auttakaa,mikä on tuote-esittelijän/konsulentin palkka??

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
luulisin
Riippuu varmaan vähän siitä, minkä firman konsulentti/tuote-esittelijä on.
Itse olin jonkin aikaa tupperwarella konsulenttina, mutta mulla meni enemmän rahaa puhelinlaskuihin, postimaksuihin yms tarvikkeisiin kuin mitä esittelyistä tienasin. Välillä toki tuli hyviä esittelyitä, mutta sitten saattoi olla useampi huono.
 
[QUOTE="vieras";26765851]niin no joo,mutta ajattelis että siinä olis joku pohjapalkka ja sitten lisäksi provikka.Mä en vaan mistään löydä edes sitä peruspalkkaa.[/QUOTE]

Käsittääkseni on yleensä vain provikka, ainakin Tupperwarella.
 
Siis ootsä hakemassa jotain ihan työpaikkaa jossa siis kierrät myymässä tuotetta X esim. firmoille vai alkamassa jotain muovikuppeja myymään?

Nuo kotimyyntihommat on periaatteessa yrittäjäpohjaisia eli niissä ei ole mitään pohjapalkkaa, liksa tulee ihan myynnin mukaan. Mutta noissa mitkä edustaa jotain tiettyä firmaa ihan palkkalistoilla ni on yleensä pohja+provikka ja se pohja on varmaan jotain 8-14 euroa riippuen siitä mitä myyt ja miten provisiot koostuu.
 
Niin siis riippuu mistä konsulentista / esittelijästä nyt puhutaan? Jostain tupperin konsulentin tyylisestä vai esim. kaupan "pullakonsulentista". Nuo jälleenmyyntikonseptit (kuten tupperit jne.) perustuu ihan provikkapalkkaan, eli siinä on tietty myyntikate, josta sinä sitten saat kulujen (puhelin, bensa jne.) jälkeen omasi. Mutta näillä kaupassa jonkun tuotteen konsulenteilla saattaa olla joku pohjapalkka ja sitten saat jonkun provikan myynnin mukaan.
 
"HÖH"
Tuote-esittelytyö vaatii aktiiviisuutta ja on vaativampaa kuin normi myjän työ. Kunnon työstä kunnon palkka eli alle 12€ ei liikahda mihinkään aloittelavakaan konsulentti ja tietty jos pitempi kokemus palkka paranee. Lisäksi sinulle tulee maksaa kilometrikorvaukset ja päivärahat ja kaupan normaalit ilta- ja lauantailisät.
 

Yhteistyössä