auttakaa.. mies ja rahasotkut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Luojan tähden.. auttakaa ny joku mielipiteellänne. Uusperheessä eletään, ja sinänsä kultaisen ja hyvän miehen kanssa asuttu yhdessä pian kolme vuotta. Melko lailla suhteen alussa paljastui vähän kerrallaan, että hänellä jotain yritys/rahasotkuja isänsä kanssa yhteisessä firmassa. Nyt sitten, kun odotamme yhteistä lasta, suunnittelemme häitä ym ja olisi tarve isompaan asuntoon (mulla yksin nyt asuntolaina), hän viimein sai kaiken painostuksen ym jälkeen kerrottua että on rahaa ulosotossa ja hän on minun tietämättäni lyhentäny niitä melkein 2 vuotta 600-700kk palkastaan!! On semmonen olo, niinku olis petetty, suhdetta mihinkää naisee sillä tuskin on olu mutta tää tuntuu täysin samalta. Tuntuu et on asunu valehtelijan kanssa, täl hetkellä en psyty mitenkään ajattelemaan edes yhteistä tulevaisuutta, mua on huijattu.. Se selittää et hän ei vaan pystyny kertomaan siitä, häpes niin paljon jne..Ei halunnu soteka mua omiin ongelmiinsa. Mua vituttaa eniten tommonen selkärangattomuus, jos on yhteinen koti niin ei puolisoilla voi olla tällaisia salaisuuksia!!!! Mitä mä teen. Sen äiti on luvannu ny ottaa lainan et saa ne loppuvelat kuitattua ja sit sillä olis mahdollisuus kai saada yhteistä lainaa mun kanssa. Tällä hetkellä vaan luottamus on täysi nolla enkä tiedä miten kykenen tällasta asiaa ikinä unohtamaan.

Tuo nyt vain on sellainen asia, että se on monelle niin iso häpeä, ettei kehtaa kertoa. Velallinen ei ajattele sitä pettämisenä, vaan nimenomaan niin, että yrittää säästää sinua murheilta. Ei hän selkärangattomalta vaikuta, kun on kuitenkin ahkerasti lyhentänyt sitä ulosottovelkaa.

Ei tietenkään raha-asioita saisi salata, mutta kaikki on kuitenkin järjestymässä, ja jos miehessä ei muuta vikaa ole, niin en näe siinä ongelmaa.

Miehesi on voinut saada sinustakin sellaisen kuvan, että esim. halveksut kaikkia ulosotossa olevia äärimmäisen paljon, eikä ole senkään takia kehdannut kertoa. Tuo nyt siis oli vain esimerkki. Siihen voi vaikuttaa niin moni asia.

Jos on ulosottoon saakka mennyt, niin taitaa olla myös luottohäiriömerkintä? Silloin yhteisestä lainasta on turha haaveilla vielä muutamaan vuoteen.
Mutta mun mielestä raha on vaan rahaa, enkä tollaisen takia nyt hernettä niin syvälle nenään vetäisi. Ymmärrän nimittäin hyvin, että tollaisesta asiasta on hiton vaikea kertoa toiselle, varsinkin jos ja kun raha-asiat on sössitty ennen kun tapasitte.
Mieshän sentään yrittää parhaansa mukaan järjestää raha-asiansa kuntoon!

no kun kysyin pankista, että onko meillä mahdollisuus saada yhteistä lainaa ja selitin tietämiäni(!) asioiden taustaa, niin henk.koht. pankkineuvojani vastasi että jos tulemme yhdessä konttoriin ja miehellä on esittää ulosottovirastosta todistus, ettei ole ulosotettavaa, yhteiseen lainaan voidaan mahdollisesti hakea päätöstä. Töissä kuitenkin ollaan molemmat. Tässä vaiheessahan tämä asia alkoi paljastuakin, kun hän sitten joutui mulle myöntymään että onhan niitä velkoja. Ja on toki sillä luottotietomerkintä just tuon takia, sen olen tiennyt jo pari vuotta mutten noista veloista. Suututtaa vaan kun tuolla summalla minkä hän on lyhentäny omia velkojaan olisimme jo lyhentäny yhteistä lainaamme n.13000e. Ajoin sen toissailtana evakkoon kotoa (siis minun omistamasta kodista..), olipahan pakko mennä vanhemmilleen selvittämään asioistaan. Olis vaan rehellisesti kertonu heti kaiken, nyt tuntuu että tässä on ihan liikaa sulatettavaa. Vaikka jatkettaiskin yhdessä niin kyllä menee kauan ennenku luottamus palautuu ja pelkään että vedän tän asian aina vaan uudestaan esiin riidoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen:
no kun kysyin pankista, että onko meillä mahdollisuus saada yhteistä lainaa ja selitin tietämiäni(!) asioiden taustaa, niin henk.koht. pankkineuvojani vastasi että jos tulemme yhdessä konttoriin ja miehellä on esittää ulosottovirastosta todistus, ettei ole ulosotettavaa, yhteiseen lainaan voidaan mahdollisesti hakea päätöstä. Töissä kuitenkin ollaan molemmat. Tässä vaiheessahan tämä asia alkoi paljastuakin, kun hän sitten joutui mulle myöntymään että onhan niitä velkoja. Ja on toki sillä luottotietomerkintä just tuon takia, sen olen tiennyt jo pari vuotta mutten noista veloista. Suututtaa vaan kun tuolla summalla minkä hän on lyhentäny omia velkojaan olisimme jo lyhentäny yhteistä lainaamme n.13000e. Ajoin sen toissailtana evakkoon kotoa (siis minun omistamasta kodista..), olipahan pakko mennä vanhemmilleen selvittämään asioistaan. Olis vaan rehellisesti kertonu heti kaiken, nyt tuntuu että tässä on ihan liikaa sulatettavaa. Vaikka jatkettaiskin yhdessä niin kyllä menee kauan ennenku luottamus palautuu ja pelkään että vedän tän asian aina vaan uudestaan esiin riidoissa.

No ethän sä nyt tuosta voi suuttua.
Hyvähän se on, että mies on ottanut vastuun veloistaan ja lyhentänyt niitä.

Suuttuisin kyllä itsekin siitä jos mies olisi jättänyt jotain tuommoista kertomatta, mutta en siitä että hoitaa velkansa.

Ei tuomun mielestä eron arvoinen juttu ole. Siinä tapauksesa olisi, jos ei yrittäisi hoitaa asioitaan kuntoon, toisin kuin nyt.

Ettekö oikeesti suuttuis? :O Mä oon ite niin avoin ihminen ja miehelle olen kertonut mun kaikki mokailut ja sotkut varmaan lapsesta asti, tuntuu vaan ihan sairaan pahalta että en ole käytännössä tuntenut sitä kokonaan, kun ei ole avoimesti kertonu asioistaan mulle. Ja vituttanu sekin et yksin mun harteilla kaikki lainat sun muut. Kyllä mä sen aika luuseriks ja selkärangattomkas koen. Olisi kertonut heti kun tiesi, että kuule nyt on näin asiat mutta siitä selvitään, sitä olisin arvostanu!!!

jospa kerron sinulle pienen otteen mun elämästä...
Aikoinaan tapasin erittäin ihanan miehen kaikin puolin hyvä ihminen ja poikaani kohtaan oli aina paras mahdollinen isäpuoli.
No, aikaa yhdessä oli kulunut pari vuotta ja hyvin oli mennyt koko ajan. Siinä kevään kynnyksellä kun alettiin kesäloma suunnitelmia tekemään, että milloin loma pidetään meni mies kauhean kummalliseksi ja vältteli aihetta parisen viikkoa kunnes sai kakistettua olos, että on joutumassa istumaan rattijuopumus tuomiotaan kesäkuun alussa !!!!!!
Minä en todellakaan tiennyt mitään asiasta, oli nämä kännissä ajonsa tehnyt ennen ku me oltiin tavattu ym. Sitten kaiken hupuksi vielä paljastui että oli jo kerran aikaisemmin istunut samasta asiasta.
Voit kuulle kuvitella miltä minusta sinä kesänä tuntui !!!!!!!!!!!

Suuttuisin ihan silmittömästi siitä ettei ole kertonut! Ja sen vuoksi todennäköisesti olisin samalla tavalla täysin raivona ja eroamassa kuin sinä nyt. Enemmänkin siitä olisin suuttunut, ettei ole kertonut ja siitä että luottamus katoaa. Mutta näin ulkopuolisena ajatellen pystyy ajattelemaan asiaa myös toisella tavoin. Eli niin kuin edellisissäkin vastauksissa on kerrottu, niin mielestäni miehesi ei selkärangaton ole kuin on pystynyt ja haluaa hoitaa velkansa pois. Mieti vielä ja anna vähän ajan kulua, kannattaako muuten hyvää suhdetta tuhota tapahtuneen takia? Ymmärrän kyllä vihasi nyt miestäsi kohtaan, mutta uskoisin että voitte selvittää tapahtuneen. Raha on vain rahaa, kunhan miehesi ymmärtää että luottamuspula oli tässä pahinta.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin..:
Aikoinaan tapasin erittäin ihanan miehen kaikin puolin hyvä ihminen ja poikaani kohtaan oli aina paras mahdollinen isäpuoli.
No, aikaa yhdessä oli kulunut pari vuotta ja hyvin oli mennyt koko ajan. Siinä kevään kynnyksellä kun alettiin kesäloma suunnitelmia tekemään, että milloin loma pidetään meni mies kauhean kummalliseksi ja vältteli aihetta parisen viikkoa kunnes sai kakistettua olos, että on joutumassa istumaan rattijuopumus tuomiotaan kesäkuun alussa !!!!!!
Minä en todellakaan tiennyt mitään asiasta, oli nämä kännissä ajonsa tehnyt ennen ku me oltiin tavattu ym. Sitten kaiken hupuksi vielä paljastui että oli jo kerran aikaisemmin istunut samasta asiasta.

Oletko vielä miehen samaisen miehen kanssa, kun puhuit että "aikoinaan" tapasit miehen?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin..:

Oletko vielä miehen samaisen miehen kanssa, kun puhuit että "aikoinaan" tapasit miehen?

En ole, erottiin tuossa kolme vuotta sitten ihan muista syistä ! Eli minä olin täys paska ja tyhmä, näin jälkikäteen ajateltuna

Olisin suuttunut, mutta ainoastaan siitä, että hän ei kertonut. Mutta tavalla olisin jopa ylpeä hänestä, että hän kuitenkin on maksanut velkojansa pois ja näin hyvä tahtia.

Yhteistyössä