Auttakaa mua, 1v5kk nukutus ja yö- + iltaimetys...

Meillä siis olen alusta asti nukuttanut pojan tissille, tutti ei ole kelvannut oikeastaan ikinä.
Ei suostu jäämään yksin sänkyyn illalla vaan huutaa ja itkee ihan lohduttomasti vähintään 2-3 h. (muutaman kerran kokeiltu joskos nukahtaisi sänkyyn siten että minä istun vieressä )
Poitsu heräilee öisin 2-5 kertaa, ja aika harvoin nukahtaa uudestaan ilman tissimaitoa. Maitopullo ei kelpaa korvikkeeksi. Joskus nukahtaa uudelleen ennenkuin on edes herännyt kunnolla siten, että laitan käden hänen selän päälle ja siihen pieni sitten rauhoittuu ja hiljenee takaisin uneen.

Millä ihmeellä mä saan muutettua tuon nukutusrutiinin ja lopetettua yötissittelyn, huudattaa en halua montaa tuntia??

Joo-o, oma vika kun olen hänet tuohon totuttanut, mutta ei tämä voi ikuisuuksia jatkua...eihän...
 
Mä varmaan lopettaisin tylysti imetyksen, ellei siihen ole jotain tosi painavaa syytä.

Yösyönnit lopetin kun tyttö oli 10kk, huusi ekan yön kuin syötävä, ei enää sen jälkeen. Sitten kun tyttö oli vuoden ikäinen, vähensin imetystä ensin niin että mentiin muutama päivä ilman päivätissiä ja päikkäritissiä. N. viikko mentiin niin ja sitten lopetin iltaimetyksen. Eka ilta meni niin ettei edes huomannut tissin puuttumista, toisena iltana huuteli maidon perään. Tässä vaiheessa en siis ottanut enää mitään pullo/nokkamukimaitoa tilalle. Hyvin se siitä sitten lähti.

Levoton oli kyllä pitkään öisin ja vihdoin yöt rauhottuivat kun korvat putkitettiin. Nykyään nukahtaa itekseen omaan sänkyyn, tutteja läjä siellä sängyssä. Joskus inisee enemmän, toisinaan ei kuulu pihahdustakaan yön aikana.

Nyt siis tyttö 1v5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Sorry jos nyt sanon :saint: mutta eikö tuon ikäisen pitäisi jo pikkuhiljaa nukkua yöt....
:eek: :eek: :eek: Ja olisko vielä vinkkiä antaa, että miten ne yöt saisi nukkumaan? Siitähän tästä oli kyse!? Mun poika 1v4kk ei todellakaan nuku öitä heräilemättä, yösyönnit on kyllä lopetettu 11kk iässä, mutta eipä sillä ollut mitään vaikutusta yöheräilyihin.


Ap: Oisko mahdoton ajatus että lopettaisit imettämisen kokonaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Sorry jos nyt sanon :saint: mutta eikö tuon ikäisen pitäisi jo pikkuhiljaa nukkua yöt....
:eek: :eek: :eek: Ja olisko vielä vinkkiä antaa, että miten ne yöt saisi nukkumaan? Siitähän tästä oli kyse!? Mun poika 1v4kk ei todellakaan nuku öitä heräilemättä, yösyönnit on kyllä lopetettu 11kk iässä, mutta eipä sillä ollut mitään vaikutusta yöheräilyihin.


Ap: Oisko mahdoton ajatus että lopettaisit imettämisen kokonaan?
Ei ole yhtään mahdoton ajatus, enhän mä imetäkään enää kuin nukkumaan mennessä ja yöllä tai aamusta jos haluan vielä lisäuniaikaa itse...
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Sorry jos nyt sanon :saint: mutta eikö tuon ikäisen pitäisi jo pikkuhiljaa nukkua yöt....
:eek: :eek: :eek: Ja olisko vielä vinkkiä antaa, että miten ne yöt saisi nukkumaan? Siitähän tästä oli kyse!? Mun poika 1v4kk ei todellakaan nuku öitä heräilemättä, yösyönnit on kyllä lopetettu 11kk iässä, mutta eipä sillä ollut mitään vaikutusta yöheräilyihin.


Ap: Oisko mahdoton ajatus että lopettaisit imettämisen kokonaan?
Ei ole yhtään mahdoton ajatus, enhän mä imetäkään enää kuin nukkumaan mennessä ja yöllä tai aamusta jos haluan vielä lisäuniaikaa itse...
Mie varmaan ensimmäiseksi kokeilisin sitä että jättäis sen tissin antamisen kokonaan pois. Sitä on tietysti vaikea mennä sanomaan, että auttaako se vai ei ennen kun kokeilee. Huutamista on ihan varmasti tiedossa, mutta se sama on edessä kyllä jokatapauksessa siinä vaiheessa kun imettämisen lopettaa, tapahtuipa se sitten nyt tai vuoden kuluttua.
Kuinka paljon lapsi nukkuu päivällä? Monelta herää aamulla, ja monestako moneen on päiväunet? Ajattelin vaan että jos ei ole illalla tarpeeksi väsynyt, ja siksi menee huutamiseksi.
Tapahtuuko teillä nukuttaminen ja nukkuminen perhepedissä?
 
Voimia sinulle ap! En ole kovin hyvä neuvomaan näissä nukkumisasioissa kun meillä on ollut kaksi helposti nukahtavaa ja ihan hyvin nukkuvaa neitiä jota kovat itse yötissin lopettaneet (toinen 11kk ja toinen 1v6kk) iässä, molempia olen tämänkin jälkeen päivällä ja illalla imettänyt ja nukutusimettänytkin siis :saint: pointti siis oli ettei se imetys välttämättä tässä ole se syy hankalaan nukutukseen tai yöheräilyyn :wave:

Meillä myös etenkin kakkosneiti nukahtaa ihan nätisti myös isin kanssa (ei kyllä ole kuin pari kertaa kokeiltu, kun ei ole ollut tarvetta) noin 10 minuutissa, on niin puhki päivän leikeistä. Meillä kakkonen (1v8kk) nukkuu yöllä noin 11h ja päikkyjä 2h (kerran päivässä ). ykkösellä oli suunnilleen sama rytmi tässä iässä. Ykkönen vaati ilattissinsä hanakammin, mutta ei se mun mielestä iso juttu ollut, kun mulla ei tosiaan ole niin kauheasti iltamenoa etten voisi toista tissittää. Eli jos teilläkin tissitainnutus toimii niin mikset sitä jatkaisi, se on yksi hujaus kun lapsi on sen verran vanhempi että on helpompi selittää että enää/tänä iltana ei saa tissiä. Meilläkin ykkönen lopetti nukutustisun ja tisuttelun aikanaan ;) Eli miksi korjata jotain mikä ei ole rikki!

Yöunet joillakin muuten paranevat kun siirtyy omaan sänkyyn/huoneeseen, kunnon pimennysverhot (etenkin kesäaikaan) voivat myös auttaa. Päivän aikana on myös hyvä varmistaa että lapsi syö ja juo riittävästi, ettei siihen heräile yöllä. Ja tietysti kyseessä voi olla jokin enemmän tai vähemmän fyysinen vaiva kuten korvatulehdus (hampaat, taidot, eroahdistus) Tai sitten on vain odotettava että aika ja ikä tekee tehtävänsä. Tilanne varmasti muuttuu paljon nopeammin kuin voit ikina kuvitellakkaan :flower:

Mutta tosiaan kuten sanottu olen vähän jäävi puhumaan nukuttamisesta ja nukkumisesta, tulin vain kertomaan että tissi pahalainen ei ole aina kaiken takana, jos siis haluat imetystä vielä jatkaa.
 
Myös lapsia niin muin meitä aikuisia on niin monenlaisia nukkujia. Minun mielestä ei ole itsestäänselvyys ,että tuo ikäinen nukkuu täydet yöt. Kuinka moni meistä aikuisista nukahtaa aina samassa ajassa samaan aikaa ja nukkuu yöt heräämättä.

Mutta asiaan..
Minä lopetin esikoisen imetyksen hänen ollessa 1v5kk. Kylläkin siitä syytä ,että olin raskaana eikä oma kroppa kestänyt imettää ja odottaa toista. Vieroitus sujui yllättävän hyvin. Tarjosin illalla sylissä lämpimän maidon nokkiksesta ja annon nukahtaa vielä syliin. Tästä edettiin hitain ,mutta varmoin askelin kohti parempia öitä. Takapakkeja tuli. Unipäiväkirja oli hyvä apu ,kun siitä pystyi seuraamaan hidasta kehitystä. Hyvin huonouninen lapsemme alkoi nukkua 2v5kk iässä yöt heräämättä. Perhepedissä kylläkin edelleen ja nukutan viekussa maaten. Näin mennään kunnes lapsi on itse haluaa omaan sänkyyn tai huoneeseen. Vauvamme on jo 9kk ja alusta asti ollut erilainen nukkuja. Nyt kyllä hulinayöt kehitykseen liittyen menossa, mutta ei sen väliä ,kun toinen jo nukkuu. Pehmeästikin voi mennä ja edistyä, vaikkakin hitaasti. Huudattaa ei tarvitse.

 
meillä molemmat on olleet tissitakiaisia imetyksen loppumiseen asti, eli söivät myös öisin ja nukahtivat rinnalle :whistle: esikoinen oli 1v4kk kun lopetin ja kuopus 11kk. esikoinen yhtenä yönä vinkui tissin perään hetken mutta rauhottui kun sanoin topakasti että nyt ei tipu enää. kuopus kyllä sitten heräili pari viikkoa öisin rintaa kiljumaan vaikka päivisin ei koko tissi-ihanuutta muistanut :whistle:
eli meillä auttoi se. tosin mä en muuta kokeillutkaan, laiska :ashamed:
 
Meillä auttoi imetyksen lopettaminen(vähän reilu 1 v:nä ). Nyt 1v3kk nukkui jo pidemmän pätkän öitä heräilemättä, mutta nyt taas on joku vaihe että heräilee. Mutta voin sentään illalla ajatella että saatan saada nukkua aamuun asti:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Sorry jos nyt sanon :saint: mutta eikö tuon ikäisen pitäisi jo pikkuhiljaa nukkua yöt....
:eek: :eek: :eek: Ja olisko vielä vinkkiä antaa, että miten ne yöt saisi nukkumaan? Siitähän tästä oli kyse!? Mun poika 1v4kk ei todellakaan nuku öitä heräilemättä, yösyönnit on kyllä lopetettu 11kk iässä, mutta eipä sillä ollut mitään vaikutusta yöheräilyihin.


Ap: Oisko mahdoton ajatus että lopettaisit imettämisen kokonaan?
Ei ole yhtään mahdoton ajatus, enhän mä imetäkään enää kuin nukkumaan mennessä ja yöllä tai aamusta jos haluan vielä lisäuniaikaa itse...
Mie varmaan ensimmäiseksi kokeilisin sitä että jättäis sen tissin antamisen kokonaan pois. Sitä on tietysti vaikea mennä sanomaan, että auttaako se vai ei ennen kun kokeilee. Huutamista on ihan varmasti tiedossa, mutta se sama on edessä kyllä jokatapauksessa siinä vaiheessa kun imettämisen lopettaa, tapahtuipa se sitten nyt tai vuoden kuluttua.
Kuinka paljon lapsi nukkuu päivällä? Monelta herää aamulla, ja monestako moneen on päiväunet? Ajattelin vaan että jos ei ole illalla tarpeeksi väsynyt, ja siksi menee huutamiseksi.
Tapahtuuko teillä nukuttaminen ja nukkuminen perhepedissä?

Poitsu nukkuu yöunet n. 20.30- 6.30 ja päikkärit on 12-14 (TAI -15)


Nukutaan perhpedissä...tai no, poitsun pinnis on sivuvaununa meidän sängyssä ja siitä kömpii yöllä sitten viereen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnamammma:
Voimia sinulle ap! En ole kovin hyvä neuvomaan näissä nukkumisasioissa kun meillä on ollut kaksi helposti nukahtavaa ja ihan hyvin nukkuvaa neitiä jota kovat itse yötissin lopettaneet (toinen 11kk ja toinen 1v6kk) iässä, molempia olen tämänkin jälkeen päivällä ja illalla imettänyt ja nukutusimettänytkin siis :saint: pointti siis oli ettei se imetys välttämättä tässä ole se syy hankalaan nukutukseen tai yöheräilyyn :wave:

Meillä myös etenkin kakkosneiti nukahtaa ihan nätisti myös isin kanssa (ei kyllä ole kuin pari kertaa kokeiltu, kun ei ole ollut tarvetta) noin 10 minuutissa, on niin puhki päivän leikeistä. Meillä kakkonen (1v8kk) nukkuu yöllä noin 11h ja päikkyjä 2h (kerran päivässä ). ykkösellä oli suunnilleen sama rytmi tässä iässä. Ykkönen vaati ilattissinsä hanakammin, mutta ei se mun mielestä iso juttu ollut, kun mulla ei tosiaan ole niin kauheasti iltamenoa etten voisi toista tissittää. Eli jos teilläkin tissitainnutus toimii niin mikset sitä jatkaisi, se on yksi hujaus kun lapsi on sen verran vanhempi että on helpompi selittää että enää/tänä iltana ei saa tissiä. Meilläkin ykkönen lopetti nukutustisun ja tisuttelun aikanaan ;) Eli miksi korjata jotain mikä ei ole rikki!

Yöunet joillakin muuten paranevat kun siirtyy omaan sänkyyn/huoneeseen, kunnon pimennysverhot (etenkin kesäaikaan) voivat myös auttaa. Päivän aikana on myös hyvä varmistaa että lapsi syö ja juo riittävästi, ettei siihen heräile yöllä. Ja tietysti kyseessä voi olla jokin enemmän tai vähemmän fyysinen vaiva kuten korvatulehdus (hampaat, taidot, eroahdistus) Tai sitten on vain odotettava että aika ja ikä tekee tehtävänsä. Tilanne varmasti muuttuu paljon nopeammin kuin voit ikina kuvitellakkaan :flower:

Mutta tosiaan kuten sanottu olen vähän jäävi puhumaan nukuttamisesta ja nukkumisesta, tulin vain kertomaan että tissi pahalainen ei ole aina kaiken takana, jos siis haluat imetystä vielä jatkaa.
Pimennysverhot on makkarissa, pinnis on sivuvaununa meidän sängyssä ja poitsu syö kuin hevonen.
Eroahdistusta tosin on jonkin verran ja melkoinen pätkä korvatulehduskierrettä takanapäin...

Rohkaiseva kirjoitus, kiitos. !
 
Mä tein niin kun poika päätti ite 10kk iässä ite, että ei enää tissiä syö (oli siis siihen asti yleensä nukahtanut tissille) että tehtiin ihan normi iltarutiinit, sit makkariin ja kun aiemmin imetin niin sit otin syliin ja luettiin iltasatu. Sit valot pois ja lauleskelin pojalle kunnes rauhottu syliin. Siitä sit pikkuhiljaa siirsin hereillä olevana omaan sänkyyn mihin silittelin. Nykyään nukutan samalla tavalla. Joskus vaatii kauemmin syliä, mutta yleensä nyt jo ite, ikää 1v 5kk, haluaa mennä omaan sänkyyn. Meillä imetyksen lopetus rauhoitti yöheräilyt noin viikon ajaksi. Sit palattiin takas samaan tai oikeestaan pahempaan. Heräilyjä edelleen öisin 5-10. Joskus vaan muutama. Viekkuun pojan otan kun ei enää omaan sänkyyn rauhoitu. Mä luulen kans, että tässä asiassa auttaa vaan aika. Unikouluja, varsinkaan mitään huudattamis sellaisia, en edes harkitse. Aika varmasti auttaa, jos yhtään lohduttaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Meillä siis olen alusta asti nukuttanut pojan tissille, tutti ei ole kelvannut oikeastaan ikinä.
Ei suostu jäämään yksin sänkyyn illalla vaan huutaa ja itkee ihan lohduttomasti vähintään 2-3 h. (muutaman kerran kokeiltu joskos nukahtaisi sänkyyn siten että minä istun vieressä )
Poitsu heräilee öisin 2-5 kertaa, ja aika harvoin nukahtaa uudestaan ilman tissimaitoa. Maitopullo ei kelpaa korvikkeeksi. Joskus nukahtaa uudelleen ennenkuin on edes herännyt kunnolla siten, että laitan käden hänen selän päälle ja siihen pieni sitten rauhoittuu ja hiljenee takaisin uneen.

Millä ihmeellä mä saan muutettua tuon nukutusrutiinin ja lopetettua yötissittelyn, huudattaa en halua montaa tuntia??

Joo-o, oma vika kun olen hänet tuohon totuttanut, mutta ei tämä voi ikuisuuksia jatkua...eihän...
Meillä oli ihan sama tilanne... Poika nyt 2v1kk ja nukkuu yöt meko hyvin, välillä heräilee silti ja juttelee puoliunessa, kunnes nukahtaa uudestaan. Sitä ennen nukkui aina vain tunnin-kahden pätkissä. Olin aivan uupunut...

Imetin 2 vuotiaaksi, alkuun meilläkin nukahdettiin tissille, mutta sitten aloin imettää iltaisin sohvalla ja sänkyyyn mentiin vain nukkumaan. Monta kuukautta kaiveli satunnaisesti öisin rintaa, mutta totesin vain (välillä aika kärttyisestikin...) että 'äiti nukkuu nyt!' ja lopulta lopetti. Edelleenkin itse nukutus on välillä hankalaa, mutta ainakin nukkuu pitempiä pätkiä ja minunkin univelkani alkaa olla kuitettu :)

Itse suosin tuota pitkää imetystä, oon sen myötä päässyt monessa asiassa niin vähällä, imettäisin kai vieläkin, mutta poika ei enää oikeastaan maitoa kaivannut, lähinnä sitä läheisyyttä, ja sitähän voi antaa muutenkin. Ja tosiaan nyt riittää öisin, kun saa kiivetä minun kainalooni, jos herää kesken unien, eli käytännössä joka yö :D Nukkuu siis omassa sängyssään minun sänkyni vieressä, ikään kuin sivuvaunussa.

Toiset nyt vain ovat 'huonompia' nukkujia, tai levottomampia. Meillä kaikki suvussa aikamoisia heräilijöitä ja yökukkujia. Pimennysverhoilla tilanne parani huomattavasti, nyt jos makuuhuoneeseen tulee valoa, minä ja poika herätään saman tien. Ja minä en ole koskaan osannutkaan nukkua kuin pimeässä, tosin silmälaputkin riittää :) Kauhulla kuitenkin odotan kesän valoisinta aikaa...

Älä syyttele itseäsi siitä, että olisit lapsen johonkin totuttanut, olen kuitenkin nähnyt ihan samaan 'tottuneita' lapsia, jotka silti nukkuvat hyvin. Taitaa olla enemmän kiinni tenavan temperamentista, kuin imetyksestä, tai opituista tavoista. Mutta tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni. Voimia ja jaksamista!

 
En kiireessä ennättänyt lukea kaikkia vastauksia, joten pahoittelut jos tulee samankaltaista tekstiä kuin edellä jo on...

Voi Merenneitonen kun tilanteesi kuulostaakin tutulta! Meillä on 1v 5 kk oleva tyttönen, joka nukahti aikaisemmin vain rinnalle. Ja yöllä heräiltiin vähintään kahden tunnin välein, ja uni tuli vain rinnalla. Olin joskus alkuvuodesta itse melkolailla uupunut ainaisten yöheräilyjen takia. Tyttönen söi vielä noin kuukausi sitten rintaa päivällä useita kertoja.

Talvella teimme sitten yksinkertaisesti päätöksen, että tyttönen nukahtaa illalla viereen, ei rinnalle. Annoin iltamaitoa nojatuolissa, ja sängyssä luimme kirjaa ja tyttönen nuhkahti viereen. Muutaman illan hamusi maitoa, mutta kun en vain antanut, niin se jäi. (En suostu itkettämään lastani!)

Noin kuukausi sitten päätin myös, että imetystä aletaan pikku hiljaa vähentämään selvästi, sillä kiinteiden syönti kärsi... Aloin systemaattisesti vähentämään imetyskertoja. Samalla päätimme luopuoa yöimetyksistä. Meillä yösyötöt loppuivat kun siirryin nukkumaan toiseen huoneeseen noin viikoksi (nukumme perhepedissä). Kyllähän se opettelutti -- puolin ja toisin. Minun on myös tunnstettava, että itse varmasti "ruokin" tuota yösyöntiä... Sillä oli niiiiiiin helppoa antaa yöllä rintaa ja jatkaa saman tien unia.... Ja varmasti meillä tyttösellä vaikutti yönukahtamisen vaikeuteen "maidon tuoksu", tai niin uskon.

Nyt meillä mennään ns. aamumaidolla. Eli tyttönen saa herätessään halutessaan rintamaitoa (ja yleensä haluaa!). Voi sitä onnea mikä hänen kasvoillaan on kun saa maitohömpsyt pitkän yön jälkeen.... =)

Meillä siis yöheräilyt vähenivät selvästi tuon yöimetyksen loputtua. Ja tyttösen tajuttua, ettei maitoa tule yöllä... Mutta kerran tai kaksi yössä heräilyä edelleen on.

Voimia!
 
Meillä tyttö nyt 2v ollut aina huono nukkuja. Imetin pitkään, 1,5 v. Heti kun jätin yösyötön pois, alkoivat rauhallisemmat yöt. Tyttö ei juurikaan protestoinut tissittelyn loppumista öisin. Meillä nukuttiin omassa pinniksessä sänkymme vieressä, mutta kun yötissittelystä jäi se paha tapa heräillä aamuyöstä, jolloin nostin viereeni nukkumaan, laitoimme pinniksen ilman laitaa sänkymmen jatkoksi, jolloin ei tarvinut enään nousta nostamaan häntä viereen, vaan tyytyi siihen että sai ottaa esim. kädestä kiinni. Sitten ei enään herännyt ollenkaan aamuyöstä.
Jossain vaiheessa merkkailin heräämisiä ylös, mutta en jaksanut sitä pitkään, muutin ajattelutapaani, ei se kuitenkaan loputtomiin heräile, ja kas, kohta nukkui jo paljon paremmin. Vaikea vaihe, mutta aivan varmasti menee ohi..

Meillä isä menee nukkumaan aikaisin, kahdeksan jälkeen, tytön kanssa, näinollen ei ole ongelmia yksin nukkumaan käymisessä. Itse en kyllä raaskisi jättääkkään tyttöä yksin nukahtamaan! Miksi pitäisi? Ei siinä tarvitse kauaa köllötellä vieressä, kun lapsi on jo unten mailla.

Mutta rankkaa aikaa se yöheräilyaika on, mutta onneksi ohimenevää, aivan varmasti!!!!
 
En jaksanut lukea muita vastauksia, mutta laitan tähän mitä meillä on todettu toimivaksi/mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa.

Meillä edelleen (1v7kk) lapsi nukutetaan eli vuoroiltoina isä tai äiti on sängyn vieressä niin kauan, että lapsi nukahtaa. Yleensä menee 5-15min, koska tutut iltarutiinit ja taapero tietää itsekin mikä on homman nimi. Minusta lapsen ei tarvitse nukahtaa vielä yksin eikä olla tuota koettu mitenkään hankalaksi (päin vastoin se on nykyään päivän ainoa hetki, jolloin äitikin saa vain olla rauhassa eikä tarvitse tehdä mitään).

Yövierotus tehtiin niin, että isä hoiti lasta pari yötä eikä siihen sitten muuta oikeastaan tarvittukaan kun tajusi, ettei tissiä enää öisin tule.
Yöheräilyt loppuivat kun imetys lopetettiin kokonaan.
 
Meillä helpotti heti, kun jätin vain kylmästi yösyötöt pois. Kyllähän se aika itkusta oli, mutta eipä sille voinut mitään. Nyt oon taas väsymyksissäni lipsunu ja poika heräilee taas vähän useammin. :hug:

Kyllä se siitä. Varmasti monet on täällä antanu ohjeita, joten en niitä ole antamassa, kunhan vain tsemppaan!
 
Sama se oli meillä,että yösyötöt kerrasta pois. En imettänyt enää vaan käytössä oli pullo ja poika halusi pulloa pahimmillaan 5x yössä. Päätin kun poika oli n.11kk,että nyt loppuu ja otin pullon kokonaan pois käytöstä. Yhden yön melkein valvoimme ja poika itki pulloa,mutta siihen loppui. Ei se taannut meille yhtenäisiä yöunia,mutta rauhoitti todella paljon. Tuohon nukahtamisasiaan en osaa kommentoida,koska meillä ei ole ollut ongelmia sen kanssa.
 

Yhteistyössä