Auttakaa! Miksi mies käyttäytyy näin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Tilanne lyhyesti: olemme olleet yhdessä todella pitkään. Mies on perusluonteeltaankin hankala; näkee asiat negatiivisessa valossa jne. On myös taipuvainen masentumaan. Lapsille kuitenkin on aina kiltti ja minua ei ole koskaan aiemmin nimitellyt, ei ollut aggressiivinen tms. Viime viikkoina tilanne on mennyt mahdottomaksi. Syyllistää/syyttää minua aivan kaikesta, tiuskii, ei suostu ehdotuksiini ja alkanut räjähtelemään mitättömistä syistä. Tänään esim. heitti kaukosäätimen seinään, tönäisi tuolin kumoon sanoen minua saatanan akaksi kun minä kuulemma valitin (oikeasti sanoin aivan normaalisti että voisi keksiä toiselle lapselle ohjelmaa jotta pääsisin toisen kanssa ulos). Lapset näkivät ja tulivat minua lohduttamaan, mikä tuntui tosi pahalta.

Kävin myöhemmin sanomassa että tämä ei saa toistua ja on lapsille selityksen ja minulle anteeksipyynnön velkaa. Mutta hän ei kuulemma ole kenellekään mitään velkaa eikä suostu puhumaan aiheesta sanaakaan.

Miten tästä eteenpäin. Painanko "villaisella" ja toivon ettei toistu, vai muuta, mitä? Asiallisia vastauksia, kiitos.

No ootkos koittanut jututtaa, miten asiat esim. töissä. Mikä sitä voisi painaa? Onko ylirasittunut, levon tarpeessa? Sellainenkin voi saada ihmisen aika äksyksi.

Mutta kun ei suostu puhumaan. Työasiat kyllä voivat painaa mutta yleensä ei niistä ole ottanut tällaista stressiä. Voi tietenkin olla mahdollista sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
No ootkos koittanut jututtaa, miten asiat esim. töissä. Mikä sitä voisi painaa? Onko ylirasittunut, levon tarpeessa? Sellainenkin voi saada ihmisen aika äksyksi.

Meillä ei käyttäydy noin, mutta huomaan, että inhoaa kaikenlaista ohjeistusta. Ei pitäisi tuosta, että kehottaisin keksimän ohjelmaa lapselle.

Siis jää kyllä hoitamaan, jos sanon, että lähden, mutta jos häntä käskytän, menee kireäksi.

Esim. kehotin tekemän salaatin hänen vanhempien kuullen, ja alkoi tosi ikävällä äänen sävyllä puhua minulle.

Olisko tuo sitten sitä masennusta? Onko sillä ollut pahassa vaiheessa se sinä aikana kun olette olleet yhdessä? Ei ole normaalia alkaa viskellä tavaroita, ainakaan niin ettei pyydä anteeksi. Huolestuttavaltahan toi kuulostaa. Millanen suhde sulla on anoppiin? Jos siltä kysyisit onko ennen käyttäytynyt tuolleen.

Tietty sit kai voi olla että jotain "pahaa" on tapahtunut. Voisiko olla töistä potkut? tulossa? Tai paljon velkaa?

onko mies ollu tuommonen jo sillon ku rupesitte seurustelemaan? siis onko ollu aina tuommonen?

meinaan mie en ois kyllä pystyny edes alottamaan seurustelua nuin perusnegatiivisen ihmisen kanssa :o

Minun ja anopin välit ovat hyvät mutta he kaksi ovat niin vähän tekemisissä keskenään että minä tunnen nykyään poikansa paremmin kuin anoppi.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Olisiko suunnittelemassa eroa?Se saattaa painaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
Tilanne lyhyesti: olemme olleet yhdessä todella pitkään. Mies on perusluonteeltaankin hankala; näkee asiat negatiivisessa valossa jne. On myös taipuvainen masentumaan. Lapsille kuitenkin on aina kiltti ja minua ei ole koskaan aiemmin nimitellyt, ei ollut aggressiivinen tms. Viime viikkoina tilanne on mennyt mahdottomaksi. Syyllistää/syyttää minua aivan kaikesta, tiuskii, ei suostu ehdotuksiini ja alkanut räjähtelemään mitättömistä syistä. Tänään esim. heitti kaukosäätimen seinään, tönäisi tuolin kumoon sanoen minua saatanan akaksi kun minä kuulemma valitin (oikeasti sanoin aivan normaalisti että voisi keksiä toiselle lapselle ohjelmaa jotta pääsisin toisen kanssa ulos). Lapset näkivät ja tulivat minua lohduttamaan, mikä tuntui tosi pahalta.

Kävin myöhemmin sanomassa että tämä ei saa toistua ja on lapsille selityksen ja minulle anteeksipyynnön velkaa. Mutta hän ei kuulemma ole kenellekään mitään velkaa eikä suostu puhumaan aiheesta sanaakaan.

Miten tästä eteenpäin. Painanko "villaisella" ja toivon ettei toistu, vai muuta, mitä? Asiallisia vastauksia, kiitos.

Minun exällä oli samanlaista käytöstä loppuaikoina. Hermostui joka asiasta. Jopa roskien viennistä samalla kun lähtee töihin ja oli matkanvarrella roskikset. Hirvee huuto. Oli hermoromahdus, lensi tosiaan pihalle nopeesti ja ero tuli, nyt olen onnellinen, exä myös pessimisti ja masennus taipumus, tuli leävästi mieleen oma entinen elämäni.

Ja siis ei käyttäydy näin normaalisti vaikka perushankala onkin. Ei siis koskaan ole nimitellyt tms. aiemmin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
onko mies ollu tuommonen jo sillon ku rupesitte seurustelemaan? siis onko ollu aina tuommonen?

meinaan mie en ois kyllä pystyny edes alottamaan seurustelua nuin perusnegatiivisen ihmisen kanssa :o

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:

Ei tuollaista saa ääneen sanoa... tai kirjoittaa.

Miksi ei?Tämä on kyllä yksi varteenotettava vaihtoehto.Jos on vaikka uusi nainen kierroksessa ja kauheat paineet esim.eroamisesta mutta ei tiedä mit pitäisi tehdä.Eri asia sitten jos ei halua ajatella sellaista vaihtoehtoa.

Miksi ei?Tämä on kyllä yksi varteenotettava vaihtoehto.Jos on vaikka uusi nainen kierroksessa ja kauheat paineet esim.eroamisesta mutta ei tiedä mit pitäisi tehdä.Eri asia sitten jos ei halua ajatella sellaista vaihtoehtoa.

Tuotapa minä juuri...

Silloin kyllä aavistin mistä on kyse. Mutta on nyt kyse jostain muusta, luulen.

Tuotapa minä juuri...

Alkuperäinen kirjoittaja onneton:
Minun ja anopin välit ovat hyvät mutta he kaksi ovat niin vähän tekemisissä keskenään että minä tunnen nykyään poikansa paremmin kuin anoppi.

Minusta tuntuu, ettei ap:n mies ole kovin halukas juttelemaan tilanteesta. Siksi ehdotinkin anoppia, juttele sen kanssa! Varmaan tunnet nykysin paremmin miehes, mutta äitinä hän tietää poikansa menneisyyden onko ikinä ollut mitään tohon viittaavaa. Tai jos vaikka suvussa olisi? Äitinä haluaa varmasti myls kuulla, jos poika on sekoamassa.

Uusimmat

Yhteistyössä