Auttakaa mua huomisessa siivouksessa! (tarvin nyt konkreettisia vinkkejä)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Meidän täytyy varmaan tehdä huomiselle siivousketju, jossa kukin siivoilija käy päivittämässä siivouksensa edistymistä ja tsemppaa toisia... Eikä sitten unohdu palstalle itse liian pitkäksi aikaa... :whistle:
 
toinenvieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
ihmiset on sitten avuttomia nykyään :/ ja muoti-ilmiönä käytetään syynä adhd:tä :eek:
Niinkö? Sinähän varmaan tiedät miltä tuntuu, kun mikään asia ei pysy päässä jos sinne jonkin toisen asian lykkää... Tai sitten mielessä on tuhat ja yksi asiaa, joten niitä ei voi käsitellä yhtä kerrallaan, vaan mieltä vaivaa päättämisen vaikeus.

Nykyään on vain helpotus add ja ad/hd ihmisille että sairautta voi käyttää hyväksi, kysymällä neuvoa ja apua. Ennen kukaan ei tiennyt olevansa epänormaali, vaan sinnitteli raatamalla tai elämällä p***an keskellä...

Siis kukaan normi immeinen ei kysy neuvoa tämmöiseen asiaan kuin siivous. Onnistuu muutenkin. Että haista vaan kukkanen sen sun muoti-ilmiö-ad/hd:n kans...
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Olisiko joku ihana ja osaisi/kehtaisi/jaksaisi minulle aikatauluttaa ja neuvoa miten saisin kaikkein järkevimmin huomenna siivottua? :ashamed: En tiedä, onko minulla oikeasti joku adhd tmv. mutta en saa siivottua järjestelmällisesti. Pyyhin hieman sieltä ja puunaan hieman tuolta. Lopulta näyttää etten ole saanut mitään aikaan. :ashamed:

Kyseessä on 80 neliöinen kolmio jossa keittiö, olohuone, lastenhuone, vanhempien makkari, kaksi vessaa, kylpyhuone ja sauna. Ihan kunnollinen perussiivous pitäisi saada tehtyä mutta miten saan organisoitua niin että koko homma tulee tehtyä huomenna? :wave:
Minä siivoisin ihan raakasti huone kerrallaan.
Teet yhden huoneen kuntoon ja vasta kun se on valmis, siirryt seuraavaan.
Tsemppiä urakkaan!!
 
ap
Nyt on peitot ja tyynyt nakattuna parvekkelle ja vuodevaatteet heitettynä pyykkikoriin sekä tiskikone täytettynä. Tästäpä aloittelen.... :wave:

(ja juu, aamu mennyt muissa jutuissa joten siivoukseen pääsen kiinni vasta nyt )

Kiitos kaikille ihanille vinkeistä ja ideoista! :heart:
 
vieras
Siivouksen iloa ap:lle! :)

siivoa kylppäri viimeisenä ja mene heti ensimmäisenä samoin tein nauttimaan suihkusta puhtaassa kylppärissä ja pesemään siivoushiet pois :D ja sitten vaan rentona sohvalle ihailemaan lopputulosta.
 
jadal
hippimamma, ihanan tutunkuuloista :D

mulla on sama ongelma ap:n kanssa. Ehkäpä kuvaavaa on kun olin aloittamassa siivousta, enkä tiennyt mistä aloittaa, joten tein täysin turhaa työtä ja lopulta pesin vessan seinää juuriharjalla :LOL:
 
*äippä*
Täällä kans ollaan samanlaisia kuin jadal ja ap. Mies vain ihmettelee, miten voi toimia näin, jos on kauhea hoppu saada koti puhtaaksi. Niin meikä tyttö aloittaa jollain tyyliin eteisen kaapilla, jossa on kunnon oveet, eikä kukaan lähde sisälle katsomaan, tai sitten lajittelen lapsen vaatteet uuteen järjestykseen,.. tai sitten käyn ostamassa uusia koreja hyllyyn ja kynttilöitä,.. ihan kuin noi auttais jotenkin asiaa =)

Mut aika hyvin tuo koti on kuitenkin pysynyt puhtaana. Yritän joka päivä siivota jotakin, niin ei tuu sellaista kauheeta paniikkia.
 

Yhteistyössä