Auttakaa mua, huomenna juhlat enkä osaa laittaa HIUKSIA ollenkaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiusaloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiusaloittelija

Vieras
Hiukseni ovat vaaleat, olkapäille ulottuvat. otsatukka on mutta sen saa kammattua "poiskin". En osaa tehdä muuta kuin ponihännän tai suoristaa hiukset. joo, olen oikeasti tyhmä. En hahmota hiuksiani takaa joten en osaa väkertää sinne mitään.

Miten saisin hiukset kauniiksi juhliin?

Jos käyttäisi rullia, niin pitääkö niiden olla yön yli? Rullia ei ole mutta ehkä ehtisin ne ostaa vielä. Mutta mielummin ohje pinneillä tai hainhampaalla tms.

Kiitos tuhannesti avusta.

Tämä on ollut vuosia jo ongelma, joko nyt saisin apua :)

Minä ratkaisisin tuon ongelman käymällä kampaajalla. Juhlakampauksen laitto harvakseltaan ei niin paljon kustanna, etteikö raskisi käydä eikä tartte ottaa paineita hiustenlaiton suhteen.

Mulla siis käytännössä vaihtoehtona niin juhliin kuin arkeen joko "pese ja pidä" tyyli eli en laita hiuksiani mitenkään tai sitten tuo kampaaja.

Mulla on pitkät paksut ja melko "liukkaat" hiukset, ja olen aivan tumpelo niitä laittamaan. Ja mulla ei ole ketään kaveria, joka osaisi mun hiukset laittaa niin, että se kampaus pysyisi koko illan. Ainakaan itselläni ei kovin usein ole mitään suuria juhlia, joten olen päätynyt siihen ratkaisuun, että käyn kampaajalla silloin kun haluan kunnollisen kampauksen. Ihan turha stressata asiast, joka on noinkin helposti hoidettavissa.

Mä laitan lämpörullilla, kun oon kans tosi surkee näissä hiusjutuissa... Iso kasa muotovaahtoa hiuksiin ja rullat siihen. Yhdissä juhlissa nostin takaa nätisti ylös (juurikin tuolla hainhampaalla, ainakin luulisin sitä sillä nimellä kutsuttavan) ja eteen pari korkkiruuvikiharaa rullilla. Sain oikein hyvän kampauksen sillä aikaiseksi! :)

Pese hiukset, kuivaa kuivaimella, laita foliot rullalle, puhalla kuivaajalla vähän että kuumenee, pidä tunti-pari kunnes on kihartunut, avaa ja suihkuta hiuslakkaa jaanna kuivua. Älä kampaa, sormilla voit haroa.

[QUOTE="...";26875721]Pese hiukset, kuivaa kuivaimella, laita foliot rullalle, puhalla kuivaajalla vähän että kuumenee, pidä tunti-pari kunnes on kihartunut, avaa ja suihkuta hiuslakkaa jaanna kuivua. Älä kampaa, sormilla voit haroa.[/QUOTE]

Helpompi minusta on et käy illalla suihkussa. laittaa muotovaahtoa kosteisiin hiuksiin, rullaa ne foliot ja kietoo huivin päähän yöksi. Aamulla aikoo ja vähän sormilla haroo kohdilleen.

Vielä helpompaa on että käyt illalla suihkussa, kuivatat hiukset pyyhekuiviksi. Harjaat ne tuuheiksi, laitat muotovaahtoa ja pöyhötät pää alaspäin vielä tuuheiksi ja ilmaviksi. Sitten laitat hiukset lenkillä hiukan löyhähköksi "nutturaksi" niin ylös kuin saat. Aamulla vasta avaat ja hiuksissa on taipuisuutta ja lainetta. Sen jälkeen voit tehdä loppusilauksen, lakkaa ja ehkä joku hiuskoru tai pinnit. Etutukka nätisti sivulle. Aamulla vaikka etutukkaan iso rulla vielä. Ja sitten lakat.

ööö:n kikka toimii. Itse laitan hiukset noin aina iltaisin kun pesen kasvot ja voilaa, mulla aina hienot laineet sen jälkeen. :D

Niinpä ;) Olen laiska tai aina liian kiireinen laittamaan hiuksiani sen kummemmin vaikka halua olisi. Mulla on pitkät hiukset ja tuolla kikalla on monet juhlat käyty vaikka aina on ollut tarkoitus laittaa paremmin, rullilla tai raudalla. Mulla tuo on ollut sellainen hätäkeino jolla saa hiukset näyttämään kuitenkin kivalta :)

Jos et osaa tehdä niille mitään niin kiharra ne. Suoristusraudalla tosi helppo homma aloittelijallekin.
Tiedän tosi superhelpon ja hienon kampauksen mutta en jaksa selittää.
youtubesta löytyy paljon videoita esim party updo medium hair tjs.

[QUOTE="ööö";26875878]Niinpä ;) Olen laiska tai aina liian kiireinen laittamaan hiuksiani sen kummemmin vaikka halua olisi. Mulla on pitkät hiukset ja tuolla kikalla on monet juhlat käyty vaikka aina on ollut tarkoitus laittaa paremmin, rullilla tai raudalla. Mulla tuo on ollut sellainen hätäkeino jolla saa hiukset näyttämään kuitenkin kivalta :)[/QUOTE]

Itse en ole tuota vielä ihmisten ilmoille koittanut laittaa, mutta pitää kokeilla joskus. :D Mulla niin liukas hius, että ei tahdo pysyä jos muuten koittaa föönata tai kihartaa. Tuo voi olla pysyvämpi kampaus. Ainakin öisin ollut nättinä tukka mulla. :D

Yhteistyössä