Auttakaa mua ennen ku pää hajoaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jassu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jassu"

Vieras
auttakaa minua ennen ku mun pää hajoo!!!

Oikeasti, on jo huumorintaju loppumassa tän homman kanssa.

Mulla on poika, kohta 4wee. Ihana, fiksu ja hirmu kiltti, silloin ku menee hyvin. Sitte ku menee huonosti niin voi tsiisus. Se huutaa, se ulvoo, karjuu, kiljuu ja raivoaa se pahoinpitelee kaikkia ketä vain saa pahoinpideltyä.
Poika saa kaameita raivareita ihan pikku jutuista, ja saattaa sitte huutaa täysillä niiden takia 1h, sit menee 10 min hyvin ja keksii uuden huudon aiheen, ja taas huudetaan 1h jne...

En oikeasti jaksa enään. Eilen illalla meni hermo ku oltiin taas karjuttu koko päivä, ja just ku olin saanu hänen pikkuveljen nukkumaan, niin tämä sai raivarit siitä ku oli jano mut ois halunnu veden pullosta ei lasista.
no sitte heräs pikkuvelikin ja mulla keitti yli, ja huusin kurkku suorana VOI V***UN PENIKKA TURPA KIINNI: Ja aloin kiskoa omaa tukkaani päästä ku keitti yli niin pahasti. No, sitten tietenkin tuli paha mieli mullekkin ja kaikille.

Kertokaa mulle miten mun pitäis toimia ja mitä teen tälle asialle, en halua olla tuommonen karjuja raivo äiti, mutta en vaan kestä enempää huutoa ja temppuilua, en kestä.

kuulostaa aika normaalilta ,joskin tempperamenttiselta nelivuotiaalta.
ihan ekana järjestäisin sinuna itselleni omaa lapsivapaata aikaa. ehkä se auttaa jaksamaan sitten lapsen raivareitakin paremmin eikä tule tussahdettua sitten liiaksi niin,että itseä harmittaa.
ja toisaalta olisin myös armollinen itselleni ; en kokisi huonoa omaatuntoa, jos hermot menisikin. ihmisiähän me vaan ollaan - äiditkin :D

vikaksi, jos ihan totisesti tuntuu, että lapsesi ei ole enää normaalitasolla raivojensa kanssa ja vertaitukikaan ei ymmärrä enää ( tai sellaista ei ole ) ottaisin neuvolaan yhteyttä ja pyytäisin apua .

tsemppiä !

voiko se olla ihan normaalia, siis normaalia temperamenttiselle 4 weelle, että karjuu ja huutaa vähintäänkin puolet päivästä? :O Mä olen ihan tosissani miettiny että mun lapsella on joku tosi pahasti vinossa kun käyttäytyy noin sekopäisesti :(

[QUOTE="jassu";27078356]voiko se olla ihan normaalia, siis normaalia temperamenttiselle 4 weelle, että karjuu ja huutaa vähintäänkin puolet päivästä? :O Mä olen ihan tosissani miettiny että mun lapsella on joku tosi pahasti vinossa kun käyttäytyy noin sekopäisesti :([/QUOTE]

mä en tiedä.voi se olla normaalia varmastikin , pahimpina kausina.
todennäköisempänä mä pidän sitä,että olet itse vaan niin väsynyt ja turtunut,että susta tuntuu,että lapsi huutaa puolet päivästä.vaikka niin ei olisikaan.
enkä nyttarkoita vähätellä sun tuntemuksia ! :)

mutta tuon takia ehdotankin,että otat välimatkaa ja omaa aikaa säännöllisesti - jos siis asia onkin noin :)

[QUOTE="jassu";27078315]auttakaa minua ennen ku mun pää hajoo!!!

Oikeasti, on jo huumorintaju loppumassa tän homman kanssa.

Mulla on poika, kohta 4wee. Ihana, fiksu ja hirmu kiltti, silloin ku menee hyvin. Sitte ku menee huonosti niin voi tsiisus. Se huutaa, se ulvoo, karjuu, kiljuu ja raivoaa se pahoinpitelee kaikkia ketä vain saa pahoinpideltyä.
Poika saa kaameita raivareita ihan pikku jutuista, ja saattaa sitte huutaa täysillä niiden takia 1h, sit menee 10 min hyvin ja keksii uuden huudon aiheen, ja taas huudetaan 1h jne...

En oikeasti jaksa enään. Eilen illalla meni hermo ku oltiin taas karjuttu koko päivä, ja just ku olin saanu hänen pikkuveljen nukkumaan, niin tämä sai raivarit siitä ku oli jano mut ois halunnu veden pullosta ei lasista.
no sitte heräs pikkuvelikin ja mulla keitti yli, ja huusin kurkku suorana VOI V***UN PENIKKA TURPA KIINNI: Ja aloin kiskoa omaa tukkaani päästä ku keitti yli niin pahasti. No, sitten tietenkin tuli paha mieli mullekkin ja kaikille.

Kertokaa mulle miten mun pitäis toimia ja mitä teen tälle asialle, en halua olla tuommonen karjuja raivo äiti, mutta en vaan kestä enempää huutoa ja temppuilua, en kestä.[/QUOTE]

"väkivaltana" Vaikka se ei ole sitä! Rauhotu! ja sano että nyt pitäs mennä nukkumaan! Jos ei mene niin antaa valvoa koko yö! Et ainakaan pakota!(uhma) Sanon sata prossalla että nukahtaa ennen sinua!

[QUOTE="jassu";27078356]voiko se olla ihan normaalia, siis normaalia temperamenttiselle 4 weelle, että karjuu ja huutaa vähintäänkin puolet päivästä? :O Mä olen ihan tosissani miettiny että mun lapsella on joku tosi pahasti vinossa kun käyttäytyy noin sekopäisesti :([/QUOTE]

Näiden 3-4-vuotiaiden kullannuppujen edesottamuksista oli ketju just vähän aikaa sitten. Oli ihan lohdullista luettavaa. http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...4367-kun-3-4-vuotiaasi-hankala-millainen-han/

Kuulostaa tuo teidän meininki ihan normaalilta kyllä. Itselläni on 4-vuotias, 2-vuotias ja 1kk ikäinen. Korvatulppia pidän välillä kun erityisesti se 4-vuotiaan vinkuminen ja marina alkaa käymään hermoille. :D Huutaminen meillä yleensä rauhoittuu kun passitan lapsen omaan huoneeseensa rauhoittumaan. Tilanne tasaantuu kun siellä lapsi ei saa huomiota ja itsekin saan vähän hengähtää. Välillä kyllä käy naapurit sääliksi, tosin kukaan ei ole ainakaan tunnustanut häiriintyneensä kun olen asiasta jutellut. :)

Kiitos vastauksista. :) ehkä se tästä sitten helpottuu kun lapset kasvaa. :)
nyt ei oikeastaan ole mahdollisuutta omaan aikaan, lasten isä kulkee reissutöissä, ja sitten kun hän on kotona, niin saan tietenkin omaa aikaa jonkin verran. Tosin lasten isä on vielä onnettomampi tässä asiassa eikä jaksa kuunnella pojan karjumista puoliakaan niin paljon kun minä. ja sitte vielä saamaton ukko, eikä lapset ole ikinä nukkumassa ennen kl 23, jos lasten nukutus on ukon vastuulla kokonaan... mutta nyt mennään jo ohi aiheen.

mitä sitte pitäis tehä kun tuntee että nyt taas menee hermo??

Meillä ei onneksi vedetä tunnin mittaisia itkupotkuraivareita, vaikka tempperamenttinen tuo 4-v. tyttö onkin.
Veljeään kohtaan oli aikaisemmin väkivaltainen ja saattaa joskus oikein raivostuessaan vieläkin purra/läpsäistä/heittää esineellä. Mutta hei, muistan itse olleeni lapsena ihan samanlainen.

Onneksi en kuitenkaan reagoi yhtä vahvasti tytön raivonpuuskiin, mitä minulle tehtiin (nipistettiin, annettiin "luunappi", purtiin takaisin ja tukistettiin). Itse vaan torun ja käytän mahdollisesti jäähyä tai jonkun rakkaan tavaran pois ottoa.

Aika hyvin pärjää jo sillä, kun ei kerta kaikkiaan anna periksi kaikenmaailman kotkotuksille.

Yhteistyössä