Auttakaa miettimään, mikä olisi sopiva korvaus lapsenhoidosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -äiti-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen pph ja otin kerran yöksi ihan maksutta koska vanhemmalla oli työvuoro (normaalisti ei ollut ja siksi olivat normaali päivähoidossa minulla). Jos olisi halunnut ihan vaan vapaa aikaa lapsestaan niin silloin en tiedä olisinko huvikseen jaksanut ottaa, kun muutenkin päivät pitkiä. Tai ainakin kunnon korvaus olisi pitänyt saada. Kerran tuli tilanne, että minulla ei ollut yhtään lasta hoidossa ja tämä äiti tarjoutui, että saan merkitä lapset olleen paikalla vaikka eivät todellisuudessa olleetkaan ja näin ei olisi tullut palkatonta päivää mutta en halunnut tehdä näin.

[QUOTE="Zafira";27807410]Hoitaja tekee teille valtavan hienon palveluksen, johon hänellä ei TODELLAKAAN ole mitään velvollisuutta. Taitaa olla harvassa hoitajat, jotka tuohon edes suostuisivat. Ja vielä hakee lapsen, jotta te saatte juhlia rauhassa miehesi tärkeänä juhlapäivänä.

Todellakin tarjoaisin sen 100€. Ei ole tilanteeseen nähden ollenkaan ylimitoitettu korvaus.[/QUOTE]

Joo, olen nyt laskeskellut, että 13h * 8,20€ = 106,60€ + ateriakorvaukset (minkäsuuruiset ne on, siis iltapala + aamupala?) + taksimaksu. Olisiko se hyvä?

[QUOTE="Aapee";27807448]Joo, olen nyt laskeskellut, että 13h * 8,20€ = 106,60€ + ateriakorvaukset (minkäsuuruiset ne on, siis iltapala + aamupala?) + taksimaksu. Olisiko se hyvä?[/QUOTE]

Kunnallisten perhepäivähoitajien saama kulukorvaus aamiaisesta, välipalasta tai iltapalasta on 0,69€/alle kouluikäinen lapsi. Joten se ei noita kustannuksia paljon nosta. Käytännössä voit sitten itse miettiä saako ko hoitaja lapsellesi aamiaisen tai iltapalan järjestettyä tuolla hinnalla... Mutta kovin suuri sen ateriakorvauksen ei jokatapauksessa tarvitse olla.

Ehkä sittten 110€ + taksikulut olisi lähimpänä tuota MLL:n taksaa.
Mutta vaikka ensin sanoin, että ei mitään alle mll:n taksan, niin rehellisesti uskon, että hoitaja olisi tyytyväinen myös siihen 100€ + taksikulut korvaukseen.

Itse pph:na lupaisin varmasti myös tällaisessa erikoistilanteessa lapsen hoitoon ottaa.
Vaikka totta kai se olisi ylimääräistä työtä ja pois minun vapaa-ajastani oman perheeni kanssa.
Ja varmasti myös tekisin kuten teidän hoitaja, että antaisin teidän itse määritellä sopivan palkkion.
Toivoen, että perhe ymmärtää arvostaa työpanostani ja sitä, että uhraan omaa vapaa-aikaani.

Mutta kaiken tämän sanottuani, täytyy kyllä todeta, että olisin todella tyytyväinen 100€ korvaukseen (+ taksikulut tietenkin). Se olisi kaltaiselleni matalapalkkaiselle ihan kiva lisä.

Täällä jonkun mainitsemia 25€ ja vastaavia summia puolestaan pitäisin jo loukkauksena. Mielummin vaikka ilmaiseksi kuin naurettavan alhaisella palkalla.

Muistuipa yhtäkkiä mieleeni, että ikuisuuksia sitten (n 20 vuotta sitten) työskentelin yhden vuoden päiväkodissa hakiessani opiskelupaikkaa (epäpätevänä lastenhoitajana).

Tässä päiväkodissa oli yksi yksinhuoltaja, joka pyysi minua silloin tällöin hoitamaan poikaansa, jotta pääsi viettämään iltaa omien ystäviensä kanssa tai välillä hänellä oli myös työmenoja (olin hoitaja n klo 18 - 02 välillä tms).

Sain aina häneltä rahaa taksimaksuun ja lisäksi palkan mll:n sen aikaisen tuntitaksan mukaan (en enää muista paljon se oli :) )
Mutta tuohon palkkaan olin tyytyväinen. Tuskin olisin viitsinyt mennä montaa kertaa alemmalla palkalla, mutta kun epäpätevällä lastenhoitajalla ei kunnallisessa päiväkodissa kuukausitulot päätä huimannut, nuo lisäkeikat oli kiva lisä tuloihin.

Yhteistyössä