Auttakaa matikassa...

kokeilemalla....
älä kysele mtn laskukaavoja.. jos mä yo kokeessakin aikoinaan laskin jotain laina juttuja vuosi vuodelta (kun en muistanu sitä pirun kaavaa koroista ) 15 vuoden ajalta.. tehtävä oli oikein ja opettaja vähän nauro :laugh:

Mä oon niiiiin käsi näissä kirjallisissa tehtävissä kanssa :kieh: Ja mä en koskaan ole oppinu sitä jakokulmassa laskemista kun se jaollinen on kaks tai kolmilukunen... Vai miten päin se nyt meni :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Mä oon niiiiin käsi näissä kirjallisissa tehtävissä kanssa :kieh: Ja mä en koskaan ole oppinu sitä jakokulmassa laskemista kun se jaollinen on kaks tai kolmilukunen... Vai miten päin se nyt meni :headwall:

Siis mä osaan kyllä noi toisen asteen yhtälöt muuten, mutta just sanallisissa... Mä alan miettimään lammasta tai joenrantaa :saint:

Siis se juoksunaru on suorakulmion pituus (keskellä suorakulmiota)

--juoksunaru 28 m----

Lammas voi syödä juoksunarun molemmin puolin narun verran. Eli suorakulmion pinta-ala on 28*(2r), missä r=narun pituus.

Lisäksi lammas voi syödä kummastakin juoksunarunpäästä puoliympyrän. Eli yhteensä ympyrän, jonka säde on sama r.

Ympyrän pinta-ala + suorakulmion pinta-ala on se 1500.
Siitä ratkaiset r:n eli narun pituuden.

Huh. Saakohan tästä selityksestä selvää?

Joo kerrot niille että meni sit ihan hulluna aikaa kun piti pohtia et onko sillä valjaat vai panta.. ja paljonko niillä on senteissä eroo... ja kuinka isosta lampaasta on kyse..

Yhteistyössä