auttakaa laskemaan te viisaammat ja laskutaitoiset! mikä on tuntipalkkani ja sainko ylitöistä liian vähän rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palkkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mut eikös ylityöt korvata korotettuna??

Ylityökorvaus
Ylityöstä on maksettava korotettu korvaus. Ylityökorvausten määrä on sovittu työehtosopimuksissa. Kunta-alalla ja PTY:n soveltamisalalla työnantaja saa päättää, korvataanko ylityö korotettuna vapaa-aikana vai korotettuna rahapalkkana. Yksityissektorilla ylityöt korvataan rahalla, elleivät työntekijä ja työnantaja sovi asiasta toisin.

tessistä joissain paikoissa ei saa ylitöistä palkkaa vasta kun on tehnyt 40h/vko eli että tulee viikko ylityötunteja... selvitäppä omasta tessistä mitä sulle pitäis maksaa...

Riippuu montako työpäivää kuukaudessa on ollut, kuinka monta tuntia olet tehnyt lityötä yhtäjaksoisesti ja minkä sopimuksen piiriin kuulut. mahdotonta vastata noilla perusteilla. Esim. minun työssäni ylitöitä ei makseta kuukausipalkan perusteella laskettavasta tuntipalkasta, koska olen kuukausipalkkainen en tuntipalkkainen. Ylityöt maksetaan eri systeemillä...

Riippuu kai tessistä. Mun kk-palkka on n. 2000 euroa ja tuntipalkka 13 euroa. Jos teen tunnin ylitöitä, saan siitä perustuntipalkan + 50 % korotuksen eli yhteensä noin 20 euroa.

Sitten taas jos kirjaan ylityön eka vapaaksi ja otan sen vasta myöhemmin rahana, saan vain perustuntipalkan. Tääkin on musta jotenkin outo juttu.