Auttakaa, mistä nopeasti lakiapua tai apua perheeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti2"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hae keskusteluapua seurakunnan perheasiankeskuksesta, jos et perheneuvolasta saa aikaa. Selvittele siellä ajatuksiasi, mutta mielestäni sinun kannattaisi olla yhteydessä myös lakimieheen.

Hae keskusteluapua seurakunnan perheasiankeskuksesta, jos et perheneuvolasta saa aikaa. Selvittele siellä ajatuksiasi, mutta mielestäni sinun kannattaisi olla yhteydessä myös lakimieheen.

Mistä saa lakiapua ja paljon maksaa. Minulla ei muuta ylimääräistä rahaa kuin lasten tilit. En tiedä voinko niistä maksaa. Kaikki omaisuus on kiinni asunnossa joka yhteisomistuksessa.

En tiedä haluanko monesta paikasta hakea keskusteluapua. Nyt jo juttelen hoitajalle.

Mä soitin turvakotiin. Näki tilanteen pahana kun jatkunut jo vuosia ilman apua. Sanoi että voi tulla jos uhkaava tilanne päällä. Mitä ei nyt ole. On vaan hirveä huoli ja stressi. Antoi numeron mihin pitäisi soittaa huomenna. En tiedä vielä aionko soittaa koska sanoi ettei asiaa voi ratkaista nopeasti ja ongelmallinen tilanne jos mies ei halua itselleen apua.

Tuo turvakoti on tosi hyvä juttu! kannattaa ehdottomasti olla sinne huomenna yhteydessä uudelleen ja vaikka mennä lasten kanssa sinne jotta tuo stressi sinultakin vähän helpottaa. Silloin on helpompi saada apua noihin miettimiisi asioihin ja vaikuttaa varmasti myös tulevaisuuden huoltajuus asioissa.
Tsemppiä! heti kun menet sinne huomaat ettet ole yksin ja tuo tukala olo alkaa helpottamaan :)

kiitos teille vastaajille. Nyt vaan itkettää. Ruuan sain tehtyä lapsille ja söivät mitä söivät. Toisella kaveri täällä. Toinen on huoneessaan.
Yritän jaksaa ja saada ajatuksia muuhun. Toivon todella että tilanne alkaa selviämään ja ratkeamaan. Olen käynyt juttelemassa pari vuotta sairaanhoitajalle. Ei mitään konkreettista apua ole tullut. Näkee miehen vain hyvänä. Ja parisuhteemme hyvänä. Ei sano oikeastaan mihinkään mielipidettä. Olen sitten ajatellut että kyllä tämä tästä. Läheiseni kannustavat aina yrittämään ja antamaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Elämään omaa elämää ja että mies saa tehdä mitä lystää. Tämä ei ole uusi asia suvussamme. Äitini puolelta todella huonoja suhteita. Mun on yritettävä katkaista tämä kierre.
Sen takia en ole tunnustanut henkistä väkivaltaa kun olen ajatellut että se on normaali asia. Kuuluu suhteeseen normaalina asiana. Että välillä (usein) menee huonosti.

Miksi käyt sairaanhoitajan luona puhumassa? Varsinkin kun hän näkee tilanteen noin toisin kuin sinä, niin ilmeisesti et kuitenkaan siellä ihan kaikkea kerro? Olisi kuitenkin hyvä, jos siitä olisi sinulle apuakin kunkäyt jossain puhumassa. Ettet vain ns. hukkaa aikaasi ja toinen vain kehuu suhdettasi vaikka itse koet olevasi helvetissä.

Tuo seurakunnan perheasiainkeskus on hyvä paikka hakea keskusteluapua. Vai mitä paikkaa ne sieltä turvakodista neuvoivat mihin pyysivät sinua soittamaan?

Voit hakea kunnan.esim oikeusaputoimistosta lakiapua. Siellä lasketaan tulot ja menot ja sen mukaan katsotaan, että oletko oikeutettu ilmaiseen lakipalveluun. Mitä varmaankin olet, jos tulosi ovat kehnot. Lasten rahoihin älä koske, saat kyllä lakimiehen ilman niitä!

Miksi käyt sairaanhoitajan luona puhumassa? Varsinkin kun hän näkee tilanteen noin toisin kuin sinä, niin ilmeisesti et kuitenkaan siellä ihan kaikkea kerro? Olisi kuitenkin hyvä, jos siitä olisi sinulle apuakin kunkäyt jossain puhumassa. Ettet vain ns. hukkaa aikaasi ja toinen vain kehuu suhdettasi vaikka itse koet olevasi helvetissä.

Tuo seurakunnan perheasiainkeskus on hyvä paikka hakea keskusteluapua. Vai mitä paikkaa ne sieltä turvakodista neuvoivat mihin pyysivät sinua soittamaan?

Voit hakea kunnan.esim oikeusaputoimistosta lakiapua. Siellä lasketaan tulot ja menot ja sen mukaan katsotaan, että oletko oikeutettu ilmaiseen lakipalveluun. Mitä varmaankin olet, jos tulosi ovat kehnot. Lasten rahoihin älä koske, saat kyllä lakimiehen ilman niitä!

En ole uskaltanut varmaan kaikkea puhua hänelle. On sanonut että voi soittaa jos tulee hätä mutta en ole soittanut vaan puhunut miehelle tai vanhemmilleni. Koska rakastanhan miestäni ja olen halunnut elää yhdessä aina perheenä. Ehkä sairaanhoitaja näkee vain sen haluni jatkaa tässä.
En osaa sanoa mikä juttelussa on mennyt vikaan. Sen jälkeen on hyvä olo mutta vähän ajan päästä tulee huono olo.
Turvakodista antovat numeron mihin soittaa huomenna. Eivät sanoneet mikä numero se on. En nyt tiedä soitanko siihen vai kirkon apuun? Kumpi olisi parempi ja luottamuksellisempi?

Vaikea sanoa kumpi olisi parempi, varsinkaan kun et tiedä minkä numeron antoivat... Soita nrotiedusteluun ja kysy mikä numero on... Ties vaikka olisi juuri srkn numero.

Ja onhan noissa kaikissa tuollaisissa "avunanto" paikoissa salassapitovelvollisuus, joten ehkä sillä ei ole niin väliä. Paljolti se on siitä ihmisestä kiinni, joka siellä sinut vastaanottaa, että minkälainen hän on...

Ja soitat heti huomenna lakimiehelle...Eikös?

Mä niin pelkään miestä. Toisaalta rakastan edelleen ja haluan uskoa meidän tulevaisuuteen. Voi miksi kaiken pitää särkyä. Soitan huomenna numerotiedusteluun ja kysyn numerosta. Sitten soitan lakimiehelle. Tiedän että läheiseni haluavat meidän jatkavan. Ovat huolissaan lasten tulevaisuudesta. Välillä äitini sanonut että eroa. Sitten toisena päivänä että jatka vaan ja kyllä se siitä ajettele lapsia jne. Sen takia on niin sekaisin itsekin. En tiedä mikä kuuluu suhteeseen ja mikä ei. Kuuluuko näitä asioita salata? näytteleekö muut? Onko tämä vaan normaalia?

Nytkin mies ollut koko päivän sängyssä. Ei sanonut muuta kuin että ei mennyt töihin kun ei saanut nukuttua. Ei ole tullut syömään ei katsomaan lapsia. Ei ole jutellut. En uskalla mennä juttelemaan. Toisaalta tekisi mieli mennä itkemään kainaloon ja sopia riita ja pyytää anteeksi ja yrittää saada häntä ymmärtämään. Itken kuitenkin yksin täällä.

Voi kuule, ymmärrän sua paremmin kuin hyvin...

Itselläkin juuri nuo rakkauden ja pelon tunteet yhdessä surullisen olon kanssa, sekoittivat päätä.

Mutta onko miehesi nyt kotona? Jos ei, tai vaikka olisikon, niin jos vaan on mahdollista, niin vetäydy hetkeksi miettimään asioita. Laita vaikka paperille, niin kornilta kuin se kuulostaakin. Mieti kaikkia huonoja hetkïä ja asioita, sanomisia, tekemisiä. Ja sitte mieti niitä hyviä...

Kumpia on enemmän?

Ja sinun on turha miettiä mitä muut, edes äitisi, sanoo tai ajattelee...Sinun ja lasten elämä, vain sinä voit tietää millaista se todellisuus on!

Lakkaa myös esittämästä ystävillesi ja läheisillesi. He eivät voi tietää kuinka huonosti asia on, jos vaan aina esität kaiken olevan hyvin.

Iso halaus sinulle!

mies vaan bluffaa kun haluaa osituksessa jonkun edun

äiti voittaa huoltajuuskiistat lähes aina

Kokemuksesta puhun. Exäni halusi yhteishuoltajuuden mutta kun oikeudessa ilmoitin että joko sinä tai minä saa huoltajuuden niin antoi periksi. Eli kuitenkin äidistä tuli yksinhuoltaja. Ikinä ei kannata suostua kiristykseen. Usein mieheillä on aivan eri motivaatiot kuin naisilla tai ainakin viisailla naisilla.

Yhteistyössä