auttakaa korvatulehduksia kokeneet!!

  • Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti
avuton
Apuva!
Meillä poika 7kk kärsinyt korvatulehduksesta joka ei tunnu millään hellittävän, nyt jo toinen kuuri tämän kuukauden sisällä,loppui eilen ja pojalle ilmaantunut "uusia" oireita. Eli hän alkoi pari päivää sitten "vatvomaan" päätään edestakaisin syönnin yhteydessä eikä korvien harominenkaan vaan lopu. Onko muilla ollut tuota pään vatvomista? Tässä jo mietiskelen että onko se merkki jostain muusta, toisaalta sopisi korvaoireeksi kun ilmenee nielemisen ja imemisen yhteydessä...?!? Kuumetta ei ole ja poika muutenkin ihan pirtsakka.
Ensimmmäisen kuurin jälkeen soitin terv.keskukseen ja sain 15 min luennon antibioottien vaikutuksesta ja ajasta, ei uskonut kun jankutin etteivät korvat ole parantuneet, muutaman päivän päästä vein vaan kylmästi näytille ja siellä se tulehdus edelleen oli. Nyt tässä taas arvon että pitäisikö lähteä uudestaan vai uskaltaako tuota muutaman päivän katsella? Onko jollain kokemusta että kuuri olisi purrut vaikka vielä oireita lopetuksen jälkeenkin? Eka kuuri oli 10pv, toinen 7 pvää.
Onko yleensä alkanut kierre vai vielkö on toivoa että nämä jäisi tähän?
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata!
 
äiti-75
Mitä antibioottia käytitte? Tyttäreni on nyt 3.v ja korvatulehdus kierre alkoi n.10 kk iässä. Tulehduksia oli 6kpl 5 kuukaudessa.
Yksi antibiooteista oli amorion joka ei auttanut laisinkaan, ainoastaan pisti ripulille. Muiden lääkkeiden nimiä en muista, mutta yleensä rupesivat helpottamaan n. vuorokauden kuluttua. Myös kuume/särky supot (esim.panadol) helpottavat kovasti lapsen oloa kun laittaa aina kuuden tunnin välein vaikka ei olisi kuumetta.
Onneksi tyttärellemme laitettiin lähete korvienputkitukseen tuon kierteen loppupuolella. Putkituksen jälkeen on ollut ainoastaan 2 tulehdusta. Ei muuta kun hyviä vointeja teille ja toivottavasti antibiootti vaihtui toiseen.
 
meidän pojalla alkoi tulehdukset 1kk iässä... eka meni ohi amoxin antibiootilla tokaan määrättiin sama muttei tehonnut... saatiin uusi antibiootti clavurion ja se on tehonnut seuraaviinkin... nyt sitten pohditaan korvien putkittamista jahka saadaan allergia tutkimukset tehtyä pois alta... jos ei terkasta saa apua niin kannattaa käyttää yksityisellä jos vaan talous kestää...
 
vieras2
Meillä oli kolme antibioottikuuria kuukauden ja 10 päivän aikana. Ensin Amorion, sitten Zitromax ja lopuksi Clavurion. Myöhemmin kuulin että Zitromax kuuria ei nykysuositusten mukaan enää määrättäisi korvatulehduksiin, on turhan laajakirjoinen antibiootti.

Noin 80 % korvatulehduksista paranee ilman lääkekuuria, mutta lääkärin olisi tarkoin seurattava että korvat lähtevät parantumaan. Terveyskeskuksissa ei resurssit riitä seurantaan, niinpä määrätään antibiootteja.
 
Meilläkin alko viime syksystä tähän päivää korvatulehduskierre. 6 antibioottikuuria syöty. Ja nyt korvalääkärillä käytyämme lääkäri havahtui ja pisti meidät kitarisaleikkausjonoon. Toivottavasti nyt kierre loppuu...
 
vie KORVALÄÄKÄRIIN!!

ja usko sitä. harmittaa, kun mulle ei esikoisen kanssa kukaan tota
sanonut. nyt miettii, että onko astmat ja muut omaa hölmöyttä, ettei vieny ERIKOISLÄÄKÄRIIN.

toisen lapsen kanssa olikin sitten jo paljon viisaampi eikä enää terkkariin tai edes yksityisen yleislääkäriin vaan aina erikoislääkärille, riippuen siitä mihin vaivaan lääkäriä tarvitaan.
 
Hei! Mulla on kolme lasta, josta kahdella nuoremmalla oli vauvasta asti korvatulehduksia. Vanhemmalla näistä kahdesta ilmaantui aina kovaa yskää joka meni korviin, toistakymmentä kuuria syötin ennenkuin kävimme sairaalan korvalääkärillä, joka laittoi putkitukseen ja kitarisojen poistoon, siihen jäivät korvatulehdukset. Nuorempikin lapsista kävi lopulta alle vuoden ikäisenä korvalääkärillä joka totesi lapsen olevan liimakorva, putket laitettiin, jotka alussa vuotivat. Kokeilin myös homeopaattista hoitoa, tuli vuoden tauko korvatulehduksista sitten alkoivat uudelleen,muutaman kuurin syötin ja otin yhteyttä homeopaattiin ja kokeilin uudelleen homeopaatin määräämää lääkettä. Nyt pojallani ollut viiden kuukauden tauko korvatuleduksista, joko ikäkin tulee vastaan poika kolme vuotta ja tuttipullo jäi samoihin aikoihin kun viimeinen korvatulehdus on ollut..Hyviä keväänjatkoja kaikille!! =)
 
sairaanhoitaja
hei! minulla 4 lasta ja kaikki olen vienyt heti tuubitukseen eikä ole tarvinnut enää ikinä tulehduksista kärsiä eikä yhtään antibioottia syödä, suosittelen siis lämpimästi!! Ensin olen toki käyttänyt korvalääkärilla ja he ovat olleet samaa mieltä!
 
Heips! Meillä poika 1 vuotta ja 4 kk ja ollut tulehduksia semmoset kymmenisen kipaletta..putket laitettiin pari kuukautta sitte ja sen jälkeenki ollu jo pari kuuria... saapa nähä auttaako niihin mikään...
Toivotaan että ne joskus hellittäis.. onneks silti yöt nukkuu aika mukavasti vaikka sairastaaki...
 
äityli -80-
hei!meillä poika oli 4kk ja täysin rintamaidolla mut kuitenki alkoi korvakierre ja kuureja riitti ainakun tonen loppui alkoi toinen kuuri...päivät valvottiin ja samoin yöt...parhaimmillaan poika nukkui vain poulituntia ja sekin sylissä..oli tosi raskasta mutta vasta 1v2kk ikäisenä laitettin putket ja leikattiin kiteriset ..hetki oli rauhaa kunnes huuto alkoi taas ja ajattelin et nyt uusii mut ei onneksi vaan löydettiin sitten vielä maitoallergia ja siitä lähtien poika on ollut aivan eri ihminen..nukkuu..nauraa ym...helpotus oli tosi suuri ku tuli apu!
 
vierasvieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2006 klo 01:16 sairaanhoitaja kirjoitti:
hei! minulla 4 lasta ja kaikki olen vienyt heti tuubitukseen eikä ole tarvinnut enää ikinä tulehduksista kärsiä eikä yhtään antibioottia syödä, suosittelen siis lämpimästi!! Ensin olen toki käyttänyt korvalääkärilla ja he ovat olleet samaa mieltä!
Et kai ole putkituttanut varmuuden vuoksi, vai miten tämän nyt voisi ymmärtää?

Putkitus ei välttämättä auta, meillä korvakierteen taustalta löytyivät laajat ruoka-aineallergiat. Nyt tulehdukset olleet kurissa, kun dieetti on tosi tiukka.
 

Yhteistyössä