähtökohdistani sitten myös kommentoin... :)

Ap etsii juhlavaa mekkoa, ei hääpukua, jolloin oletettavasti vaatetta voisi käyttää uudestaankin. Hääpuvunhan voisi vaikka vuokrata, niin ei tarvitse ottaa komeroon roikkumaan kertakäyttöistä.

"a p"
Tuota jjs houseaki olen kolunnu :D Tämä on minusta kaunein, mitä olen löytänyt. Eniten vain mietityttää jos se onkin ihan hirveä mun kropalla. Ja tuotakin täytyis lyhentää, ellen tilaa mittojen mukaan ja laita omaksi pituudeksi 145cm :D Ja räätälöitynä menee jo liikaa budjetin yli. Tuo väri on minusta tosi ihana..

http://www.jjshouse.com/fi/A-Linjainen-Prinsessa-V-Kaula-Aukko-Kokopitka-Polyesteri-Iltapuvut-Jossa-Rypytys-017020657-g20657

Nätti mekko, mutta pulleana ja suunnileen ap:n pituisena voin kertoa, ettei imartele vartaloa. Lyhyen, varsinkin jos ei ole laiha, ei kannata käyttää vartalolinjan vaakasuuntaan katkaisevia vaatteita. ...
Tää on hyvä näkökulma. Mä olen varsin jäävi miettimään lyhyemmälle varrella soveltuvia vaatteita tällaisena hongankolistaja-amatsoonina... :D

"a p"
Tanssiaismekot Niskalenkkikiinnitys Lattiaa hipova laahus Tafti Tanssiaismekot jossa Rypytys Helmikirjailu (018004996) - JJsHouse

Peittää päärynävartalon huonoja puolia, korostaa hyviä. :) Väri vain ei tässäkään ole toivottu, mutta mallin osalta ainakin saa suuntaa. :)
Tämäkin ihan kaunis malli, mutta ehkä liian iso tuo helmaosa. Jos ois kunnon häät niin sittenhän olisi ihana :) Ja tuota empire- mallista voisin ihan tosissani harkita. Tuolla on kiva kun nuo kaikki taitaa saada minkä värisenä vaan.

"a p"
Tää on hyvä näkökulma. Mä olen varsin jäävi miettimään lyhyemmälle varrella soveltuvia vaatteita tällaisena hongankolistaja-amatsoonina... :D
Joo-o, mäki löydän kyllä vaikka sun mitä ja ihanaa ja budjettiinkin sopivaa, mutta kun ne lätkästään tähän pieneen ja pyöreään kroppaan, josta iso takapuoli näkyy kylältä kottiin asti niin luulen että miestäki hävettäis mun kans julkisesti liikkua... :D

A-linjainen/Prinsessa Niskalenkkikiinnitys Kokopitkä Sifonki Iltapuvut jossa Rypytys Helmikirjailu (017004459) - JJsHouse

A-linjainen/Prinsessa V-kaula-aukko Kokopitkä Sifonki Lomamekkoja jossa Rypytys Helmikirjailu (020014211) - JJsHouse

Tämän mallinen ilman tuota nauhaa:
A-linjainen/Prinsessa V-kaula-aukko Nilkkapituinen Sifonki Tanssiaismekot jossa Rypytys Satiininauhavyö Helmikirjailu (018021124) - JJsHouse

Tarkoittaako päärynä tässä tapauksessa leveää lantiota vai myös pulleaa masua? 10kg pudotus vaikuttaa kroppaan aika paljon, mutta lantion malliin se ei kovin merkittävästi vaikuta. Jos lantio on huomattavan leveä yläkroppaan nähden, niin itse valitsisin tämän tyyppisen: Tanssiaismekot Niskalenkkikiinnitys Lattiaa hipova laahus Tafti Tanssiaismekot jossa Rypytys Helmikirjailu (018004996) - JJsHouse
Jos lantio ja yläkroppa on tasapainossa, niin sitten valitsisin jonkun noista muista malleista mitä linkitin. Toivoa tietenkin sopii, että löytyisi mieleinen värikin. Itse lyhyenä ja pulleana välttäisin hopeaa, mutta saattaa se mattana joillekin sopia. :)

Yhteistyössä