Auttakaa: Mitä sinä laittaisit päällesi häihin (vieraana)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
Pää todellakin lyö tyhjää. Häät ensi lauantaina ja en tajua, mitä pukisin päälleni. Voisin ostaa jotain uutta, mutta eilen kävin kiertelemässä vaateliikkeitä, eikä silmiin osunut MITÄÄN, mitä voisin ostaa... :( Paniikki iskee.

Jos sut ois kutsuttu vieraaksi häihin, laittaisitko päällesi housut vai hameen vai mekon ja saako laittaa esim. mustaa kotelomekkoa, jossa alla juhlava valkea paitapusero? Onko liian tanttamainen/officetyyppinen? Siinä on vielä nuo kaksi häissä kiellettyä väriä...

Ehdotuksia ja ideoita otan mielelläni vastaan!

Menet vaatekauppaan ja pyydät myyjältä apua. Sanot että olet menossa häihin.

Itse olen häissä vieraana ollut ja pukeutunut iltapukuun tai juhlavaan täyspitkään kesäleninkiin.

Riippuu siitä mihin aikaan ja missä häät järjestetään, minkä henkinen tilaisuus on kyseessä ja onko kutsussa vihjattu jotain pukeutumisesta?

Kyllä häissä pidetään paljon mustaakin varsinkin talvella, kunhan sitä piristää vaikka huivilla tai bolerolla jne. joka on sitten jotain muuta väriä. Eikä se valkonenkaan ole ihan pannassa, kunhan sitä ei ole valtaosa pukeutumisesta. Ei tarvitse välttää vaikka valkoista paitaa jakun ja hameen kanssa tms.
Voihan housutkin olla ihan hyvä vaihtoehto, niissäkin löytyy juhlavia. Vaikka mukavan näköinen jakku ja housut ja alle juhlava toppi. Tai pitkä mekko ja joku huivi/bolero/jakku sen kanssa.

Minä laittaisin pitkän, leveän mustan hameen, punaisen brokadikorsetin ja sen alle jonkun kevyen pitkähihaisen paidan. Jalkaan maihinnoususaappaat tai Jalas Off Roadit...

Pue sinä yllesi sellainen asu, jossa on hyvä olla. :D

Miksi kotelomekon alle valkoinen paita? Kuulostaa ihan toimistolookilta, eikä mielestäni sovi noin juhlavaan tilaisuuteen lainkaan.
Laita pelkkä kotelomekko, ja osta hartioille joku huivi tms. kun talvea kuitenkin eletään.

Musta ei mun mielestä ole häissä kielletty väri, etenkin jos käytössä muun värisiä asusteita tms. Pointti, miksi mustaa ei suositella häihin, on ettei tulisi hautajaisvaikutelmaa kun juhla on kuitenkin iloinen. Itse puen usein mustaa juhliin, mutta pidän huolen ettei asu ja kokonaisuus ole kuitenkaan liian synkkä. Joku kiva musta mekko menee hyvin häissä!

Mulla oli viimeks häissä musta mekko valkoisilla/beigellä kuvioilla. Eikä kyllä kukaan sanonut että oli väärä väri, ei edes morsian (joka oli mun äiti) joka oli kanssani mekko-ostoksilla :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
en pistäisi mustaa mekkoa ja valkoista paitaa, tulee mieleen tarjoilija :whistle:

Samaa mieltä. Hommaisin juhlavan mekon. Kyllä sieltä kaupasta löytyy, ainakin myyjän opastuksella.

En tarkoittanutkaan valkoista paitaa ja hametta, vaan kotelomekkoa, siis liivimekon tyyliin... mutta joo, oli se aika tylsä idea.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Minä laittaisin pitkän, leveän mustan hameen, punaisen brokadikorsetin ja sen alle jonkun kevyen pitkähihaisen paidan. Jalkaan maihinnoususaappaat tai Jalas Off Roadit...

Pue sinä yllesi sellainen asu, jossa on hyvä olla. :D

:D Voisin herättää hieman hilpeyttä, mutta vain sen vuoksi, ettei mun päällä ole totuttu näkemään tuon tyylisiä vaatteita! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Mä olen kanssa menossa la häihin:
Ei tulisi mieleenikään laittaa mekkoa talvihäihin.

Jaa... Itsenäisyypäivän juhlat on talvella ja lähes kaikilla naisilla on mekko....

Naisen juhlapuku oan hame/mekko.

Haloo itelles. Ne jotka noihin juhliin menee, liikkuu autolla. Itse hytisen ensi lauantaina bussipysäkeillä aika tavalla. Ja en tykkää hameista/mekoista/leningeistä ollenkaan. Ihan vain juhlahousut laitan ja juhlapaidat sekä juhlavan jakun.

Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:
Riippuu siitä mihin aikaan ja missä häät järjestetään, minkä henkinen tilaisuus on kyseessä ja onko kutsussa vihjattu jotain pukeutumisesta?

Kyllä häissä pidetään paljon mustaakin varsinkin talvella, kunhan sitä piristää vaikka huivilla tai bolerolla jne. joka on sitten jotain muuta väriä. Eikä se valkonenkaan ole ihan pannassa, kunhan sitä ei ole valtaosa pukeutumisesta. Ei tarvitse välttää vaikka valkoista paitaa jakun ja hameen kanssa tms.
Voihan housutkin olla ihan hyvä vaihtoehto, niissäkin löytyy juhlavia. Vaikka mukavan näköinen jakku ja housut ja alle juhlava toppi. Tai pitkä mekko ja joku huivi/bolero/jakku sen kanssa.

Hmmm... ehkä käyn etsimässä mustan housu-jakkupuvun ja värikkään, juhlavan topin. Niille olisi käyttöä myöhemminkin, housupuku vaikka työmatkoilla ja toppi biletyksessä! =)

Juhlamekkokin olis varmaan kiva, mutta hääkutsuja tai muita tilaisuuksia, jossa sitä käyttää, on NIIIIIIN harvoin, että ehtii mennä jo muodista...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
en pistäisi mustaa mekkoa ja valkoista paitaa, tulee mieleen tarjoilija :whistle:

Samaa mieltä. Hommaisin juhlavan mekon. Kyllä sieltä kaupasta löytyy, ainakin myyjän opastuksella.

Mun on itse asiassa hirveen vaikea löytää istuvaa mekkoa kaupoista, koska mun vartalon malli on niin outo: vyötäröltä ja harteista menis koko 34/36, mutta tisseistä ja persauksesta 38. Jalat on lyhyet ja paksut, eli helman mitta on tärkeä. Jos mekko istuu rinnoista ja takapuolesta/reisistä, se lönköttää rumasti vyötäröltä ja harteista. Jos mekko istuu hyvin vyötärön seudulta ja harteista, tursuaa tissit ulos kaula-aukosta ja persaus kiristää niin, ettei istua tohdi... :(

Alkuperäinen kirjoittaja JenPen:
Miksi kotelomekon alle valkoinen paita? Kuulostaa ihan toimistolookilta, eikä mielestäni sovi noin juhlavaan tilaisuuteen lainkaan.
Laita pelkkä kotelomekko, ja osta hartioille joku huivi tms. kun talvea kuitenkin eletään.

Musta ei mun mielestä ole häissä kielletty väri, etenkin jos käytössä muun värisiä asusteita tms. Pointti, miksi mustaa ei suositella häihin, on ettei tulisi hautajaisvaikutelmaa kun juhla on kuitenkin iloinen. Itse puen usein mustaa juhliin, mutta pidän huolen ettei asu ja kokonaisuus ole kuitenkaan liian synkkä. Joku kiva musta mekko menee hyvin häissä!

Mietin tuota kotelomekkoa hartia/pashminahuivin kera, mutta olen sellainen vilukinttu, että olisin ihan jäässä koko illan.

Vihkiminen tapahtuu ulkona ja hääjuhla on sisällä, toki lämmitetty tila, mutta silti vilpoinen...

Millaiset kengät sopisi mekon kanssa? Mikä olisi helman pituussuositus?

Nyt raskaana ollessa mulla ei varmaan olis hirveesti vaihtoehtoja, eli siis laittaisin mustat housut, punaiset topin ja mustan jakun. Mutta jos en olis raskaana, niin laittaisin varmaankin viime kesänä ostamani mustavalkean pitkän kotelomekon, ja siiiihen hartiahuivin.

Yhteistyössä