Auttakaa! Miten mun pitäisi tässä tilanteessa toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matto Alta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matto Alta

Vieras
Mies on ollut pitkään etäinen ja "kova". Kertoi, että johtuu remontista ja työpaineista - mikä olikin ihan järkeenkäypä selitys. Itselläkin on ollut aika stressaavaa kaiken kaikkiaan samoista syistä. Sitten näin, että miehen naistyökaveri oli laittanut hempeän tekstarin, ja tenttasin että mistä on kyse. Mies kielsi kaiken ja keksi jonkun selityksen, että on vain vitsiä ym.

Sitten kysyin asiasta uudelleen, kun tajusin selityksen ontuvan merkittävältä osin. Mies ei voinut kieltää, ja kysyin suoraan missä mennään. Kertoi, että on ihastunut tähän naiseen, mutta muuta ei ole (en tiedä sitten). Lisäksi kertoi, että on pari vuotta jo paininut meidän ongelmien kanssa, joissa minulla myös on osaa, en kiellä. Mm. seksi on hänen mielestään ongelma, lisäksi hän ei ilmeisesti rakasta minua niin kuin vaimoa tulisi rakastaa, eikä myöskään halua - intohimo puuttuu. Nämä tunteet tuli mulle ihan tyhjästä, en ole oikeasti tajunnut, että tilanne on näin paha. Meillä on ollut ihan normiarkea, eikä mies ole aiemmin puhunut mitään tuollaista. Kun kysyin, että mitä me nyt tehdään asialle, niin hän sanoi vain että "katsotaan". Onko tuo nyt sitten tekemistä? Tämä on ihan kauhea tilanne, en tiedä yhtään miten toimin tästä eteenpäin.

Sanoin, että teen parhaani ja että ero ei ole ainakaan minulle ensisijainen vaihtoehto. Onko muita tällaisesta tilanteesta selvinneitä? Kertokaa.... please!

Et kyllä helpolla tuosta selviä. Miten pystyisit hyväksymään pidemmän päälle sellaisen miehen, joka ei rakasta ja halua sinua "niin kuin vaimoa kuuluu rakastaa". Mies ei ala rakastaa sinua yhtään enempää vaikka päälläsi seisoisit. Jos yrität alkaa miellyttää miestä, joudut vain alistettuun asemaan.

välittömästi mulkun ulos talosta tuossa tilanteessa.Haluaa ensin varmistaa uuden pesän ja käyttää vanhaa kunnes uusi on varmistettu.Miten ikinä kukaan nainen alistuu tuollaiseen suhteeseen missä katsellaan.

Sä et saa miestäsi rakastamaan ja haluamaan itseäsi se on fakta.
Miehesi luultavasti katsoo tuleeko ihastumisesta työkaveriin jotain syvempää.Sen aikaa katselee sua,ja jos uus suhde rupee kukoistamaan niin se on sulle hyvästi.<Jos uus suhde ei saa tuulta alleen niin tyytyy suhun,tosin varmaan silloinkin katselee uusia tuulia.
Roikkumalla sä et tee hallaa kun itsellesi.

Juupa juu. Ilmeisesti tämä nainenkin on kuitenkin suhteessa. Meillä on kaksi pientä lasta, juuri hankittu talo ja muutenkin tilanne ihan kamala tällaisen asian kannalta. Mä en tiedä yhtään, miten tästä eteenpäin, jos tässä eroon joudutaan. Mulla on työpaikka, mutta toisella puolella Suomea (on muutettu miehen työn perässä). Pitääkö mun muuttaa nyt sitten lasten kanssa sinne jonnekin kaupunkikaksioon.. Kuulostaa ihan kauhealta. Mä en tunne tuota miestä enää ollenkaan :´´(

Mieti mikä teidän suhteessa on pahasti perseellään että mies alkaa katsella vierasta.
Ehjään hyvään ja toimivaan parisuhteeseen ei pääse väliin kolmatta.
Jos pääsee niin suhteessa on joku vika.

Se on kyl ärsyttävää, ettei miehet puhu tollasista. Yhtäkkii sit vaan tulee pommina, yleensä vahingossa. ihan niinku eivät haluiskaan korjata asioita. Ainakin musta tuntuu, ett on melko yleistä miehiltä... :/

Kertoisitko tarkemmin siitä seksiin liittyvästä ongelmasta. Ilmeisesti nyt uuden naisen myötä tuntee intohimoa, joka teillä ollut kadoksissa. Tuudittaudu siihen, että se laantuu pian siinäkin suhteessa ja sitten alkaa muut jutut merkkaamaan.

No se seksiongelma liittyy lähinnä mun itsetuntoon, en ole ollut hirmu vapautunut seksissä, mutta kuitenkin nauttinut siitä ja tehnyt asioita. Mies sanoi, ettei ole kokenut itseään halutuksi. Ehkä se on sitten niin, olen ollut vain tavattoman arka tekemään aloitteita. Olen käynyt terapeutillakin tämän vuoksi.

Vaikuttaa tosiaan siltä ettei miestä huvita nähdä vaivaa teidän suhteen eteen. Mut se johtuu todennäköisesti vaan siitä, että on nyt sen ihastuksensa pauloissa.
Mun neuvo on, että koetat voittaa miehen takas. Tiedän, että tämä on vastoin yleistä mielipidettä; suurin osa heittäis heti pellolle. Mutta kaikki on vielä pelastettavissa. Koeta tehdä osaltas kodista sellainen paikka jossa mies haluaa olla. Anna miehen huomata, että sä ja perhe olette arvokkaita, pysymällä läsnä ja osoittamalla rakkauttas miehelle kaikesta huolimatta. Jossain vaiheessa miehes huomaa ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella. Ainakin toivottavasti. Voimia. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja paska seksielämä tappaa koko suhteen:
Se on fakta.

Näin on. Ikävää, ettei tässä tapauksessa mies tiedosta, että sen toisen arkuus tai haluttomuus voi johtua tästä miehestäkin. Ei seksielämän ongelmia voi sälyttää toisen niskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja oo:
Vaikuttaa tosiaan siltä ettei miestä huvita nähdä vaivaa teidän suhteen eteen. Mut se johtuu todennäköisesti vaan siitä, että on nyt sen ihastuksensa pauloissa.
Mun neuvo on, että koetat voittaa miehen takas. Tiedän, että tämä on vastoin yleistä mielipidettä; suurin osa heittäis heti pellolle. Mutta kaikki on vielä pelastettavissa. Koeta tehdä osaltas kodista sellainen paikka jossa mies haluaa olla. Anna miehen huomata, että sä ja perhe olette arvokkaita, pysymällä läsnä ja osoittamalla rakkauttas miehelle kaikesta huolimatta. Jossain vaiheessa miehes huomaa ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella. Ainakin toivottavasti. Voimia. :hug:

Jos se puuttuu ja mies saa sen työkaveriltaan,se ei vaimoonsa valitse niin kurjalta kuin se tuntuukin sanoa.Ja jos ja kun suhde työkaveriin on ohim,se hakee sitä mieleistään seksiä jostain muualta.

Mä ottaisin asian uudelleen puheeksi miehen kanssa. Hän saisi tehdä heti ratkaisun panostaako olemassa olevaan suhteeseen vai haikaileeko muita.

Ja tekisin selväksi, että en todellakaan olisi odottamassa jos valitseekin väärin.

Jos mun mies sanoisi olevansa ihastunut toiseen, se olisi moro samantien! En tosiaan jäisi odottelemaan, mitä päättää. Jos ihastuu johonkin toiseen, se tarkoittaa ettei enää rakasta mua. Ja mitä sellaisella miehellä teen?

Alkuperäinen kirjoittaja Matto Alta:
tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa sille naiselle, mutta se lienee huono vaihtoehto..?

Joo, lienee huono vaihtoehto -ethän edes tunne koko naista. Sun elämän kannalta se on kyllä sun miehesi joka on nyt mokannut, toinen nainen on sivuosassa. Toki tuon naisen moraali on olematon, mutta sun miehesi tässä on nyt sua kusettanut. Joten homma selvitystilaan, eikä mitään katellaan-meininkiä. Muuten voi olla kattelet hommaa vielä pitkän tovin, ja sit sut dumpataan enivei. Toivon voimia tosi paskaan tilanteeseen!

Puhukaa, puhukaa ja puhukaa asiasta. Mä en kyllä kannata tuota "heti ulos" heittoa. Nimittäin ihminen todellakin saattaa hetkellisesti ihastua toiseen ja se menee todennäköisesti ohi.

Mä tiedän, kun olen ollut itse ihastunut toiseen mieheen. Onneksi ei tullut ilmi, eikä mies heittänyt minua ulos päänsisäisen fantasiani takia :D. Vähitellen tuo typerä hulluus kuoli, minä heräsin ja nolotti koko asia itseänikin. En ikinä vaihtaisi, oikeasti, tuota ihanaa omaa rakasta miestäni. :) Tuli vain hetkellinen heikotus ja huomio tuntui kivalta.

Yhteistyössä