Auttakaa! Mitä ihmettä teen tuon 19v tytön kanssa?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tyttö on saanut päähänsä että muuttaa yhteen poikaystävänsä kanssa. Tämä "poikaystävä" 8 vuotta vanhempi. Mielestäni hän on liian nuori aikuiseen parisuhteeseen. Tyttö ei ole asunut koskaan omillaan eikä edes aloittanut opintojaan ja on jo nyt sitomassa palloa jalkaansa. Asumme kaiken lisäksi pääkaupunkiseudulla, joten olisi taloudellisestikin järkevämpi asua vielä kotona.

Olen yrittänyt ehdottaa, että asuisi muutaman vuoden vielä kotona ja kun opinnot olisivat hyvässä vaiheessa voisi sitten muuttaa yksin asumaan jos haluaa. Aikanaan löytyy myös se kiva oman ikäinen mies jonka kanssa on oikeasti onnellinen. Huoh, mutta eihän tyttö kuuntele vaan sanoo rakastavansa tuota miestä ja tekevänsä kuten itse haluaa.

Noin nuori ei ole kypsä päättämään tällaisesta asiasta, mutta täysi-ikäisyyden takia olemme voimattomia. Tuossa iässä kuuluisi elää huoletonta nuoruutta, ei leikkiä kotia jonkun aikuisen miehen kanssa. Tyttö on muutenkin epänormaali kun baarit ja tulevat opiskelijabileet eivät kiinnosta. Miksi pitää sitoutua näin aikaisin?

Tarvitsen siis kipeästi neuvoja.

vierailija
Nuorena on itsekin tehnyt tyhmiä päätöksiä, kaikenlaista. Vanhempani varmasti ovat olleet huolissaan ja ovat myös joissakin asioissa "järkeä" päähän puhuneet. Loppujen lopuksi sitä itse oppii asioista yleensä kantapään kautta, valitettavasti :) mutta älä huoli! Olethan tyttäresi tukena jos jotain menee mönkään.

vierailija
Itse muutin 19 vuotiaana juurikin 8v vanhemman miehen kanssa yhteen.
Oltiin ehitty seurustella about 2 kk ennen yhteenmuttoa.
Ja yhä olemme onnellisesti yhdessä (8v). En ehtinyt asumaan missään välissä yksin. En eläissäni ottaisi samanikäistä miestä itselleni.
Kyllä ainakin itse 19v tiesin mitä elämältäni halusin ja olisi ollut ihan kamalaa asua vielä sen ikäisenä vanhempieni nurkissa. Suosittelen kyllä hyväksymään tyttäresi valinnan ja päästämään irti. On ikävää jos tulehdutat välisi tyttäreesi tuon takia. Jos ero tulee niin sitten olet hyväsydämellinen ja otat tyttäresi takaisin asumaan kotiin..

vierailija
Minusta tuossa iässä on yhteiskunnan ja nuoren kannalta taloudellisinta asua vielä kotona.

Nuoren pitäisi elää vapaata nuoruutta hetki ja katsella vielä ympärilleen tuossa iässä. Ja lapsuudenkodista suoraan miehen kanssa muuttaminenkaan ei ole suotavaa.

Todennäköisesti ei tienaa itse asumiskulujaan ja yhteiskunta kustantaa.

Lisäksi jatko-opintosuunnitelmat saattavat kariutua, kun alkaa perhettä muodostaa noin aikaisin.

vierailija
Nuorena on itsekin tehnyt tyhmiä päätöksiä, kaikenlaista. Vanhempani varmasti ovat olleet huolissaan ja ovat myös joissakin asioissa "järkeä" päähän puhuneet. Loppujen lopuksi sitä itse oppii asioista yleensä kantapään kautta, valitettavasti :) mutta älä huoli! Olethan tyttäresi tukena jos jotain menee mönkään.
Miksi tytön päätös olisi tyhmä? Suhdehan voi toimia oikein hyvin.

vierailija
Minusta tuossa iässä on yhteiskunnan ja nuoren kannalta taloudellisinta asua vielä kotona.

Nuoren pitäisi elää vapaata nuoruutta hetki ja katsella vielä ympärilleen tuossa iässä. Ja lapsuudenkodista suoraan miehen kanssa muuttaminenkaan ei ole suotavaa.

Todennäköisesti ei tienaa itse asumiskulujaan ja yhteiskunta kustantaa.

Lisäksi jatko-opintosuunnitelmat saattavat kariutua, kun alkaa perhettä muodostaa noin aikaisin.
Tai se mies?? Avoparina kun kerran elävät...

vierailija
Eikö tämä ollutkaan sen yhden lapsenhakkaajan aloitus? Silläkin on aina näitä otsikoita "mitä ihmettä teen tuon XX v vanhan lapsen kanssa".

Tai ehkä lapsenhakkaaja matkii Ikistä? Tai Ikis lapsenhakkaajaa?

Ehkä Ikiksen kannattaisi antaa mielikuvitustyttärelleen turpaan, sitten se varmaan pidättäytyy parisuhteesta?

vierailija
Parempi antaa lapsensa tehdä omat virheensä mahdollisimman nuorena. Tuleepahan nopeammin järkeä päähän. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa, jos tyttö tekee tässä asiassa virhearvioinnin. Siinä vaiheessa sinun tehtäväsi on toimia tukena. Sinä et voi elää elämää toisen puolesta, anna hänen tehdä itse omat valintansa ja ottaa niistä opikseen.

vierailija
Baarit ei ikinä kiinnosta kaikkia, itse inhoan niitä vielä nyt keski-iässäkin...
Antaa olla miehensä kans. Aikuinen ihminen. Haluat että asuu kotona että voit kontrolloida.

Buumanni
Aikuinen nainen tekee mitä itse haluaa eikä elä mutsin ohjeiden mukaan. 19-vuotias on lain mukaan vaalikelpoinen, joten hänellä itsemääräämisoikeus elämisensä, taloudenpitonsa ja pillunsa kanssa.

Yhteistyössä